דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצויינות מוטיביציה והשראה - סיפורי אסון 

מאת    [ 17/05/2010 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 5373 פעמים ]

המצוינות הינו ערך שאליו שואפים ארגונים, חברות ואנשים פרטיים. מצויינות נקשרת לחדשנות ולהישגים ולכל אחד יש את הדרך שלו להגיע אליה – ואת אמת המידה לגבי מהי מצויינות.

זוהי התפיסה הכלכלית והחברתית של המאה ה-21 (אשר החלה כבר במאה ה-19). אחת הדוגמאות החזקות ביותר למהי מצויינות, מוטיבציה, השראה – היא הצבא הישראלי. צה"ל שומר על רמת מוטיבציה גבוהה – דבר שמביא לסיפורי הצלחה רבים – שאת חלקם תוכלו לשמוע דרך אתר המרצים. אבל פעמים רבות עודף מוטיבציה דווקא מביא לאסונות. עודף מוטיביציה בצבא יכול להביא למוות – בין אם באימון, טירונות או קרב.


לפני זמן לא רב טבע לוחם שייטת 13 באימון. "חייבים להמשיך הלאה", אמרו גורמים ביחידה. מה שהופך  אימון למורכב הוא עומק הצלילה. בצלילה לא קרבית משתמשים במכשירים פשוטים שיוצרים הרבה בועות במים ובגללן ניתן לזהות את הצוללן בקלות. לעומת זאת, בצלילה קרבית - צוללים עם מכשירים 'במעגל סגור', כאשר הצולל נושם חמצן נקי ופולט אותו לתוך המכשיר, המכשיר סופח את הפחמן הדו-חמצני, ומחזיר לך את החמצן הנקי. כך הצולל לא פולט כלום ולא ניתן לגלות אותו.

הבעיה במנגנון מסוג זה הוא שלעתים בעומק רב חמצן נקי הופך לגז רעיל. זה לא קורה תמיד ולא לכולם - יש פרמטרים נוספים שמשפיעים כגון מה הצוללן אכל לפני הצלילה, כמה הוא ישן ומה הטמפרטורה של המים - אבל העובדה היא שהיו תאונות כאלו בעבר. למרות זאת, יש מוטיבציה בעיקר בגלל סיפורי ההצלחה – והאימונים, שלעיתים נכתבים בדם, ימשכו בגלל סיפורי ההצלחה. מפקד החיל לא שולל עם זאת, שהתאונה נגרמה דווקא בגלל עודף מוטיבציה. אולי החייל לא חש בטוב וניסה להיאבק בהרגשה הזו, מה שמאוד אופייני ללוחמי שייטת. כתוצאה מאירועי עבר, מערכות ההדרכה מנסות להילחם בזה אבל ההישגיות הזו קיימת אצל הלוחמים האלו.

מוטיביציה באתר המרצים


אלון אולמן, יעל ארד, גלית בן שמחון, פיני גרשון, צבי ברק, אורית וולף, נדב יעקובי, עמוס לויטוב, אפרים לפיד, בועז נחמד, ליאור מנור, יוסי סדבון, יונתן צ'רצ'י, מעיין קרת, עופר שלח, יוסי שריד, גילה אלמגור, יוסי ביילין, פסקל ברקוביץ, רינה ברטל, חיליק מגנוס, אורי שגיא – הם רק חלק מהשמות שתוכלו למצוא באתר המרצים. אם אתם רוצים הרצאות בנושא מצויינות מוטיבציה והשראה - סיפורי הצלחה – תוכלו למצוא אותם אצלנו.

מרכז המרצים לישראל הינו האתר הגדול והוותיק ביותר המספק שירותי הרצאות מרתקות על ידי מגוון רחב של מרצים בכל תחום. היכנסו כעת להתרשם ולהזמין מרצים מרתקים בכל נושא ותחום!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב