דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שני סוגים של כירופרקטורים 

מאת    [ 28/05/2010 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 4148 פעמים ]

לא כל הכירופרקטורים דומים. למרות שהשם המקצועי דומה,כירופרקטורים כיום שונים מאד בטכניקה ובפילוסופיה.

הפילוסופיה המסורתית שעליה התבססה הכירופרקטיקה לעולם לא השתנתה, אבל כדי להתקבל בחברה, חלק מהכירופרקטורים השתנו. כתוצאה מכך כאשר פציינטים הולכים לכירופרקטורים שונים הם מקבלים חוות-דעת, טיפולים ותוצאות שונים, וכמובן עלויות שונות. זה גם מבלבל וגם מתסכל את הפציינטים. אם הציפיות לא מתגשמות, הפציינטים מפסיקים את הטיפול הכירופרקטי ולא חווים את התוצאות הנפלאות שהטיפול הכירופרקטי יכול לתת להם.

באופן בסיסי ישנם שני סוגי כירופרקטורים. הכירופרקטורים המטפלים בשלד ובשרירים, העובדים על הקלת הסימפטומים וכירופרקטורים מסורתיים שדואגים לבריאות אופטימאלית על ידי תיקון ליקויי יציבה וסובלוקסציות (יחס לקוי בין שתי חוליות או יותר הגורם ללחץ על המערכת העצבית). בואו נסתכל על שני סוגי הכירופרקטורים כדי שתוכלו לבחור ביניהם.

כירופרקטורים העובדים על הקלת הסימפטומים

כמו רופא טיפוסי, סוג כירופרקטור זה שם את הדגש בעיקר על הקלת הסימפטום ( כמו כאבי גב וראש). טיפולים ניתנים לעמוד השדרה כדי לשחרר את הפרקים ולהוריד את הכאב. בנוסף, לעתים קרובות הוא משתמש באלקטרו-תרפיה (כגון: אולטרסאונד, אקופונקטורה ע"י לייזר וכו') במדינות מסוימות חלק מהכירופרקטורים "מרחיבים את תחום המקצוע" ורושמים תרופות.

משך הטיפול ותדירותו נקבעים על ידי הסימפטומים או הביטוח הרפואי. טיפולים בגרף יורד משלש פעמים לשתי פעמים ולפעם אחת בשבוע תלויים בהחזרים של ביטוח הרפואי. לעקוב אחרי התקדמות הפציינטים דרך הכסוי הביטוחי בדרך כלל גורמים לתכנית טיפולים קצרה יותר, ומשאירים את הפציינטים במרחק רב מבריאות אופטימאלית. יתכן והפציינטים ירגישו יותר טוב באופן זמני, אבל מכיוון שעמוד השדרה אינו במצבו האופטימאלי, הוא בשקט מתנוון והתוצאה היא נזק וחוסר תפקוד של החוליות, מפרקים ואיברים שמקבלים עצב מעמוד השדרה.

כיום הרבה מומחים רפואיים אינם רואים את הערך לטיפול בסימפטומים ואפילו חושבים שהם מזיקים.

ד"ר רוברט בקר, חוקר מומחה להשפעות שיטות אלקטרו-תראפיה על גוף האדם אומר בספרו זרמים מצטלבים. "זה מובן מאליו שזרמי חשמל הניתנים לגוף גורמים לתופעות לוואי. רוב האנשים אינם מודעים לתופעות אלו או בוחרים להתעלם מהם".ד"ר רוברט ס. אטקינס, אומר בספרו מהפכה בריאותית - "רפואה קונבנציונלית דואגת לטפל בסימפטומים ואחרי שהצליחה לסלק את הסימפטומים, היא אומרת לפציינטים שהם נרפאו, או השתלטו על המחלה. האמת היא שברוב המצבים המחלה בכלל לא טופלה. הסימפטומים שלה הוסוו או בוטלו לגמרי, אבל בבוא העת המחלה יכולה לפרוץ בדרך אחרת".

בסופו של דבר אם מטפלים רק בסימפטומים עדיין נשארים הגורמים ללא תיקון.

הכירופרקטור המסורתי

כירופרקטור זה מטפל בדרך המסורתית לבריאות אופטימאלית על ידי תיקון הסובלוקסציות והיציבה של עמוד השדרה. במילים פשוטות, סובלוקסציה היא יחס לקוי בין שתי חוליות או יותר הגורמת ללחץ על המערכת העצבית וחוסמת את הפעימה העצבית. פעימה עצבית היא פעימה חשמלית הבאה מהמוח, מווסתת את פעילויות הגוף ושומרת אותנו בחיים.

למרות שהכירופרקטור המסורתי רוצה שהפציינטים "ירגישו יותר טוב", הוא שם את הדגש על הסרת ההפרעה לעצב (סובלוקסציה) ומכוון מחדש את עמוד השדרה. על ידי הטיפול, תפקוד הגוף משתפר ומגיע לבריאות אופטימאלית. זה נעשה על ידי תכנית שיקום הכוללת טיפולים, תרגילים והנחיות כדי להביא את עמוד השדרה אל יציבתו האופטימאלית.

אורך ותדירות הטיפול תלויים במצב הסובלוקסציות של הפציינטים ומבנה עמוד השדרה.

הסימפטומים יכולים להעלם הרבה לפני שעמוד השדרה הוא במצב בריאותי אופטימאלי, ולכן תכנית הטפולים ממשיכה בצורה אינטנסיבית כדי לאפשר את התיקון במשך זמן קצר ביותר.

"יציבה משפיעה על כל פעילות גופנית מנשימה עד לייצור הורמונים. כאבים בעמוד השדרה, כאבי ראש, מצבי רוח, לחץ דם ונפח ריאות הם בין הפעילויות שמושפעות בקלות רבה ע"י היציבה. התוצאה מאבחנות אלו היא שסימפטומים רבים וגם כאבים יכולים להיות מתונים או מחוסלים ע"י שיפור היציבה".

Posture and Respiratory Modulation of Autonomic Function Pain and Health
ינואר 1994. מאת ג' לנון (BM,MM,C) , ד"ר נורמן שילי, ד"ר רוג'ר ק. קאדי.

הפציינט עובר מעקב קפדני עד שהסובלוקסציות מתוקנות ועמוד השדרה מגיע למצבו האופטימאלי.

הרופא בוחן את המצב "לפני" ו"אחרי" הטיפולים כדי שהפציינט יראה את התוצאות.

מכיוון שסובלוקסציות הן שקטות ומחקרים מראים שהן מתחילות בלידה וגורמות לתפקוד לאתקין או מחלה, הכירופרקטור המסורתי ימליץ למשפחות להיבדק, ובמיוחד הילדים.

לכן, הכירופרקטור המסורתי יהיה גמיש בעליות הטיפול כך שמשפחות יוכלו להרשות לעצמם לקבל את הטיפול ולא חשוב איזה ביטוח רפואי יש להם.

ד"ר קארל לוויט, ניורלוג צ'כי ידוע באירופה טוען: "עקרונית כל אחד צריך לקבל טיפול מונע כדי לאתר ולטפל 'במפרק או בתנועה מוגבלת' (סובלוקסציות) כי אנו בטוחים שהם מקור פוטנציאלי לבעיות ושאפשר לאבחן אותם במהירות ולטפל בהם".

אז זכרו, כאשר אתם בוחרים כירופרקטור, בחרו לפי הפילוסופיה הבריאותית והמטרות שלכם. אם הפילוסופיה הבריאותית שלכם היא רק בסימפטומים כאשר הם מופיעים ולא דואגים מה הן הסיבות שגרמו לכך, אז בחרו בכירופרקטור המקל על הסימפטומים.

מצד שני, אם הפילוסופיה הבריאותית שלכם היא כללית, אם מטרתכם היא לתקן את גורמי הבעיה, לשקם ולהגיע לרמה בריאותית מקסימאלית, אז בחרו בכירופרקטור המסורתי המטפל ומתחזק את עמוד השדרה לבריאות אופטימאלית.

הבחירה בידיכם.

ד"ר תלחמי, בעל תואר ד"ר לכירופרקטיקה מ- West Life Chiropractic College בקליפורניה.
התמחותו הממוקדת של ד"ר תלחמי לאורך כ- 15 שנה בבריאות עמוד השדרה, ביציבה ובמערכת העצבים, לצד חזונו העצמתי לשינוי מודעות המטופל לחייו ולבריאותו, מביאים את מרכז הכירופרקטיקה לבריאות מושלמת מיסודו, למרכז הכירופרקטיקה המתקדם ביותר במזרח התיכון.
http://www.spinalcare.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב