דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבטחה וביטחון 

מאת    [ 25/05/2010 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2744 פעמים ]

אבטחה

כיום כל מתקן, עסק, חברה או מוסד זקוקים לשירותי אבטחה. בעידן הנוכחי אבטחה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מחיינו, הן במקומות פרטיים והן במקומות ציבוריים. קיומה של מערכת אבטחה במקום או אתר מסוים מאפשרת להגן על האנשים והרכוש שבו מפני פגיעות, חבלות או גניבות.

במדינת ישראל הצורך באבטחה של מקומות ציבוריים ופרטיים הינו שונה ומורכב יותר מאשר במדינות אחרות. במרבית מדינות העולם אבטחה של מוסדות, חברות או מתקנים נועדה כדי לשמור על שלמות המקום, למנוע כניסה של מסיגי גבול ופורצים שעלולים לחבל ברכוש או בציוד, ולמנוע כניסה של בלתי מורשים שעלולה לגרום לדליפת מידע חיוני החוצה. כמו כן אבטחה במקומות אלו נועדה גם להגיב במקרי חירום: אם מתגלה חפץ חשוד במקום, אם ידוע על גנב שחדר למתקן ועוד.

במדינת ישראל הצורך באבטחה נובע גם מהמצב הביטחוני בארץ. במהלך תקופת האינתיפאדה אמצעי התקשורת דיווחו לנו חדשות לבקרים על פיגועים של מחבלים שפוצצו עצמם בלב מקומות הומי אדם: קניונים, בתי קפה, שווקים, מרכזים מסחריים, תחנות מרכזיות וכמובן אוטובוסים. לצד אלו שמענו באמצעי התקשורת לא אחת על פיגועים שנמנעו או שהסתיימו עם מעט נפגעים הודות למאבטחים של חברת אבטחה ששהו במקום ועצרו בגופם את כניסת המחבל למקום. אי לכך גברה ההכרה בחשיבותן של חברות אבטחה במקומות ציבוריים רבים בארץ. על לכן אין זה פלא שעם המודעות הגוברת לחיוניות האבטחה, צצו להן מאות חברות אבטחה כפטריות לאחר הגשם.

ובשל הצורך להקים מערכי אבטחה למניעת פיגועים ופגיעה באזרחים על רקע לאומני, במדינת ישראל ישנם שירותי אבטחה שוטפים במקומות ציבוריים, אשר לא קיימים במדינות אחרות. כגון: קניונים, תחנות רכבת ואוטובוס, מגרשי ספורט אירועי רחוב ועוד. כל מי שטייל אי פעם בחו"ל בוודאי הרגיש מוזר כאשר נכנס בחופשיות לקניון מבלי שאיש אבטחה דרש לבדוק לו את התיק. כל מי שהיה פעם בארץ זרה בוודאי נדהם מהקלות והמהירות שבה ניתן להיכנס לתחנת רכבת או אוטובוס, מבלי שאנשי אבטחה יעבירו עליו מגנומטר ואת התיקים שלו יעבירו במכונת שיקוף.

למרות אי הנוחות הרבה שכרוכה בקיומה של מערכת אבטחה בכל מקום ציבורי, נראה כי תושבי המדינה מקבלים זאת בהבנה. אנשים מודעים לחשיבותה של האבטחה בכל מקום ציבורי, ולכן מקבלים בסבלנות את העובדה שהם נדרשים להגיע לכל מקום יותר מוקדם כדי לעבור בדיקה ביטחונית. אנשים מקבלים בסבלנות את הצורך לעמוד בתור בכניסה לכל מקום ולהמתין לבדיקה של אנשי אבטחה. אנשים מקבלים בהבנה את העובדה שאנשי אבטחה מחטטים להם בתיקיהם האישיים או בתא המטען של הרכב.

הבנה וסבלנות אלו נובעים מן ההכרה בחיוניות של מערך אבטחה יעיל. אנשים יודעים כי במדינה כמו ישראל, לקיומו של מערך אבטחה יש לא רק יכולת הרתעתית כלפי מחבלים וטרוריסטים. למערכי אבטחה במקומות ציבוריים יש רקורד מרשים של הצלחות במניעת פיגועים וצמצום מימדי האסון במקרים שבהם מחבלים הגיעו למקום ציבורי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב