דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכישת שפות זרות בגיל צעיר 

מאת    [ 26/05/2010 ]

מילים במאמר: 322   [ נצפה 2739 פעמים ]

ככל שאמצעי התקשורת, בעיקר האלקטרוניים, משתכללים, כך מצטמצם הכפר הגלובלי, הלא הוא העולם המערבי. וכשהעולם נהיה קטן, התקשורת בין תרבויות הופכת לא רק חשובה יותר, אלא גם ממשית ומיידית יותר. הצעירים כיום רוכשים בקלות חברים ברחבי העולם, הן באמצעות האינטרנט, הן באמצעות טיולים מרובים בעולם. רובם ככולם דוברים לפחות שפה זרה אחת - אנגלית - ואין ספק שהם מודעים גם לחשיבותן של שפות זרות נוספות, ככלי לאמצעי תקשורת, להבנת העולם שסביבם ולהעשרת ידע והרחבת השכלה. ורבים הצעירים שמגלים שלא פשוט כלל לרכוש שפות זרות בגיל "מופלג" כמו עשרים או שלושים.

למעשה, בלשנים כיום מאמינים שלכל בני האדם מנגנון קוגניטיבי מולד לרכישת שפות, ושהטמעת שפות זרות בתקופת הילדות היא טבעית ופשוטה, לפעמים בניגוד לתהליך המפרך של רכישתן בתקופת הבגרות. נראה שקיים "חלון הזדמנויות" להטמעת שפות בתקופת הילדות, חלון שהולך ונסגר במהלך העשור הראשון לחיי הילד, פחות או יותר.

אולם אם תרצו שילדכם ירכוש כמה שפות זרות, יהיה עליו להיחשף לשפות הללו באופן רציף ומתמשך, שכן למידת השפה אינה מתרחשת באופן "אקדמי" ומסודר, אלא נקלטת על ידי הילד כאשר הוא חשוף לה בצורתה הטבעית: כשפת אם דבורה ושוטפת. ילדי מהגרים, למשל, שחשופים בביתם לשפת המקור של הוריהם ומחוץ לבית (בין החברים, ברחוב, בבית הספר) לשפת המדינה שבה הם חיים, ירכשו ללא מאמץ את שתי השפות, ועל פי רוב יוכלו לדבר, לכתוב ולקרוא באופן שוטף את שתיהן. כנ"ל ילדים שכל אחד מהוריהם דובר שפה אחרת, בתנאי שכל הורה מקפיד לדבר אליהם בשפתו.

מרתק לראות את הקלילות שבה מתנהלים ילדים כאלה בין שתיים או שלוש שפות, בלי להתבלבל ובלי לטעות. השפות שהם רוכשים בילדותם אינן למעשה "שפות זרות" כי אם שפות אם, שילוו אותם לשארית חייהם - בהנחה שיישארו בשימוש סביר בפיהם ויתורגלו, גם אם לא על בסיס יום-יומי. ילדים שהחמיצו את "חלון ההזדמנויות" יוכלו תמיד לרכוש שפות נוספות באמצעים שונים - מלימודים בבית ספר, דרך צפייה אינטנסיבית בתכניות טלוויזיה ועד סאמר סקול יוקרתי באנגליה - אבל שפתם לעולם לא תהיה טבעית וקולחת כשל מי שרכש שפה זו בילדותו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב