דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רחוק מעין - קרוב אל הלב 

מאת    [ 30/05/2010 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3363 פעמים ]

גידלתם את הילדים, שלחתם אותם לצבא, אז הם החליטו לטוס לטייל או ללמוד בחו"ל ומאז לא חזרו. בחו"ל הם מצאו עבודה טובה יותר, בית זול יותר וחברים חדשים. בינתיים הם התקדמו בעבודה, עברו לבית חדש, נולדו להם ילדים וזה כבר נורא מסובך לחזור לארץ. נשמע מוכר? אז מה עושים כשהילדים והנכדים גרים בחו"ל? איך שומרים איתם על קשר?

בארה"ב, כ-50% מהסבים והסבתות גרים במרחק של מעל 400 ק"מ מהנכדים שלהם, אבל זה לא מונע מהם להשאר בקשר. יש כמובן את הדרכים הרגילות לשמור על קשר – טלפון, דואר אלקטרוני (אימייל), פייסבוק, סקייפ, דואר רגיל וכו'. מתוך סקר שנערך בארה"ב, 50% מעדיפים לדבר בטלפון, 15% מתכתבים בדואר אלקטרוני, 13% מדברים ב"סקייפ" (טלפון במחשב), 12% מתכתבים בדואר רגיל ו 10% משתפים תמונות באינטרנט. אבל, פרט לדרכים הרגילות, ניתן לשתף את הנכדים בתהליך שמירת הקשר גם בדרכים יצירתיות אחרות. דבר זה יכול להפוך את תפקיד הסבא והסבתא למשמעותי מאוד בחיי הנכדים, גם ממרחק. הפעילות היצירתית גורמת לנכדים להפתח יותר, מה שמוביל לחיזוק הקשר.

אז איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות:
1. הכריזו על "מועדון קריאה". החליטו עם הנכדים על איזה ספר מדברים החודש, תנו להם זמן לקרוא, והשתמשו באפשרות של שיחת וידאו ב"סקייפ" כדי לדון בספר. כך, תוכלו גם לשמוע וגם לראות את הנכדים, ועל הדרך להקנות להם הרגלי קריאה טובים. נסו לבחור ספרים שידברו לליבם של הילדים, כגון "הארי פוטר", ספרי הרפתקאות, ספרי פנטזיה וקלאסיקות.

2. החליפו מתכונים משפחתיים. המתכון לקוגל המסורתי שהכינה סבתא שלכם יכול להשמר לנצח על ידי גלגולו הלאה לדורות הבאים. תכננו יום בישול חודשי. לקראת התאריך, שלחו לנכדים את המתכון ורשימת קניות לסופרמרקט. ספרו להם כיצד "נולד" המתכון, מי הכין אותו ומתי אכלו אותו. הם יכינו את המאכל אצלם, אתם תכינו אותו אצלכם, ובסוף היום, כשכולם ישבעו, תוכלו לחלוק תמונות מהאירוע.

3. שחקו משחקים יחד. בכל פורטל אינטרנט יש כיום משחקים רבים. חלק מהמשחקים ניתן לשחק עם שותף שמחובר גם הוא לאותו אתר – במקרה זה, הנכדים שלכם. מצאו זמן במהלך היום לשחק יחד. ניתן גם לשחק במשחקים שאינם מתקיימים בו-זמנית, ואחר כך להשוות תוצאות.

4. למדו אותם מורס. ילדים אוהבים סודות, ואם תלמדו אותם לכתוב בקוד מורס, תוכלו לחלוק סודות אחד עם השני. הסבירו להם גם על השימוש ההיסטורי בקוד מורס (למשל, על ידי מחתרת ניל"י). תוכלו להעביר את המסרים הסודיים בדואר אלקטרוני, בצורת נקודות [...] ומקפים [---], ולפענח את המסרים אחד של השני. כאשר שני אנשים חולקים סוד, הקשר בינם מתהדק. חוץ מזה, חשבו על הערך החינוכי וההיסטורי שיש בכך!

5. שחקו במשחק "20 שאלות" – מישהו אחד בוחר דמות, חיה, חפץ וכו', והשני מנסה לנחש מה זה ב-20 שאלות, כאשר הראשון יכול להגיד רק "כן" או "לא". כאשר משחקים את המשחק דרך דואר אלקטרוני, יש בכך יתרון, כי המשחק יכול לקחת ימים ואף שבועות, וכך התקשורת ביניכם לא נפסקת.

בהצלחה...

אגודת קשת

קשת – האגודה למען הקשיש בתל אביב-יפו. בעידן בו תוחלת החיים גדלה משנה לשנה יש חשיבות עליונה לקיומה של עמותה הפועלת למען הציבור כבר למעלה מ-25 שנה. קשת הינה עמותה ללא כוונת רווח, שכל יעודה מתן שירות באופן המקצועי, המסור והטוב ביותר ללקוחותיה. לאתר לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב