דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוד המזלות על פי הקבלה. אסטרולוגיה קבלית. 

מאת    [ 26/05/2010 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 11279 פעמים ]

החודש אנו מתחילים בקריאת ספר "במדבר". התורה מאריכה בתיאור סדר מסע הדגלים של בני ישראל במדבר. במבט שטחי נראה שכל זה נועד ליצירת סדר בתנועה של בנ"י. והדבר תמוה, מה מקום יש בתורת הנצח לדבר זמני אשר אין בו מסר לדורות? אמנם כאשר נתבונן בדבר ע"פ הקבלה נגלה שיש כאן סודות עמוקים, וכאן טמונות התכונות המהותיות של בני המזלות השונים.

הדגלים נחלקו ל-4 קבוצות, בכל קבוצה 3 שבטים: השבט המנהיג, השבט השני,והשבט האחרון. לפניכם סדר הקבוצות, וסדר השבטים שבכל קבוצה:

קבוצה א: יהודה, ישכר וזבולון.

קבוצה ב: ראובן, שמעון וגד.

קבוצה ג: אפרים, מנשה ובנימין.

קבוצה ד: דן, אשר ונפתלי.

 

בספר "שערי אורה" (שער ה, סה,ב) כתב, 4 קבוצות השבטים כנגד 4 תקופות השנה. 12 השבטים כנגד 12 מזלות. נמצא כך:

תקופה א: ניסן-יהודה (ראש). איר-ישכר. סיון-זבולון.

תקופה ב: תמוז-ראובן (ראש). אב-שמעון. אלול-גד.

תקופה ג: תשרי-אפרים (ראש). חשון-מנשה. כסליו-בנימין.

תקופה ד: טבת-דן (ראש). שבט-אשר. אדר-נפתלי.

ואכן מצינו בגמרא (סנהדרין יא,ב) שישנם 4 תקופות בשנה: ניסן, תמוז, תשרי, טבת.

 

המזלות מחולקים ל-3 קבוצות: פעילים, קבועים, משתנים. הקבוצות מתאימות ביותר לסדר הדגלים, וכפי שנבאר:

ראשי התקופות (ניסן, תמוז, תשרי, טבת) נקראים "המזלות הפעילים". הנולד בחודשים אלו נועד להיות "מנהיג", חייב להיות ה"בוס" של אחרים או של עצמו, לעולם הוא לא יהיה מרוצה אם יהיה כפוף להוראותיו של אחר. שכן הם כנגד השבטים שעמדו ב"ראש הדגל".

החודשים השניים בתקופה (אייר, אב, חשון, שבט) נקראים "המזלות הקבועים". הנולד בהם נועד להיות "האחראי" -הסלע עליו נשענים כולם, כדי להגיע לסיפוק בעבודתו הוא זקוק להיות האחראי הבלעדי להצלחתה של החברה. שכן הם השניים בקבוצת הדגל "האחראים" על כל הקבוצה.

החודשים האחרונים בתקופה (סיון, אלול, כסליו, אדר) נקראים "המזלות המשתנים". הנולד בהם נועד להיות "המקשר". הוא זקוק לתנועה מתמדת, לשינויים תדירים, למגוון פעילויות, ולחירות מוחלטת. שכן הם כנגד השבטים האחרונים בקבוצה, "המאסף" של הקבוצה.

את המאמר שלפניכם כתבתי בעלון החודשי "אור עליון" במדור "אסטרולוגיה על פי היהדות והקבלה", לחצו כאן לראות את כל גיליונןת "אור עליון" באפשרותכם לקבל את העלון כל חודש למייל שלכם בחינם, שלחו בקשה ל-mhbp52@etrog.net.il.

נמשיך לנתח את מזלות החודשים על פי ה"ספירות" מעולם הקבלה, ונגלה התאמה מדהימה:

הגאון מוילנא (ספר היצירה פ"ה) כותב: מזלות החודשים הינן כנגד 6 ספירות הנקראות בקבלה ו"ק (ו' קצוות), נמצא: ניסן-חכמה. אייר-גבורה. סיוון-תפארת. תמוז-נצח. אב-הוד. אלול-יסוד. ובששת החודשים הבאים המזלות שוב הינם כנגד 6 הספירות הנ"ל, ב"אור חוזר". (ראה איור).

בספר "עץ החיים" מבואר שהספירות מסודרות בצורת הניקוד "סגול" (ראה איור). כלומר: חכמה-מימין. גבורה-משמאל. תפארת- למטה באמצע. וכך הסדר גם בספירות נצח, הוד, יסוד: נצח-מימין, גבורה-משמאל, תפארת-למטה באמצע. (כפי שאנו אומרים ב"פתח אליהו"- "חד אריך וחד קצר וחד בינוני").

[אי אפשר להשים פה איור, לחצו כאן לראיית האיור]

לאחר התבוננות מעמיקה בהקבלה שבין הספירות למזלות וכנ"ל, ובסדר הספירות האמור: קו ימין, אמצע, שמאל (התבונן באיור) נגלה דבר מדהים:

"המזלות הפעילים" נמצאים ב"קו ימין", קו זה מסמל את מידת החסד והרחמים, וזוהי התכונה של בני מזלות אלו "הנהגה"- הענקת חסד ורחמים לבני חסותם.

"המזלות הקבועים" נמצאים ב"קו שמאל", קו זה מסמל את מידת הדין, וזוהי התכונה של בני מזלות אלו "אחריות"- צמצום, הקפדה ואחריות על הפרטים הקטנים.

"המזלות המשתנים" נמצאים ב"קו האמצע", קו זה מסמל את המיזוג בין מידת החסד והדין, וזוהי בעצם התכונה של בני מזלות אלו "שינוי"-מעבר בין חסד לדין.

הבהרה: למרות שבכל קבוצת מזלות (פעילים, קבועים, משתנים) ישנם 4 מזלות כנ"ל, עדיין כל מזל שונה מחבריו באותה הקבוצה, מאחר ולכל מזל יש יסוד שונה (אויר, אש, אדמה, מים), וכן כוכב שונה, וכמובן המאפיינים הייחודיים לכל מזל ומזל, כל הדברים הנ"ל קובעים יחד את ייחודיותו של כל מזל.

 

פורטל יהדות, אתר "יהדות נט": מאמרי יהדות, מאמרי הוכחה ליהדות, קבלה לעם, אסטרולוגיה יהודית, משפחה וזוגיות, הלכות, סגולות, סיפורים. "שאל את הרב" - רב מוסמך להוראה ומרצה בכיר ליהדות ישיב על שאלותיכם בהלכה וביהדות. "הורדות" - כל עלוני אור עליון להורדה. "וידאו" - הרצאות ביהדות וקבלה לצפייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב