דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייחודם של חדרי קירור 

מאת    [ 30/05/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 4180 פעמים ]

סוגים רבים של מוצרי מזון זקוקים לאחסון בתנאי קירור או הקפאה כדי לשמור על טריותם ואורך חיי המדף שלהם. כשמדובר בכמויות מזון גדולות מקררים פרטיים ומקררים תעשייתיים לא תמיד מספקים מענה מתאים. לשם כך יש לבנות חדרי קירור או חדרי הקפאה.

חדרי קירור מותקנים במקומות שבהם נדרש לאחסן מזון רב בתנאי קירור והקפאה כדי לשמור על טריותו. חדרי קירור נפוצים במיוחד במטבחים מוסדיים, כמו למשל: חדרי קירור במטבחים של בתי מלון, חדרי קירור במטבחים של מסעדות גדולות, חדרי קירור במטבחים של אניות וספינות, חדרי קירור במטבחים צבאיים, מטבחים של בתי חולים, חדרי אוכל קיבוציים, חדרי אוכל במפעלים ומקומות עבודה ועוד. בכל המקומות הללו נדרש לאחסן כמות גדולה של מוצרי מזון גולמיים לאורך זמן. חדרי קירור מאפשרים לאחסן ירקות, פירות, בשר, דגים, מוצרי חלב ועוד סוגים שונים של מוצרי מזון בתנאים שיאפשרו לשמור על טריותם.

חדרי קירור משמשים גם חקלאים ומשווקים סיטונאיים לאחסון תוצרת חקלאית. הודות לחדרי קירור פירות וירקות רבים זמינים עבורנו בכל עונות השנה. החקלאים והסיטונאים מאחסנים את התוצרת החקלאית שנקטפה בחדרי קירור, ובהתאם לביקושים ולהזמנות משלחים את התוצרת המאוחסנת ללקוחות.

חשוב לציין שחדרי קירור משמשים לא רק לאחסון מוצרי מזון. חדרי קירור מאפשרים לשמור ולאחסן בצורה נאותה גם מוצרים אחרים הדורשים טמפרטורות נמוכות כדי לשמור על טריותם ואיכותם. ישנם חדרי קירור רבים שהם בעצם מכולות קירור המיועדים לאחסון של פרחים, תבלינים, אחסון תרופות, מנות דם וכדומה. באמצעות היכולת של מכולות קירור להיות משונעות מצליח המשק לספק סחורה הדורשת קירור ברחבי הארץ ובעולם. בנוסף חדרי קירור גם במרפאות, בתי מרקחת, מעבדות מחקר ועוד.

חדרי קירור הם חדרים שעשויים מפאנלים בעובי של 8 או 10 ס"מ, בעלי דופן כפולה העשויה מפח. בין הפחים ממלאים חומר הנקרא פוליאוריטן, שהוא חומר בעל יכולות בידוד גבוהות במיוחד. כמו כן גם ברצפתם של חדרי קירור ישנו חומר מבודד שנועד גם למנוע קרינת קור בחדרי קירור. לחדרי קירור יש יחידות קירור המותקנות בדרך כלל במקום חיצוני, כך שיוכלו לפלוט את החום החוצה.

חדרי קירור הם חדרים בעלי סגירה הרמטית שנועדה לשמור את הטמפרטורה הקרה רק בתוך החדר עצמו. בחדרי קירור נעילת החדר מתבצעת דרך ידית חיצונית, אולם גם בתוך חדרי הקירור ישנה ידית המאפשרת פתיחה של הדלת. זאת כדי למנוע מצב שבו אנשים נתקעים בטעות בתוך חדרי הקירור. חדרי קירור מגיעים גם עם מערכת פיקוד ובקרה שמאפשרת שליטה ובקרה על הטמפרטורות בחדרי הקירור ועל פעילות המדחסים של יחידות הקירור.

חדרי קירור הם חדרים הפועלים על חשמל. נוסף לכך שבכל חדרי הקירור יש תאורה פנימית, יחידות הקירור עובדות על חשמל. כדי להתאים את חדרי הקירור לתנאי העבודה במטבחים ישראליים בהם מקפידים על שמירת כשרות ושמירת שבת, יש להתקין מערכות חכמות המאפשרות להוציא ולהכניס מזון לחדרי הקירור מבלי שיד אדם תפעיל אביזר חשמלי כלשהו. לכן בחדרי קירור של מטבחים שומרי כשרות ושבת מותקנים גם טיימרים שיאפשרו שימוש בחדרי הקירור גם בשבת.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב