דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עד כמה הקנייה ברשת משתלמת? 

מאת    [ 24/05/2010 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 3483 פעמים ]

קנייה ברשת בעשור האחרון תופסת תאוצה מרשימה. התופעה שהתחילה בקטן בעיקר במדינות מערביות מפותחות כמו ארצות הברית וקנדה, הופכת להיות תופעה שמאפיינת את הכפר הגלובלי כולו. קנייה ברשת מאפשרת רכישה של מוצרים שרבים מהם לא היו נגישים עד כה. מעבר לכך, קנייה ברשת היא תהליך מהיר לאין שיעור בהשוואה לקנייה רגילה. זאת היא נקודת חוזק משמעותית עבור הצרכן המודרני שמעוניין לחסוך כמה שיותר זמן.

רכישה של מוצרי אלקטרוניקה ברשת נחשבת ממזמן למקובלת ומשתלמת. צרכנים ישראלים רבים מעדיפים לקנות מחשבים ניידים, מסכי פלסמה ועוד מוצרים חדשניים דרך האינטרנט . קנייה ברשת מציעה אופציות נוספות לרכישה משתלמת כמו קנייה קבוצתית או פומבית - סוגי קניות פופולאריים במיוחד בישראל. נותר לשאול אם כן מהו המצב  ביחס לשאר סוגי המוצרים - האם קנייה ברשת משתלמת באופן כללי?

קנייה ברשת - מהירות אינה רק עניין של נוחות

האם קנייה ברשת היא בגדר מותרות? כאשר מזמינים מוצרים בדואר או משלוחים דרך האינטרנט הצרכן יושב בביתו מול המחשב ומבצע את ההזמנה. האם הצרכן משלם מחיר על עצלנות? להיפך - קנייה ברשת במקרים רבים עוזרת לנו לחסוך.

כיום צרכנים רבים מבינים שבעידן המודרני זמן מיתרגם לכסף - כמות השעות הנחסכת בשבוע יכולה להשתוות למאות שקלים בחודש בהם היינו מבזבזים שעות עבודה או חוזרים מותשים מקניות או סידורים.  למעשה באינטרנט רוב המחירים הם זולים ביחס לשוק גם מבלי לקחת בחשבון את הזמן שנחסך.  מפעילים של חנויות מקוונות  משלמים פחות הוצאות על שכירות וכוח אדם ולכן המחירים ברשת הם לרוב יותר נמוכים.

משלוחים הביתה - חיסכון של הוצאות נוספות

כאשר צרכן מבצע רכישה משתלמת עליו לקחת בחשבון הוצאות נוספות הכרוכות בקנייה ולא רק לבחון את העלות נטו של מוצר בחנות רגילה. קנייה ברשת גם היא במקרה אינה זולה ביחס לחנות רגילה מאפשרת לכם הצרכנים, בעזרת משלוחים הביתה, לחסוך הוצאות כספיות שאולי אינכם משקללים באותו הרגע כחלק מעלות המוצר כגון הוצאות דלק או חנייה.

קנייה ברשת - לקנות בדיוק מה שחסר במקרר

לבסוף יש לקחת בחשבון הוצאות בלתי צפויות הנובעות מטבענו האנושי. אחת מהבעיות המרכזיות של צרכנים שעורכים קניות בסופרמרקט רגיל היא קנייה ספונטנית החורגת מעבר למתוכנן. בואו נודה בעובדות - זה מה שקורה לכל אחד מאיתנו שמגיע לסופר בבטן ריקה או עם הילדים או פשוט מתפתה לקנות מוצרים המונחים בצורה יפה על המדפים.
 
בנוסף לכך, אנו נוהגים לקנות מוצרים ליתר ביטחון כי אנו לא זוכרים בדיוק מה נשאר במקרר. כך משפחות רבות בישראל מגלות כשהן מגיעות לקופה כי הקנייה חורגת במאות שקלים מהמתוכנן ואז כבר לא נעים לבטל.

קנייה ברשת מסופרמרקט מקוון פותרת את הבעיה הזאת לחלוטין. בקנייה ברשת מצטמצם הדחף הספונטני לרכישה והצרכן נהנה מחשבונית וירטואלית הנמצאת לו כל הזמן מול העיניים וכך הוא יודע בדיוק כמה הוא מוציא. בסוף הקנייה הקונה יכול להחליט אם יש דברים שהוא מעדיף לוותר עליהם.  אם לא בטוחים שיש חלב או ירקות במטבח פשוט ניגשים למקרר וכך חוסכים קנייה מיותרת ובזבוז. תופתעו גם לגלות כי עלות משלוחים בסופר מקוון הינה כעלות משלוח רגיל בסופר.

לכן לפני שאתם יוצרים לחצי שעה נסיעה לסופרמרקט מוזל מחוץ לעיר תבחנו את התמונה הכללית - אולי תגלו כי קנייה ברשת משתלמת לכם גם מבחינת זמן וגם מבחינת כסף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב