דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ממליצים- האמנם? על שלב בדיקת הממליצים בתהליך קבלה לעבודה 

מאת    [ 30/05/2010 ]

מילים במאמר: 671   [ נצפה 3454 פעמים ]

 אחד השלבים החשובים בתהליך חיפוש עובד חדש למשרה, הוא בדיקת המלצות. לרוב, מדובר בשלב מתקדם יחסית של מיון המועמדים, לפעמים אפילו השלב הסופי לפני קבלת החלטה מבין מספר מועמדים לתפקיד. כפי שאתם ודאי מבינים, מדובר בשלב מאד קריטי. לעתים מקום העבודה יסתפק במכתב/י המלצה, אך ברוב המקרים יבקשו לשוחח עם ממליץ אחד או יותר.  לכן, חשוב שתתנו את הדעת על ההמלצות שלכם ממקומות עבודה קודמים. בואו נחדד, ונתחיל מההתחלה- במכתבי ההמלצה.

 לגבי המכתבים עצמם- שימו לב שאם מדובר במכתב המלצה לאקוני, סטייל "דני כהן עבד בחברתנו בין התאריכים _______ וביצע את עבודתו כהלכה", עדיף שתשמרו אותו במגירה.
במידה ואתם מתבקשים להציג מכתב המלצה, הציגו רק מכתבים שבאמת ממליצים.
מכתבים כאלה לרוב יכללו המלצות "אמיתיות", בסגנון "רונה ביצעה את עבודתה על הצד הטוב ביותר. תרמה לצוות, תמיד הייתה נכונה לסייע, הציגה יוזמות מוצלחות...." וכו', הבנתם את רוח הדברים.
שימו לב לכך גם כשאתם מבקשים מכתב המלצה טרום עזיבת מקום עבודה. ישנם מנהלים שיבקשו מכם לכתוב את המכתב ורק יחתמו עליו. במקרה כזה, אל תחששו להלל את עצמכם(מבלי להגזים כמובן, אין צורך לפאר את יכולותיכם המופלאות בתחום פיצוח האטום). מקסימום- המנהל יעשה שינויים במה שכתבתם, אבל- נקודת ההתחלה תהיה חיובית מאד.
כאן המקום לציין דבר נוסף לגבי מכתבי המלצה- אל תרגישו לא בנוח לבקש מכתב כזה, עוד לפני עזיבת מקום העבודה.
גם אם המנהל לא כתב לכם אחד מיוזמתו, בקשו שיכתוב, אך זכרו - כיום כמעט תמיד נהוג לבקש מספרי טלפון של ממליצים.

הסיבה לכך היא, ששיחה עם הממליצים היא כאמור שלב ממיין משמעותי, ולרוב מתבצע כשלמגייס יש עדיין סימני שאלה לגביכם.
אחת המטרות של שיחה כזו היא לקבל מענה לשאלות ספציפיות לגביכם, לקבל מענה על נושאים שלא תמיד יופיעו במכתב המלצה. לרוב יישאל הממליץ גם לגבי תכונות פחות חיוביות שלכם, דבר שוודאי לא יופיע במכתב.

זה מוביל אותנו לנקודה הבאה- שהיא הכי חשובה, אבל באמת הכי חשובה, בכל הקשור לממליצים.
בחרו את הממליצים שלכם בחוכמה. אל תמעיטו בחשיבות העניין. שימו לב, כי לא תמיד נכון לתת את הממונה הישיר עליכם כממליץ. כשאתם מתבקשים לתת שם של ממליץ- זה הזמן לשאול את עצמכם מה באמת הוא יגיד עליכם. אם אתם לא בטוחים, אולי לא כדאי לקחת את הסיכון. אם אתם לא בטוחים מה יאמר עליכם המנהל הישיר, עדיף לתת שמות וטלפונים של לקוחות חיצוניים, ספקים, מנהלים אחרים בחברה שעבדתם מולם באופן שוטף. מי שתבחרו צריך להיות אדם שהיה לכם קשר מקצועי שוטף ומשמעותי מולו. זכרו כי אנשי משאבי אנוש שמשוחחים עם הממליצים שלכם מנוסים בשיחות כאלו, וישימו לב אם תפנו לממליצים שלא באמת יידעו לענות על שאלות לגביכם.

במידה והממליץ שלכם לא היה הממונה הישיר, היו מוכנים לענות על השאלה מדוע נתתם דווקא אותו כממליץ. אם חיפוש העבודה שלכם דיסקרטי, זה מספק לכם את המענה הפשוט ביותר לשאלה כזו. אם מדובר על מקום עבודה קודם- חשבו על סיבה טובה. אל תתנו תשובה שמציגה אתכם באור שלילי כמו "היחסים בינינו לא היו טובים".

 לאחר שבחרתם את הממליצים שלכם בחוכמה, היו עמם בקשר בתהליך חיפוש העבודה שלכם. עדכנו אותם מי אמור ליצור עמם קשר, לגבי איזו משרה. הכינו אותם לשיחה. זה נכון במיוחד לגבי ממליצים ממקומות עבודה מהעבר, ששיחה כזו עלולה להפתיע אותם ולתפוס אותם לא מוכנים. קחו גם בחשבון שממליץ שעבדתם תחתיו לפני כמה שנים, לא בהכרח יזכור אתכם היטב, סביר שעבדו תחתיו עוד כמה עובדים, וחשוב שתתזכרו אותו לפני שיתקשרו אליו לבקש המלצה.  

בנוסף, זכרו כי שיחת הממליץ אמורה בשורה תחתונה לשווק אתכם כמועמדים הראויים ביותר לתפקיד. עברו עם הממליצים שלכם על מרכיבי התפקיד שביצעתם, על ההישגים שלכם בתפקיד, ובכך תעזרו להם לגרום למגייס להבין מדוע אתם מתאימים לתפקיד.
ולסיום, בקשו מהממליצים שלכם שיעדכנו אתכם לאחר קיום השיחה. נסו להבין מהם אם עלו אי אלו ספקות של המעסיק לגביכם בשיחה, כיצד ובאיזו רוח התנהלה השיחה, ובאיזו תחושה יצאו ממנה.

 זכרו, כי על שיחת ממליץ, כמו כל מבחני מיון, מבחני אמינות, ראיון או כל שלב אחר בתהליך, יכול לקום וליפול דבר. הגעתם לשלב שיחת הממליץ? סימן שאת השלבים עד כה עברתם בהצלחה. אין סיבה שלא תעברו בהצלחה גם את השלב הזה, אם תשכילו להיערך אליו. בהצלחה!

לאורה יצחק,  Social media Marketing בחברת ההשמה A-one Legal Recruitment המתמחה בהשמת עורכי דין ויועצים משפטיים למגוון תפקידים משפטיים בחברות ומשרדים. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב