דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גומי על מוצריו 

מאת    [ 25/05/2010 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2846 פעמים ]

תעשיית גומי

כשרובנו חושבים על גומי עולה במוחנו התמונה של גומי לעיסה, גומי למכנסיים או אפילו משחק הגומי שהיינו משחקים בילדותנו. אך למעשה הגומי הוא חומר גלם פופולארי שיישומיו רבים ומגוונים. תעשיית הגומי היא אחת התעשיות הגדולות והמפותחות, כיוון שהגומי משמש ליצירת מגוון רחב של מוצרים. העובדה שגומי הוא חומר שגם ניתן למחזור רק מיטיבה עם תעשיית הגומי. הודות ליכולת המחזור של הגומי, ניתן להשתמש בגומי הממוחזר כדי לייצר מוצרים רבים ומגוונים.

אחד השימושים הפופולאריים של הגומי בתעשיית גומי הוא יצירת מוצרי רצפה למניעת החלקה. תעשיית הגומי מנצלת את תכונותיו הייחודיות של הגומי ומשתמשת בו לצורך הכנת משטחים המיועדים להנחה על רצפות שבהן יש סכנת החלקה. למשל, משטחי גומי למניעת החלקה פופולאריים במיוחד בבתי מלון ובבריכות שחייה, שם הם מונחים על שפת הבריכה, שפת הג'קוזי או מתקני מים אחרים. גם במקלחות ציבוריות כמו אלו במכוני כושר ניתן למצוא משטחי גומי למניעת החלקה. הודות לחידושים הטכנולוגיים המתמידים המלווים את תעשיית הגומי, ניתן כיום לייצר משטחים למניעת החלקה בכל גודל ובמגוון צבעים, שיהיו נעימים להליכה גם ברגליים יחפות.

משטחי גומי למניעת החלקה משמשים גם במקומות עבודה בהם קיימת סכנת החלקה. כמו למשל במטבחים של מסעדות, בתי מלון או חדרי אוכל, ובמיוחד באזור שטיפת הכלים, תמיד יש אזורים רטובים ממים או מתבשילים שנשפכו. כל אזור רטוב מהווה סכנה בטיחותית, שכן מלצרים וטבחים שנושאים מגשים גדולים או סירי ענק לא תמיד מבחינים היכן הם דורכים, והם עלולים להחליק במידה וידרכו על רצפה רטובה. החלקה שכזו עלולה לגרום לנזק רב גם לציוד במטבח וגם לצוות העובדים. גם במפעלים ובמקומות עבודה בהם עושים שימוש בשמנים קיימת סכנת החלקה. וגם שם משטחי החלקה שמיוצרים בתעשיית הגומי, מסייעים במניעת החלקה ובמניעת תאונות עבודה רבות כתוצאה מהחלקה.

תעשיית הגומי מנצלת את תכונותיו הייחודיות של הגומי גם לצרכים אחרים. עוד שימוש פופולארי שעושים בחומר גלם זה הוא ייצור משטחי דריכה מגומי שמקלים על עייפות הרגליים של העומדים עליהם. משטחים אלו פופולאריים במיוחד במקומות עבודה בהם העובדים נאלצים לעמוד שעות ארוכות על הרגליים, כמו למשל: קופאיות, נציגי שירות, עובדי דלפק, עובדים במעבדה ועוד. תעשיית הגומי מייצרת משטחים אלו בטכניקה ייחודית ומפולימרי PVC מוקצפים. ייחודם של משטחים אלו טמון בעובדה שהגומי "לומד" את צורתה של כף הרגל, ובכך שומר על מנח נכון של הרגל, יוצר יציבה נכונה ומקל על העומס שנוצר כתוצאה מעמידה ממושכת.

עוד פיתוח של תעשיית הגומי הוא יצירת משטחים מגומי ממוחזר המיועדים לענפי הספורט השונים. משטחי גומי אלו גם מסייעים במניעת החלקה, אך גם מתפקדים כבולמי זעזועים, בולמי רעש (למשל בעת נפילת משקולות בחדר כושר) ובולמי נפילה. העובדה שמדובר בגומי ממוחזר הופכת את משטחי הגומי הללו גם למוצרים ידידותיים לסביבה.

לסיכום, תעשיית הגומי הינה תעשייה מתפתחת הנמצאת בתהליך מתמיד של חידושים והתפתחויות, הן ברמת שיטות העבודה והן ברמת פיתוח המוצרים. הודות לכך אנו הצרכנים זוכים למגוון רחב של מוצרי גומי המשרתים אותנו בתחומים שונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב