מפרסמים רבים מקצים אחוז מסוים מההכנסות למטרת פרסום, וחושבים שברגע שהכדור נמצא במשרד הפרסום, הכל יתרחש מאליו- הלקוחות יתקשרו, יגיעו ויקנו.
לצערי הרב, לא אחת הלקוח מוגבל בתקציב, ולכן מנסה לפרסם בכמה שיותר מדיות בתקציבו הדחוק.
תקציב הפרסום שלי קטן? אני אפרסם במקומונים, בפייסבוק וברדיו מקומי. זה הרבה פרסום, זה יחסית זול, וזה מתאים לתקציב הדחוק...
הבעיה מתחילה כאשר אני מוכר קרח, ובוחר לפרסם באנטארקטיקה, בגרינלנד וקבלתי בדיל את גם את הקוטב הצפוני.
פרסום לא תמיד צריך לעלות הרבה כסף (ג.יפית למשל, הכניסה בזמנו את חומוס אחלה לשוק ב5000$), אבל את הכסף שאתם כן מוציאים, שימו לב להוציא במקום הנכון, בפילוח הנכון ובזמן הנכון.
לפעמים תפרסמו מוצר לגיל הזהב, אז יכול להיות שפרסום בפייסבוק הוא לא הרעיון הטוב ביותר, וחבילת פרסום ברדיו (בין השעות 14-16) לא בדיוק תשמע.
לעיתים משרד הפרסום יגיד "יש לי מחיר טוב לשילוט חוצות באיילון", אבל ללקוחות הפוטנציאלים שלכם אין בכלל רכב.
אל תתפתו ל"דילים" של העיתון או "חבילות הקומנדו" של הרדיו,כי יכול להיות שלא יהיה מי שיחשף לפרסום שלכם.
מה שצריך לעשות זה לחשוב, זה הכל.אתם יודעים למי מיועד המוצר שלכם, מי קונה אותו, בני כמה הם, איפה הם גרים וכיוב'. כעת יש לבחור באיזה מדיה (או מדיות) תפרסמו, ולעיתים עדיף לרכז את כל תקציב הפרסום במדיה אחת, מאשר שתיים על העץ.
תזכרו, פילוח נכון של קהל היעד ושימוש מושכל במדיות השונות, יכול לא רק לחסוך לכם כסף, אלא גם למלא את ייעוד הפרסום- להרוויח.
נדב כרמלי, קופירייטר
מוקד הפרסום, מקבוצת מוקד המודעות הארצי
משרד פרסום המתמחה ברכש מדיה.
3333*