דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות הקיימים בחתימה על הסכם גירושין 

מאת    [ 27/05/2010 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2000 פעמים ]

בטרם תפנו להליך של גירושין, דעו כי קיימות בפניכם מספר אלטרנטיבות לפנות להליך זה וביניהם קיימות שתי אלטרנטיבות עיקריות כשהאחת הנה פנייה להליך של גירושין בדרך של פנייה לבתי המשפט ובתי הדין והשניה הנה לפנות להליך של גירושין בדרכי נועם (עד כמה שניתן) ועל דרך ההסכמה תוך חתימה על הסכם גירושין.

 

למעשה, רבים העידו כי, הפנייה להליך של גירושין בדרך של חתימה על הסכם גירושין, טומנת בחובה לא מעט יתרונות. שכן, חתימה על הסכם גירושין, מסדירה את כל אותם העניינים הקשורים מעצם טיבם בהליך של גירושין לרבות הנושא של חלוקת רכוש, הנושא של מזונות ילדים, הנושא של משמורת הילדים המשותפים והסדרי ראיה וכד'.

 

יתרון נוסף הקיים מעצם החתימה על הסכם גירושין, הנו שלא ניתן לחייב את מי מהצדדים להתגרש אף לאחר שאותו הסכם גירושין אושר וקיבל תוקף של פסק דין. לעומת זאת, הסכם גירושין אשר אושר וקיבל תוקף של פסק דין, יהיה ניתן לאכיפה, חרף העובדה לפיה הצדדים לא התגרשו זמ"ז.

 

אחד היתרונות החשובים אשר החתימה על הסכם גירושין טומנת בחובה, הנה כי, הסכם גירושין לא מחייב את הילדים המשותפים, וכי במצב של שינוי נסיבות מהותי, תמיד ניתן יהיה לפתוח את אותו הסכם גירושין, ביחס להוראות המסדירות את ענייני הילדים המשותפים. מה גם, שבתי המשפט ובתי הדין, כלל לא יאשרו ויתנו תוקף של פסק דין, הוראותיו של הסכם גירושין, אשר מקפחות את הילדים המשותפים ולא משקפות את טובתם.

 

כמו כן, הסכם גירושין אשר אושר וקיבל תוקף של פסק דין, לא מחייב את הצדדים להתגרש, כאמור, אולם, במידה וצדדים אשר חתמו על הסכם גירושין ואישרו אותו, חזרו לחיות יחדיו ולאחר מכן, שוב החליטו להתגרש, לא יצטרכו לערוך הסכם גירושין חדש, אלא יוכלו לפנות ישר להליך של גירושין בדרך של הגשת בקשה לאישור הסכמתם להתגרש ולקביעת מועד לסידור הגט.

 

לסיכום, החתימה על הסכם גירושין טומנת בחובה לא מעט יתרונות, ומסייעת לצדדים אשר החליטו לפנות להליך של גירושין, לסיים את כלל המחלוקות ביניהם בדרכי נועם ולו רק בשביל ילדיהם המשותפים אשר מתקשים לעקל את פירוק התא המשפחתי שלהם גם כך. מה גם, שפנייה להליך של גירושין בדרך של חתמה על הסכם גירושין הנה קצרה וזולה בהרבה מפנייה להליך של גירושין בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות תוך הגשת תביעות כאלה ואחרות.

 

***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים בתחום המשפחה והירושה וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם. כמו כן, עורכת דין שלומית סטרוגנו עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני גירושין, ממון, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה. כתובת: שד' ירושלים 3 (ליד בנק מזרחי), קרית ים. טל': 077-2115151 פקס': 077-2115152 נייד : 050-8560253 דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il אתר אינטרנט : http://www.easyget.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב