דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלבנונים צועקים: תנו לנו לחיות 

מאת    [ 18/02/2007 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2130 פעמים ]



ב-13 בפברואר, 2 אוטובוסים התפוצצו ליד ביקפאיה, עיר נוצרית בצפון ביירות. 3 אנשים נהרגו וכמה עשרות נפצעו. המצב הפוליטי מאוד מתוח בלבנון. ראש הממשלה סינורה שנתמך ע"י ממשל ארה"ב מסרב להתפטר למרות המחאה הציבורית החריפה של הלבנונים. החיזבאללה ותנועת הפטריוטים החופשיים נשארים ברחובות של מרכז ביירות ודורשים את התפטרות סינורה וממשלתו. בשבוע שעבר אלפים מתומכי הממשלה נאספו בכיכר במרכז ביירות, במרחק לא רב מתומכי החיזבאללה. הקבוצות הופרדו ע"י קו הפרדה ומאות חיילים מצבא לבנון. לא ברור מי פוצץ את האוטובוסים, שמועות מדברות על כל אחד מהצדדים או אפילו ארגון אל-קעידה שמנסים להתסיס ולהבעיר מלחמת אזרחים.

הממשלה מנצלת את פיגועי האוטובוסים

הממשלה והתקשורת קראו לקרוא ל-14 בפברואר יום זיכרון ו'יום של חופש'. הם קראו לכל הלבנונים להתאסף בכיכר הגדולה בבירות והאשימו את החיזבאללה והאופוזיציה בפיגועים ובכך קיוותה הממשלה לזכות שוב באמון הנוצרים שעברו לאופוזיציה מאז המלחמה.
הפיגועים גרמו לפחד ובהלה בקרב הלבנונים, אנשים פוחדים ממלחמת אזרחים ו'לגמור כמו עירק'.

רצח רוה"מ לשעבר חרירי

סינורה בנאומיו מתמקד בעיקר ברצח חרירי מלפני שנתיים והחקירה של בית הדין הבינלאומי לגבי מי רצח אותו. ממשלת סינורה רוצה להוכיח שהסורים רצחו אותו ושסוריה עומדת מאחורי כל הפשעים שקורים בלבנון. אך סינורה לא מזכיר מספר אישים שנרצחו על אף שהיו בכלל פרו-סוריים. אבל ההמונים הלבנונים רואים בנאומים הללו ניסיון להסיט את תשומת הלב הציבורית מהפשעים של הממשלה כלפי האזרחים בלבנון בזמן המלחמה ולאחריה וכניסיון למצוא אוייב חיצוני שכביכול 'אשם' במצב הגרוע שהלבנונים נקלעו אליו. ממשלת סינורה העלתה מיסים, מפטרת רבים במגזר הציבורי, דוחפת להמשך הפרטת כל נכסי והחברות הממשלתיות ושבירת האיגודים למורת רוחם של ההמונים הלבנונים.

60% עוני

60% מאזרחי לבנון חיים מתחת לקו העוני. שכר המינימום הוא עדיין 200$ לחודש כפי שהיה ב-1996 בזמן שהמחירים ויוקר המחיה עלו משמעותית מאז. יש בעיות באספקת החשמל ובאזורים רבים אין חשמל לכמעט 20 שעות ביום אך לא באיזורים האמידים של ביירות. בשל הפרטת חברת החשמל הלבנונית עלו מחירי החשמל משמעותית וחשבון חודשי למשפחה ממוצעת מגיע ל-40$ לחודש כמעט רבע משכר המינימום. הלבנונים טוענים שהממשלה מספרת כל הזמן שהמדינה בחוב לאומי של 40$ מילארד בעוד שידוע לכל שרוה"מ הקודם חרירי עשה קופה של עשרות מילארדי דולרים ב-15 שנים האחרונות. הלבנונים טוענים שהשחיתות בממשלה כבר גואה ועוברת כל גבול. התמונות של סינורה מארח ומחבק את קונדוליסה רייס בעוד מטוסי חיל האוויר הישראלי מפציצים את לבנון עדיין טריים אצל הרבה לבנונים.







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב