דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שקרים בקשר לסמים - הגברת היצירתיות - מה סמים עושים למיינד 

מאת    [ 29/05/2010 ]

מילים במאמר: 865   [ נצפה 3156 פעמים ]

סיינטולוגיה: נתוני אמת – מה סמים באמת עושים למיינד?

שקרים בנוגע לסמים!

"הרבה תעמולה מופצת בנוגע לסמים מסוימים, כמו איך הם הופכים את האדם ליצירתי יותר, רגיש יותר או מודע יותר. אבל כל אלה שקרים. יצירתיות, מודעות ואינטליגנציה הם התוצאה של מיינד שנמצא במצב טוב, לא כזה שנהרס על-ידי סמים. סמים מקשים עליך להיות ולעשות מה שאתה רוצה."

ל. רון האברד, איש מחקר אמריקני. כותב בחוברת-העזר 'תשובות לסמים', שהתפרסמה לאחרונה בעברית, נתונים אמיתיים שהציבור חייב לדעת, וילדים ונוער חייבים ללמוד אותו במסגרות חינוכיות בטרם הם נופלים למלכודת הסמים. קטעים מתוך החוברת 'תשובות לסמים' מתוארים להלן:

 

איך סמים משפיעים על המחשבה?

המיינד (השכל) הוא הכלי החשוב ביותר של האדם. בעזרת המיינד שלו, האדם פותר את הבעיות מולן הוא ניצב בחיים.

השכל שלך מורכב למעשה מ"תמונות דמות מנטליות". אם תעצום את עיניך למספר שניות ותחשוב על חתול, תקבל תמונה של חתול. זה לא משנה אם התמונה ברורה או שהיא רק רישום מעורפל, תמונה זו היא תמונת דמות מנטלית.

אדם מתעד את כל מה שהוא קולט בצורה של תמונות דמות מנטליות. התיעוד הרציף של תמונות דמות מנטליות שמצטבר במהלך חייו של אדם נקרא "מסלול הזמן". כאשר אנו מדברים על ניסיון של אדם אנו מדברים בעיקר על מסלול הזמן שלו, הדברים שהוא ראה ועשה. כל זה מתועד בתמונות דמות מנטליות אלה.

סמים עושים מספר דברים שפוגעים ביכולתו של אדם לחשוב או להיות מודע לחלוטין לסביבתו העכשווית. השפעות אלה ממשיכות לא רק כשהאדם לוקח סם אלא הרבה אחרי שנדמה כי השפעות הסם נעלמו.

לאנשים שמשתמשים סמים, למשל, יש פרקי זמן מחוקים במסלול הזמן שלהם. היכולת שלהם להתרכז יכולה להיפגע.

סמים נוטים לזרוק אנשים מחוץ להווה ולשים אותם בתוך תמונות מעברם. למעשה, אדם יכול להיתקע בתוך מאות רגעים מהעבר. אדם יכול להיות כל כך תקוע בתוך העבר עד שהוא אפילו לא רואה את סביבתו העכשווית.

בגלל השפעותיהם של סמים על המיינד, אדם עם רקע של שימוש בסמים לא ממש עוקב אחרי מה שקורה סביבו. ממש לנגד עיניך, בשעה שנראה כי הוא נמצא באותו החדר כמוך, עושה את אותם הדברים, האמת היא שהוא נמצא שם רק באופן חלקי ובמאורעות העבר באופן חלקי.

ישנם למעשה אינסוף סוגים של תגובות לסמים. מה שתמיד קורה, לעומת זאת, הוא שהאדם שלוקח סמים אינו מתקדם באותו רצף של מאורעות כמו אנשים אחרים. דבר זה יכול להתרחש בצורה קלה, בה נראה כי האדם מבצע שגיאות מידי פעם. או שזה יכול להיות רציני עד כדי אי-שפיות מוחלטת – שבה המאורעות נראים לו שונים לחלוטין מאותם מאורעות שכל האנשים האחרים רואים. וזה יכול להיות בכל השלבים ביניהם.

זה לא שהאדם שמשתמש בסם לא יודע מה קורה. זה שהוא קולט משהו אחר שקורה, במקום סדרת המאורעות האמיתית שמתרחשת סביבו.

מהם הסימפטומים של אדם שמשתמש בסמים?

לאדם שלוקח סמים יש פרקי זמן מחוקים. יש לו הזיות שלוקחות אותו מההווה. לפיכך, אדם שלוקח סמים שנמצא בעמדת אחריות יכול להיכנס לריקנות ולהחמיץ מצב שנראה מאיים ולא לטפל בו משום שהוא "במקום אחר".

היות וצרכן הסמים, לפחות במידה מסוימת, אינו קולט את אותם המאורעות באותה הדרך כמו אנשים אחרים סביבו, הוא יעשה שגיאות או יתנהג באופן שנראה לא הגיוני. אדם שלקח סמים במשך זמן רב כדבר שבשגרה עשוי להיראות "קפוא" (חסר רגשות). אדם שהוא על סמים או שלקח סמים יכול להיות שכחן, חסר רגש, טיפש ואטום מבחינה רגשית.

אדם שהשתמש באל-אס-די אינו מחובר – כלומר, הוא מופרד מכל דבר שהוא עושה. לשום דבר שקורה אין כל קשר אליו. הוא מרגיש לא אחראי לפעולות שלו עצמו או לכל דבר אחר. לתוצאות יש משמעות מועטה, אם בכלל, עבורו. הוא עשוי להיות מרושע או אכזרי בצורה שאינה הגיונית. הרגשות שלו חסומים במידה גדולה יותר או פחות. מצבים אלה יכולים להתמיד אפילו זמן רב אחרי שהוא לקח סמים.

מדוע אדם לוקח סמים?

סמים נחשבים בעלי ערך על-ידי האנשים שלוקחים אותם באותה המידה בה הם מפיקים "תוצאה רצויה". אנשים שלוקחים סמים מוטרדים בדרך כלל על-ידי משהו שדחף אותם לעבר סמים.

אדם שמשתמש באופן קבוע בסמים או באלכוהול, התחיל לקחת סמים או אלכוהול בגלל כאב או תחושה לא רצויים כלשהם או רגשות בלתי נעימים. האדם מתייחס לסמים או לאלכוהול כתרופה לרגשות הלא נעימים. כדי להבין מדוע אדם לוקח סמים עכשיו הכרחי להבין מה היה לא בסדר לפני שהוא לקח אותם.

סם יכול להילקח כדי להרחיק אדם מחוץ לזמן הווה בלתי נסבל או לחלוטין מחוץ להכרה.

האם סמים מגבירים יכולת?

העדויות מראות שסמים מפריעים ללמידה. קצב הלמידה – הזמן שנדרש למישהו כדי ללמוד משהו – איטי יותר אצל אנשים שמשתמשים בסמים מאשר אצל אנשים אחרים. סמים יכולים למנוע מאדם מלהיות בעל השכלה.

ישנו אפילו דבר שנקרא "אישיות סמים". היא מלאכותית ונוצרת על-ידי סמים. נראה כי סמים יכולים לשנות את דרך ההתנהגות של האדם מהאישיות המקורית שלו לאישיות שבאופן נסתר מטפחת עוינות ושנאה שהוא לא מרשה שיופיעו כלפי חוץ.

משמעות הדבר היא שסמים מפחיתים את היכולות של אדם. הם מפחיתים מיכולתו להצליח ולחיות היטב. הם מפחיתים מיכולתו של אדם להיות מאושר ולהשיג את מטרותיו.

הרבה תעמולה מופצת בנוגע לסמים מסוימים, כמו איך הם הופכים את האדם ליצירתי יותר, רגיש יותר או מודע יותר. אבל כל אלה שקרים. יצירתיות, מודעות ואינטליגנציה הם התוצאה של מיינד שנמצא במצב טוב, לא כזה שנהרס על-ידי סמים. סמים מקשים עליך להיות ולעשות מה שאתה רוצה.

ישנם פתרונות לבעיית הסמים. למידע נוסף קרא את ספרון-העזר 'תשובות לסמים', מתוך 'ספר העזר של סיינטולוגיה'.

להזמנת הספרון ON LINE או טלפן (חינם): 1-800-800-107. מחיר החוברת 38 ש"ח.

מורדי בוקאי


סיינטולוג 30 שנה


נשוי, אבא לארבעה


ילד תל אביב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב