דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיסים 

מאת    [ 25/05/2010 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2117 פעמים ]

מיסים הם מרכיב עיקרי מתקציב המדינה והם נגבים מכל אדם או עסק המשתכרים כסף ומכל עסקה הנושאת רווח כלשהו. היה אפשר לחשוב שיש מיסים רק על רווחים מסוגים שונים אך כולנו משלמים מיסים באופן יומיומי גם בעת קנייה כשהכסף יוצא מהארנק. ישנם מיסים שאינם תלויים בהכנסות או הוצאות כלל והם מיסי עירייה וארנונה, והם נגבים על פי שטח מגורים, וגם הם מיסי חובה שעל האזרח לשלם כחוק. למרות שחלים עלינו מיסים בכל יום על פעולות רבות שאנו עושים, ישנם בחוק סעיפי פטור והחזר מס רבים שאותם אפשר ואף כדאי לנצל, אם מקבלים הכוונה מתאימה כיצד לעשות זאת.

מיסים על רווחים

מיסים
רבים נגבים על סכומי הכסף שאנו מרוויחים, אם זה בצורת שכר עבודה ואם מרווחי הון או רווחים מעסקאות מכירה. מיסים על שכר עבודה נקראים מס הכנסה, והם נגבים מכל אזרח על פי הכנסתו(אם ישנה כזאת), באופן פרוגרסיבי בשיטה הנקראת מדרגות מס. במקרה של רווחי הון או רווח מעסקאות מכירה, מיסים ייגבו אך ורק מהרווח עצמו ולא מסכום העסקה הכוללת או הקרן, כך שיש לחשב את הרווח הריאלי של עסקת המכירה כדי לשלם מיסי אמת ולא לשלם מס יתר.

הוצאות פטורות ממס

כאמור, על כל עסקת מכירה נושאת רווח קיימים מיסים שהם אחוזי מסוים מסך הרווח של העסקה. כדי לחשב את הרווח האמיתי של העסקה ועל מנת להימנע מתשלום עודף, יש להכין רשימה מפורטת של ההוצאות שקדמו לעסקה, הוצאות שהיו חלק מהשבחת הנכס או טיפוח המוצר טרם מכירתו. הוצאות אלו יחושבו לסכום שינוכה בסופו של דבר מסכום הרווחים המחויבים במס וכך יביאו להקטנת סכום המס. הוצאות של עסקים הן הוצאות פטורות מתשלום מיסים מאותו הטעם שהן חיוניות על מנת לייצר את המוצר או השירות העומד למכירה.

תכנון מיסים של עסקים וחברות

כל עסק מכיר את החמש-עשרה בחודש, היום בו צריך לשלם מיסים ומקדמות של מס הכנסה וביטוח לאומי וכן את תשלומי המע"מ. תשלום כל המיסים ביום אחד עלול לגרום לעסקים מסוימים בעיה של תזרים מזומנים ומחנק פיננסי, את הבעיה הזאת ניתן לפטור בצורה של תכנון מס באופן כזה שיחלק את התשלומים השונים על פני חודשי השנה. חלק מתשלומי מיסים אפשר לשלם באיחור של מספר ימים כדי להקל על תזרים המזומנים של החברה, אך צעד כזה יש לתכנן בעזרת עורך דין במיסים המכיר את רזיהם של דיני מיסים ויודע כיצד להסתדר עם רשויות המס בלי להסתבך עם החוק. תשלום מיסים הוא חובה שהתחמקות ממנה חמורה כמו עבירה פלילית, אך אפשר לשלם מיסים באופן שיורגש פחות ולא יעיק על כספי החברה, רק בעזרת תכנון מס ניתן להגיע להסדרי המס נוחים ומותרים בצורה חוקית.

 

אמיר כהן קידום אתרים חברת אי.קיי דיזיין www.ekdesign.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב