דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארכיון פתח תקווה העלה את אחד מאוספיו לקטלוג המידע הישראלי 

מאת    [ 23/05/2010 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2547 פעמים ]

עד היום ניתן היה להעלות לקטלוג בסיסי נתונים של אוספים הממוחשבים במערכת אידאה בלבד, כולל בסיסי נתונים היושבים ברשתות נפרדות ולא בחוות השרתים של אידאה.
הפילוט שנעשה עם ארכיון פתח תקווה נועד לבדוק את ישימות המודל של רשת ארכיונים בישראל, הכולל גם ארכיונים בעלי מערכות מחשוב מקומיות שונות.
הארכיון אשר נבחר לביצוע הפילוט הינו "הארכיון לתולדות פתח תקוה", בשל העובדה כי הוא מקפיד על ניהול המידע בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים בתחום.
הארכיון לתולדות פתח תקווה, אשר אינו ממוחשב במערכת אידאה, כולל כ- 15 אלף פריטים מקוטלגים ומגוון רב של חומרים, כגון הארכיון המנהלי של עיריית פתח תקווה ושל גופים אחרים, אוספי תצלומים, חפצים, ספרים, קטעי עיתונות, מפות, כרזות, אוספים אישיים ועוד.
במהלך הפילוט, שכלל את אוסף התיעוד בעל פה, התבצע יצוא של הנתונים ממערכת המחשוב של הארכיון לפורמט EAD, ובאמצעות מנגנון היבוא והיצוא של חברת אידאה התאפשרה קליטת הנתונים בפורמט ה ISAD למערכת IDEA@ALM, ושילובם ב"קטלוג המידע הישראלי".
בכך ניתן לראות, כי באמצעות תמיכה של מערכות המידע בסטנדרטים ובפרוטוקולים בינלאומיים, כגון
ה ISAD, מתאפשרות יכולות שיתוף מידע מתקדמות בין ארגונים שונים והתקשרויות בין מערכות שונות, המהוות בסיס להשתלבות בקטלוגים מאוחדים ופורטלים בינלאומיים.
גליה דובידזון מנהלת ארכיון פתח תקווה מסרה כי "ניהול מידע בארכיון פתח תקווה מתבצע לפי תקנים בינלאומיים, עבור מטרה זו בדיוק -  לאפשר שיתופי מידע עם ארכיונים ומוסדות מורשת אחרים“. עוד הוסיפה דובידזון "בחרנו להעלות את האוסף שלנו לקטלוג המידע הישראלי על מנת להגדיל את חשיפתו, ולאפשר נגישות פשוטה ומהירה של הציבור הרחב למידע האצור בארכיון".
אורי עיני, סמנכ"ל מכירות בחברת אידאה מסר כי "אנו עדים למגמה בינלאומית של מיזמים אירופאים ופורטלים לשיתוף מידע, כגון EUROPEANA, ATHENA APEnet , MICHAEL ועוד רבים, הכוללים מגוון אוספים מורשתיים, תרבותיים ומאפשרים שיתוף מידע של מגוון גופים יחד, חשיפה באינטרנט והנגשה של המידע לציבור הרחב.
בישראל כבר שנים עולה הדרישה למערכת שתאחד את כל הקטלוגים של הארכיונים בארץ. "קטלוג המידע הישראלי" המאפשר חשיפה ואחזור של מידע מורשתי בקטלוג משותף תוך ניהול תשתיות ונתונים מבוזר, יכול לשמש פלטפורמה לבניית פורטל מסוג זה, אשר יאגד תחת קורת גג אחת את כל אוספי המורשת והתרבות של ארכיונים בישראל".

אודות אידאה מערכות מידע
אידאה מערכות מידע, הינה חברת תוכנה בינלאומית, המובילה בתחום ניהול המידע במוסדות מורשת ותרבות ומאפשרת ניהול, שימור וחשיפה של כל נכסי המידע בארגונים אלה.
מערכת (Archive, Library, Museum) , IDEA@ALM  מביאה לידי ביטוי את תפיסת ALM  של אידאה לשילוב כל המידע ההיסטורי והתרבותי תחת מערכת אחת. באמצעות תשתית אינטגרטיבית ורב לשונית זו, מספקת אידאה פיתרון שלם המכסה את כל האספקטים לניהול מידע במוסדות מורשת ותרבות היסטורית - החל מקבלת המידע, דרך מיונו וניהולו ועד לחשיפתו לציבור הרחב.  אידאה פועלת בישראל, אירופה ובארה"ב.
 
אודות הארכיון לתלודות פתח תקווה
הארכיון לתולדות פתח תקוה ע"ש עודד ירקוני אוסף ואוצר חומרי תיעוד משנות ה- 60 של המאה ה- 19 ועד היום. הוא כולל ארכיון מנהלי של פתח תקוה, ארכיונים פרטיים של מוסדות וארגונים הקשורים לעיר, ארכיונים אישיים של בני פתח תקוה, אוספי תצלומים ותשלילים, מפות, מודעות וכרזות, חפצים, סרטים, תיעוד בעל פה, קטעי עיתונות וספרים. הארכיון מציג את אוצרותיו בתערוכות בקריית המוזיאונים שבעיר ומחוצה לה, לוקח חלק פעיל בתחום שימור אתריה ונמצא בקשר רציף עם מוסדות החינוך שלה.

אידאה מערכות מידע IDEA@ALM - מערכת מתקדמת לניהול מידע המאפשרת שילוב בין ארכיון, ספריה, מוזיאון ומאגרי מידע מגוונים אחרים. ניהול מאגרי המידע השונים מתבצע על בסיס נתונים משותף אחד, תוך שימוש בתהליכי עבודה ומינוחים אחידים. ע"י כך מתאפשרים שקיפות, נגישות וניהול מתקדם של כל המידע והידע באירגון. מוצר משולב זה מציע ללקוחותינו דרך גמישה ודינאמית, לפתח ערך מוסף של שרות עבור עובדי האירגון ולקוחותיו. http://www.idea-alm.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב