דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע הליך גירושין הוא תהליך מעצים לשני בני הזוג? 

מאת    [ 24/05/2010 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 3865 פעמים ]

מדוע הליך גירושין הוא תהליך מעצים לשני בני הזוג? / מאת יואב ברנזון

 

 

הישענות מסרסת

 

רוב הזוגות נשענים אחד על השני. בכלל, אחת הסיבות המרכזיות לכך שבני זוג נמצאים יחד - היא התועלת ההדדית שהם מפיקים אחד מהשני והצורך שלהם אחד בשני.

 

ללא התועלת ההדדית הזאת - בני זוג היו נפרדים יותר ומספר מערכות היחסים היה פוחת בצורה דרסטית. בסופו של דבר, אנשים זקוקים אחד לשני כדי לשרוד ולהתקיים, ולכן הם יוצרים מערכות יחסים תועלתניות ומשמרים אותן לאורך שנים רבות, גם אחרי שהאהבה נגמרה.

 

 

 

היפרדות מהסימביוזה

 

בכל זוגיות ישנה סימביוזה מסויימת בין שני בני הזוג. אבל, ברגע שזוג מתגרש - הוא נפרד לא רק אחד מהשני אלא גם מהסימבזיוה החונקת הזאת.

 

בלית ברירה - אנשים הופכים לעצמאים בעקבות גירושין. גברים ונשים נאלצים להגדיל את ההכנסות שלהם כדי לקיים רמת חיים סבירה לאחר גירושין, עליהם להתאמץ יותר מבחינת הנתינה לילדים, עליהם להיפתח חברתית כדי להגדיל את סיכוייהם למצוא בן זוג חדש ועליהם להתגבר על הכאב, האובדן והבדידות שהיא מנת חלקם של אלה המתגרשים.

 

 

 

שני אנשים שלמים

 

אנשים גרושים נאלצים להפוך מחדש לשני אנשים עצמאיים ושלמים. גם אם התהליך הזה הוא קשה - הוא עדיין מאוד מעצים. וככל שהם מפתחים את העצמאות שלהם לאחר הגירושין - כך גם הם מתעצמים ומתחזקים יותר.

 

כמובן שברגע שהם מוצאים מערכת יחסים חדשה - הם נופלים שוב מחדש לסוג של סימביוזה מחלישה. אולם, בדרך כלל זוגות גרושים שחוו על בשרם את כאב הפרידה יודעים לשמר יותר את העצמאות שלהם בהשוואה לזוגות שמעולם אל חוו גירושין גם בתוך מערכת היחסים החדשה שהם יצרו לאחר הגירושין - כי הם זהירים יותר והם מעוניינים להיות מוכנים יותר מבחינת מידת העצמאות שלהם, למקרה בו יאלצו לחוות גישורין או פרידה נוספת בכל כורחם.

 

 

  

גדילה רוחנית, כלכלית ורגשית

 

תהליך גירושין הוא מצד אחד תהליך כואב ומפחיד. הוא גוזל מאנשים את החיים שהם בנו, את החלומות, התקוות, ההישענות הברורה מאליה על עוד אדם והביטחון שזוגיות מייצרת.

 

אך מצד שני, זהו תהליך מעצים מאין כמוהו - רוחנית, כלכלית ורגשית. נשים רבות הופכות בעקבותיו לעצמאיות יותר מבחינה כלכלית כי הן אינן יכולות להסתמך עוד על הגבר שפירנס אותן. גברים רבים הופכים לאבות מעורבים יותר ומעניקים יותר לילדיהם כי הם אינם יכולים להטיל יותר את התפקיד ההורי על האישה שאיתה הם התחתנו.

 

   

וטיפ לסיום: אחד היתרונות הגדולים והבולטים של גירושין הוא העצמה אישית - גם לאישה וגם לגבר.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב