דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברות ביטוח - המדריך המקוצר 

מאת    [ 30/05/2010 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2573 פעמים ]

אם רכשתם דירה, לקחתם משכנתא בבנק או חידשתם רישיון נהיגה, סביר להניח שעליכם לרכוש בנוסף את אחד מהביטוחים הבאים: ביטוח דירה, ביטוח משכנתא או ביטוח רכב. ענף הביטוח בארץ הוא תחום מאוד תחרותי, וניתן למצוא פוליסות רבות במחירים שונים.

כיצד נדע היכן עדיף לרכוש פוליסת ביטוח? האם עדיף לפנות לחברת ביטוח מסורתית או שמה עדיף חברת ביטוח ישירה? במאמר זה נסביר מהם ההבדלים בין חברות ביטוח ישירות לחברות ביטוח מסורתיות, כך שתוכלו לבצע בחירה נבונה ומושכלת.

מהן חברות ביטוח? חברות ביטוח הן גוף פיננסי (פרטי או ציבורי) שמטרתו להעריך ולתמחר סיכונים אפשריים. על כל חברת ביטוח לקבל אישור לעסוק במכירת פוליסות ביטוח טעם המדינה בה היא פועלת. חברות הביטוח מתחייבות לשלם לבעל הפוליסה סכום מסויים הנקבע מראש במקרה ומתרחש ארוע אשר קיימת לגביו אי ודאות. בתמורה לכיסוי זה, המבוטח משלם פרמיה (דמי ביטוח) חודשית.

פוליסת ביטוח היא הסכם הנחתם בין חברת הביטוח למבטוח, ואשר מגדירה את התנאים והכיסויים לה זכאי המבוטח בקרות המקרה הביטוחי. לדגומה, במקרה של תאונת דרכים, חברת הביטוח תממן את הוצאות הנזק שנגרם לרכב במידה והתקיימו הסעיפים המואיפים בפוליסה (האם התנגשו בנהג המבוטח, או שהוא פגע ברכב אחר, האם הרכב נגנב או שהתרחשה פגיעה פיזית וכו').

חברות ביטוח מתחלקות לשתי קבוצות – חברות ביטוח מסורתיות וחברות ביטוח ישירות, כאשר לכל קבוצה יתרונות וחסרונות משלה. עליכם לדעת להתאים בין היתרונות של כל חברת ביטוח לצרכים הביטוחיים שלכם.

חברות ביטוח מסורתיות – פועלות באמצעות סוכני ביטוח אשר משווקים פוליסות ביטוח שונות מטעמם. עלינו לפנות למספר סוכני ביטוח, לתאם פגישה ולבחור בעזרתם את הפוליסה המתאימה ביותר עבורנו. אחד היתרונות של סוכן הביטוח על פני חברות הביטוח הישירות, הוא היכולות שלו להציג מספר פוליסות של חברות ביטוח שונות, וכך ללקוח יש מגוון רחב יותר לבחור ממנו.

בנוסף, סוכן ביטוח מעניק לנו מנסיונו הרב ומלווה אותו בייעוץ אישי מבחירת הפוליסה המבוקשת, ועד עמידה מול החברה המבטחת במידת הצורך. סוכני ביטוח נחשבים אמינים ולכן אנשים רבים מעדיפים לפנות אליהם, בשל היחס האישי והתחושה שאתה יותר מנתון סטטיסטי.

חברות ביטוח ישירות - עד כניסתם של חברות הביטוח הישירות בשנים האחרונות, ניתן היה לרכוש פוליסות ביטוח רק באמצעות סוכנים בחברות ביטוח מסורתיות. לאחרונה התחילו חברות ביטוח שונות לשווק פוליסות ביטוח בעצמן, באמצעות נציגי שירות. באופן זה, חברות הביטוח הישירות יכולות לותר על עמלת הסוכן בעבור התיווך, לדרבן לקוחות לרכוש באופן ישיר דרכן ע"י הוזלת הפרמיה.

מומלץ תמיד לערוך השוואה מקיפה בין חברות ביטוח ישירות וסוכני ביטוח. זכרו לבדוק לא רק את התעריפים השונים, אלא גם את התנאים והכיסויים הניתנים במסגרת הפוליסה.

חברת MIS מפעילה אתרי אינטרנט באמצעותם ניתן לקבל הצעות מחיר לתחומי הביטוח והפיננסים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב