דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יינות 

מאת    [ 25/05/2010 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2032 פעמים ]

יינות

 

יינות זה אחד המשקאות המרתקים ביותר בתחום האלכוהול. ישנם סוגים שונים של יינות, והרבה יקבים בכל רחבי העולם אשר מייצרים יינות מאיכות גבוהה יותר או פחות. זה פשוט מדהים כמה טעמים אפשר ליצור מאותו מוצר: ענבים. ישנן מדינות הנחשבות כיצרניות יין בולטות, ולישראל שמור מקום מכובד ביותר. יקבים ישראלים זוכים לא אחת בפרסים בינלאומיים בתחרויות של יינות.

 

תעשיית היין מעסיקה לא מעט אנשים. קודם כל יש את היקבים אשר מגדלים את הענבים, המשמשים כמרכיב עיקרי של היין, לאחר הבשלת הענבים, יש פועלים אשר קוטפים אותם. בעבר, שיטת המעיכה הייתה פשוטה ביותר, היו דורסים את הענבים ברגליים במיכל מיוחד וגדול מאוד. כיום שיטה זו, שאינה אסתטית במיוחד, הוחלפה בשיטות חדישות שלא מערבות מגע של אדם. היין מיוצר על ידי מומחים שלומדים את התחום שנים רבות, ומורידים הרבה ליטרים של יינות מסוגים שונים לביוב, עד שמגיעים לטעם משובח שהם מחפשים.

 

ישנן לא מעט תחרויות בינלאומיות של יינות בעולם, התחרויות הללו בוחנות את המומחיות והטעם של היצרנים. זכייה בפרס בתחרויות אלה זה דבר יוקרתי מאוד בשביל היקב. הפרס הזה גם מניב לא מעט פירות כלכליים, כי המכירות של היקב הזוכה צפויות לזנק בעקבות הזכייה. השופטים בתחרויות הם טועמי יין ידועים, והם כמובן מבינים גדולים ביינות. רבים מקוראי שורות אלו יקבלו את התחושה שזה עבודה ממש כיפית, להשתכר כל היום ועוד לקבל על זה הרבה כסף. תפיסה זו מחוזקת מכל סרט שבו מופיע טועם יינות. יחד עם זאת, היא שגויה מן היסוד משום שטועמי היינות אינם בולעים את היין.

 

הרצפטורים הרגישים לטעמים של היינות נמצאים בקדמת הלשון, ולכן אין סיבה לבלוע את היין כדי להרגיש את טעמו. הדוגמים לוקחים לגימה מהיין ויורקים אותו. התפקיד שלהם הוא לקבוע איזה יקב מייצר יין טוב יותר מאחרים, זו החלטה חשובה ביותר בעולם היינות, ויש לה השפעות כלכליות רחבות ביותר. התפקיד מצריך ידע, מיומנות וניסיון רבים. התווית השיכורה שהודבקה לטועמי היין אינה נכונה ואינה הוגנת.

 

היין נחלק להרבה סוגים על פי קריטריונים רחבים ביותר. קודם כל, ההבדל הבולט ביותר, אפילו ויזואלית, זה חלוקה בין יין לבן ליין אדום. חלוקה זו מקבילה לחלוקה הגדולה של סוגי הענבים: ענבים אדומים וירוקים. מהאדומים מתקבל היין האדום ומהירוקים היין הלבן. לאחר מכן מתחלק היין האדום או הלבן לסוגים שונים, כגון שירז, ומרלו שהם סוגים של יין אדום ואמרלד ריזלינג ומוסקט הם סוגים של יין לבן. חלוקה זו של יינות נובעת אף היא מסוגי ענבים שונים. בהמשך מתחלקים היינות ליינות יבשים ומתוקים ועוד חלוקות לסוגים רבים.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב