דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - מהי זוגיות לדעתכם? 

מאת    [ 24/05/2010 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 4825 פעמים ]

בחנו את עצמכם - מהי זוגיות לדעתכם? / מאת יואב ברנזון

 

 

מיתוס מספר 1: זוגיות היא להיות ביחד

 

אנשים רבים, בעיקר נשים, מאמינים שכדי ליצור זוגיות יש להיות כמה שיותר ביחד ולעשות כמה שיותר פעילויות ביחד. דווקא המיתוס השגוי הזה מביא לריבים, למאבקים בלתי פוסקים בקשרים זוגיים, לסבל ולאובדן של הזוגיות.

  

זוגיות אינה נמדדת בכמות הזמן שבה שני בני הזוג נמצאים יחד אלא באיכות הזמן המשותף. זוגיות אינה להיות יחד כמה שיותר אלא לכבד אחד את השני ולפעול בהבנה ובשיתוף פעולה - גם שקרובים וגם כשרחוקים. זוג שכל הזמן רב, נאבק, נלחם ואינו מכבד אחד את הנשי - אינו זוג, גם אם הוא נמצא כל הזמן יחד.

 

 

 

מיתוס מספר 2: זוגיות היא אהבה

 

התפיסה הרווחת עליה רוב האנשים גדלים היא שזוגיות היא למעשה אהבה ושברגע שישנה אהבה - ישנה גם זוגיות. מיתוס האהבה הוא מיתוס שגוי ביותר, שגורם לאנשים לבלבל בין אהבה לזוגיות ולהאמין בטעות שיש להם זוגיות אם הם אוהבים.

 

בפועל, אין קשר בין אהבה לזוגיות. רוב האנשים שחוו אהבה - לא חוו זוגיות עם אותם אנשים שאותם הם אהבו או שבהם הם היו מאוהבים. זוגיות אינה בהכרח אהבה אלא זהות באינטרסים ובמטרות של שני בני הזוג במסגרת מוגדרת אחת. בני זוג בעלי אינטרסים ומטרות משותפות יוכלו לבנות חיים משותפים מלאים ועשירים מאוד, לעומת זוגות מאוהבים ללא אינטרסים משותפים שהקשר הזוגי ביניהם מסוגל להחזיק מעמד זמן קצר בלבד.  

 

 

 

מיתוס מספר 3: זוגיות היא התאמה

 

לפי מיתוס ההתאמה יש לכל אדם מכסה שמתאים לו בדיוק וברגע שהוא ימצא את אותו המכסה הוא יחווה זוגיות מושלמת ואהבה אינסופית. בפועל, המיתוס הזה הוא מבלבל ומטעה, מפני שאצל מרבית הזוגות אין התאמה אלא דווקא הפרייה ושונות.

 

הבסיס החזק ביותר לקשר זוגי רב-שנים הוא דווקא שוני, הפרייה הדדית, ניגודיות והשלמה. ההבדלים, ולא ההתאמה, הם אלה שקושרים זוגות יחד למשך שנים רבות, משום שהדרך הטובה ביותר של בני האדם לצמוח, להתפתח, לשגשג ולגדול היא ללמוד דברים חדשים ושונים מאלה המוכרים לנו.

 

 

  

מיתוס מספר 4: זוגיות מחייבת צמצום של "האני" וסבל

 

אנשים רבים מאמינים שזוגיות היא מקום המחייב קורבן וסבל אישי. לפי המיתוס הזה, כדי לקיים זוגיות יש צורך בקורבנות, יש חובה לצמצם את האני, להיות מי שבן הזוג רוצה שנהיה ולא מי שאנחנו באמת, להסתיר את עצמנו ולהימנע מלהיות מי שאנחנו.

 

בפועל, המיתוס הזה מביא דווקא למתחים ולמשברים זוגיים עמוקים עד כדי גירושין, כי אנשים מגלים שהם קורבנות, שהם סובלים, שהם בדיכאון ושהם אינם מאושרים - הכל בגלל שהם נמצאים בזוגיות. אבל האמת היא, שזוגיות אינה בהכרח מקום לצמצום האני או לסבל אלא היא יכולה להיות באותה המידה מקום לביטוי האני ולאושר. אך חשוב לזכור, שהדרך לאושר אישי אינה קשורה בזוגיות עצמה ואינה תלויה בה אלא דווקא ביכולת האישית של כל אחד מבני הזוג למצוא את האושר והסיפוק הייחודי שלו דרך מימוש זכותו להיות מי שהוא, כפי שהוא.

 

   

וטיפ לסיום: זוגיות היא מסגרת של שיתוף פעולה בין שני אנשים בעלי מטרות ואינטרסים משותפים.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב