דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוגיה - ניתוח חתימות 

מאת    [ 30/05/2010 ]

מילים במאמר: 607   [ נצפה 8457 פעמים ]

מה נוכל לבדוק בחתימה על פי גרפולוגיה?נוכל לבדוק את מידת ההערכה העצמית של הכותב את מהימנותו, יחסו למשפחה, למקצוע, לזוגיות ועוד.כל חתימה היא ייחודית.החתימה  משקפת גם את המצב הרגשי של הכותב , חתימה על פתק עם רשימת קניות למכולת שונה מחתימה על חוזה לרכישת דירה, וחתימה על משכנתא תהיה שונה מחתימה על מכתב אהבה. החתימה היא אחת מפעולות הכתיבה שאנחנו מבצעים באופן יום יומי.על מה אנחנו חותמים? על קבלות, חשבוניות,בבנק, כרטיסי אשראי, צ'קים, כתובה, ברכה, מכתב אישי, מכתב רשמי, משכנתא ועוד.

החתימה היא בעצם כרטיס הביקור של הכותב , היא משהו שהכותב רוצה להציג כלפי חוץ ולכן בניתוח גרפולוגי חשוב לבדוק גם את החתימה.  כתב היד הוא דבר נלמד , אנחנו מחוייבים על פי תקן מסויים, חתימה לעומת זאת אינה נלמדת , אין בה כללים. האדם בוחר לעצמו כיצד ליצור את חתימתו מבלי להיות משועבד לכללים מקובלים, ישנם כותבים שייבחר לכתוב רק את שמם , שמם המלא, או רק את שם המשפחה או הפרטי. ישנם שיעדיפו להוסיף רפרפת כתוספת מכל סוג שהוא או אפילו בחתימה יהיה ציור נסתר וסמבולי שמבטא דברים כאלו ואחרים בצורה הלא מודעת כמו צלב קרס בחתימתו של היטלר או מפתח סול בחתימת מוסיקאי.

החתימה מתחילה להתעצב לקראת סוף גיל ההתבגרות, לעיתים כאשר התלמיד משתעמם בשיעור ומשרבט לו סוגי חתימה.  גם אם החתימה נוצרה בעקבות חיקוי של חתימה אחרת, היא מתפתחת עם השנים , משתנה קצת מגיעה לעקביות ולכתיבה בצורה ספונטנית, וכך נראה שהיא מתאימה למי שאימץ אותה ואף אימץ את התכונות שהיא מייצגת.

את החתימה מנתח גרפולוג בהשוואה לכתב. הגרפולוג בודק את הפערים שבין החתימה לבין הכתב, כאשר אין פער - תוכו כברו, מה שהאדם מציג זה אכן מה שהוא.  כאשר נגלה פערים נראה איזשהוא חוסר התאמה בין האני הפנימי לבין מה שהאדם מציג החוצה. ככל שהפער גדול יותר נראה את הצורך של הכותב להסתיר דברים, להסוות חולשות, נראה צביעות וחוסר יושר לגבי הזהות שהכותב מציג כלפי חוץ .

מה אומרת גרפולוגיה על סוגי החתימות הבאים:

חתימה פשוטה - שם פרטי ושם משפחה בצורה פשוטה וברורה בהתאם לכתב היד -  נראה אנשים מאוזנים ומאופקים שמציגים עצמם כפי שהם , מעיד על ביטחון עצמי אמיתי , כנות ויציבות, לא מנסים להתבלט או להסתיר.

שם פרטי בלבד- הכותב משקיע בצרכיו האישיים יותר מאשר בחיי המשפחה, זהו סוג של אגוצנטריות אך גם מראה עצמאות, אינדיבידואליזם ובטחון עצמי, לעיתים נראה פה צורך ילדותי בתשומת לב ולעיתים חתימה כזו מעידה על צורך בעצמאות לאחר גירושין.

שם משפחה בלבד או הדגשת שם המשפחה - מסמלת גאווה וייחוס משפחתי , תלות במשפחה, או הבלטת הסטטוס החברתי.

נקודה בסוף חתימה - אדם מחושב, מסודר, דייקן וזהיר, עומד על שלו-אסרטיבי אך גם חשדן ושם חיץ בינו לבין הסביבה. יכול גם להעיד על בלימת ההתלהבות והלהיטות.

עיגול סביב החתימה - צורך בהגנה  ושמירה על הפרטיות, שמירת מרחק והתבודדות מהעולם שסביב.חשדן ,זהיר ולא בוטח בקלות באנשים.

קו מתחת לחתימה- הקו מסמל "במה" צורך להראות ולהופיע מול אנשים, ביטחון עצמי.

קו "חותך" על גבי השם - דימוי עצמי נמוך, ביקורת עצמית חריפה עד כדי ביטול עצמי , גם במצב של משבר עמוק שהכותב חווה כעס עד הרס עצמי.

ישנם עוד המון סימנים בחתימות שהגרפולוג בודק, לצערי המאמר עצמו לא יכול להכיל את כולם, למרות זאת כדאי לדעת שבאמצעות אימון אישי באמצעות גרפותרפיה (אימון באמצעות כתב) ניתן לשנות את חתימתכם במידה והיא לא מתאימה לכם ואולי מעכבת אתכם(גם אם משתמשים בה שנים),  ולגרום לשינוי חיובי בחיים לעתיד טוב יותר.

כאשר אני עורכת ערבי גיבוש , ערבי נשים או סדנאות גרפולוגיה , המשתתפים מביאים לי את כתב ידם עם חתימתם ועל פי מכלול הסימנים הגרפולוגים אני מציעה אם כדאי לשות את החתימה ,אם היא מקדמת את הכותב או מעכבת אותו ונותנת טיפים לכתיבה על מנת לשפר ולהועיל עם הכותב.

מאיה הראל - גרפולוגית מוסמכת האגודה האמריקאית לגרפולוגיה בעלת תואר ראשון בחינוך תואר שני במנהל ציבורי ובוגרת הכשרת מאמנים תות -אלון גל.עורכת הרצאות,סדנאות, ערבי גיבוש, ערבי נשים ומסיבות רווקות, בעלת ניסיון רב בניתוח כתבי יד לפרטי ולעסקי.



http://www.graphology-il.co.il
maya_harel@hotmail.com
052-3868403




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב