דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חרדה כלכלית מביאה לנתק כמעט מוחלט בין כמה כסף יש לי לבין כמה כסף אני באמת צריך 

מאת    [ 30/05/2010 ]

מילים במאמר: 700   [ נצפה 5090 פעמים ]

חרדה כלכלית מביאה לנתק כמעט מוחלט בין כמה כסף יש לי לבין כמה כסף אני באמת צריך / מאת יואב ברנזון

 

 

מהי חרדה כלכלית?

 

חרדה כלכלית אינה קשורה באמת בכסף, אלא בפחדים. היא באה לידי ביטוי בצברנות כפייתית של כסף, קמצנות כרונית, התחשבנות אינסופית והתעסקות אובססיבית בכסף, אבל היא אינה קשורה בכסף עצמו.

 

חרדה כלכלית דומה במהותה להפרעת אכילה. זו הפרעה, שבאה לידי ביטוי בהתעסקות לא בריאה וחסרת כל היגיון בכסף. למשל, אדם עשיר שיש לו 20 מליון שקל אבל חי כל הזמן בפחדים קיומיים שאין לו מספיק כסף וחש מצוקה ואיום תמידי מפני הוצאות כלכליות, אפילו הקטנות ביותר.

 

 

 

פחד מהחיים, מאי וודאות ומפגיעה

 

למעשה, אנשים שצוברים כמויות עצומות של כספים מבלי להשתמש בהם מתייחסים לכסף כסוג של הגנה עצמית מפני החיים, מפני אי וודאות ומפני פגיעה במקום כאמצעי לחיות ולחוות. 

 

בדיוק כמו השמנה, שבה צבירת האוכל והשומן בגוף אינה נובעת מצורך אמיתי להשביע רעב אלא מהווה סוג של "חגורת הגנה" מפני פגיעות או חשיפה רגשית - כך גם "חגורת הכסף" אינה נובעת מצורך קיומי או אמיתי אלא מהווה סוג של הגנה דימיונית מפני פגעי החייים, מפני אכזבות או כאב נפשי.

 

 

 

אנשים עשירים שחיים כמו הומלסים

 

באופן אירוני, ישנם אנשים עשירים רבים מאוד החיים למעשה כמו הומלסים. הם אינם מרשים לעצמם להינות מהחיים ומהכסף אותו הם צברו באמת אלא מקפידים על אורח חיים סגפני, קמצני ומחושב מדי.

  

את עיקר זמנם הם משקיעים בצבירת כסף או הון במקום לעשות בו שימוש, לחוות אותו ולהרגיש אותו. העיסוק המרכזי שלהם הוא יצירת הגנה על עצמם במקום לחוות את עצמם.

 

 

  

מנקודה מסויימת - לכסף אין שום משמעות למעט הפגה זמנית של פחדים

 

כסף הוא דבר הכרחי לקיום. אבל, מנקודה מסויימת - הוא חסר משמעות לחלוטין. אדם שיש לו את כל הצרכים הבסיסיים של החיים אינו צריך כסף והכסף מבחינתו הוא למעשה מספר דימיוני או נייר חסר משמעות.

 

למעשה, זה בלתי אפשרי לצרוך ולחוות בצורה ישירה כמויות גדולות מאוד של כספים. כל שניתן לעשות הוא לצבור אותם כאבן שאין לה הופכין. הסיבה שאנשים עשירים ממשיכים לצבור עוד ועוד כספים מזמן אינה קשורה בצורך הקיומי שלהם לחוות ולצרוך את הכסף, אלא בניסיון שלהם להפיג את החרדות והפחדים הקיומיים שלהם מהחיים, מאי הוודאות, מהמוות או מפגיעה נפשית על ידי צברנות כפיייתית של כספים המעניקים להם את האשליה שהם חזקים או בטוחים.

 

 

וטיפ לסיום: כסף אינו מסוגל באמת להיות "ביטוח" או הגנה מפני פגיעה נפשית או מוות בעתיד. רק פיתוח תחושה חזקה של תעוזה וביטחון עצמי - בידיעה שכמות הכסף שאנו זקוקים לה באמת היא קטנה לאין ערוך מכמות הכסף שאנו מסוגלים לצבור במהלך חיינו - מאפשרת לנו לחיות את ההווה מתוך שמחה.  

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב