דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונסטרוקציות 

מאת    [ 25/05/2010 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 3706 פעמים ]

קונסטרוקציות פלדה ומתכת

 

בענף הבניין, קונסטרוקציות הן מבני מתכת המשמשים כמעין פיגומים לבנייה. אומנם משמעותה של המילה "קונסטרוקציה" היא "בנייה" (לפי המילה באנגלית - Construction), אך בעברית הכוונה היא לשלד מתכת או פלדה, הקיים במבנה ומשמש לו תומך. למרות שקונסטרוקציות הן מוצר של ענף המסגרות, השימוש במילה קונסטרוקציה נפוץ בעיקר בקרב קבלנים ומהנדסי בניין, והפך נפוץ גם בלשוננו אנו.

 

כיוון שקונסטרוקציות הן פיגומי-מתכת, הנבנים בצורת "רשת-קורים", הן קלות משקל ויכולות לתמוך במבנים רבים. מאז שגילה עולם התעשייה את השימוש בפלדה ובמתכת לצורכי בנייה, בערך בסביבות המאה ה-19, הפכו קונסטרוקציות לאבן-יסוד בכל בנייה - קטנה כגדולה. תחילת העבודה עם קונסטרוקציות הייתה בבניית גשרים מקושתים, שחיברו בין צדי נהרות החוצים ערים ויישובים. מהנדסים ואדריכלים התחילו להבין שהשימוש בקונסטרוקציות פלדה, במקום בבטון, חוסך משקל בצורה משמעותית. בנוסף, כיוון שקונסטרוקציה היא מבנה חלול, החוזק שלה ויכולת העמידות שלה גבוהים לאין-שיעור לעומת בטון.

 

שלד הקונסטרוקציה משמש גם לבנייה של גשרים, ועליו יוצקים בסופו של דבר את הבטון. על מנת שיהיה זה אפשרי לבנות בצורה מהירה וקלה, קונסטרוקציות רבות עשויות מפלדה או ממתכות קלות אחרות. כמו כן, קונסטרוקציות מתכת משמשות כשלד למבני מגורים, ובעיקר של מבני מגורים רבי-קומות - שם נדרשות תכונות כגון חוזק ועמידה בעומסים משתנים. מעבר לשימושיהן השונים בענף הבניין, קונסטרוקציות יכולות לשמש גם בענפים אחרים. סוגים נוספים של קונסטרוקציות יכולים להיות: פיגומים שונים, גשרים ומעברים להולכי רגל, מתקנים שונים לעבודה בגובה, מדרגות בגדלים משתנים, שלד-בסיס להקמת במות, שלטי-חוצות ומיצגי-ענק; קונסטרוקציה מיוחדת למסכים ועוד.

 

עבודה עם קונסטרוקציות

 

חשוב מאוד לזכור שעבודה עם קונסטרוקציות יש לבצע בזהירות המרבית. כיוון שמדובר, בדרך כלל, בעבודה בגובה, מבני מתכת רבים נבנים בצורה זו, יש לבנות כל קונסטרוקציה רק לאחר תכנון קפדני ומקיף. טעות בתכנון קונסטרוקציות עלולה להוביל לבעיה בהמשך הבנייה - בין אם מדובר במבני מגורים ועסקים ובין אם מדובר בגשרים ובמתקנים אחרים. קונסטרוקציות פלדה ומתכת משמשות למגוון רחב של אפשרויות בנייה והקמה: מבנים מתועשים, תשתיות שונות, הקמה והעברה של מפעלים, תכנון והקמה של מבנים קלים, הקמת מחסנים והאנגרים, הקמת מבני פלדה עבור מפעלי תעשייה, הקמת מבנים מיוחדים ועוד.

 

השילוב המוצלח בין עמודים וקורות, הופך כל קונסטרוקציה לשלד עמיד ביותר. יש לזכור שרק אנשי-מקצוע שעברו הכשרה יסודית, מורשים לבנות קונסטרוקציות או להשתמש בהן. קבלנים ומהנדסים מנוסים יכולים להקים קונסטרוקציות מסובכות ופשוטות, הכול בהתאם לתוכנית העבודה ולצורכי המבנה הדרוש. ניתן אף לעצב קונסטרוקציות בצורות שונות, מעבר לרשת-קורים פשוטה, וליצור קשתות מרהיבות ושאר אפשרויות מעוצבות.

 

אין ספק: קונסטרוקציות משמשות בעיקר בתעשיית הבניין, אך כפי שראינו - גם בתעשיות אחרות. כיום אין כמעט חברת בנייה, או אפילו מסגרייה, שאינן מבצעות קונסטרוקציות כאלה ואחרות - עדות לשימוש הגובר והולך בהן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב