דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבה יצירתית - רענון שגרת החיים 

מאת    [ 17/05/2010 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 3781 פעמים ]

יש רגע בחיי ההורות שאתה מגלה שאתה בעצם עובד אצלם, כלומר ההורות שלכם הפכה להיות משימה קבועה שכולה שגרה קבועה של עוד מטלה ועוד מטלה, הכל מתיש, מעייף, אפור וחסר יצירתיות. אתם גם לא מבינים מה המקום המיוחד שלכם בתור הורים לילדים – שלא משרת בעצם את ההשרדות הביולוגית של המשפחה שלכם ותו לו, רק להעיר את הילדים בבוקר, לוודא שהתקלחו והלכו לבית הספר עם אוכל, לקחת ולהחזיר אותם מהגן, לשים אותם בחדר עם המשחקים, הWII או הטלויזיה.

משעמם, חסר חיים. השגרה הזאת חונקת את ההורים, ובעצם הורסת את הפוטנציאל לכל דבר ייחודי במערכת היחסים בין ההורים לילדים שלהם. צריך לעצור רגע, כאשר מגיעים לתובנה כזאת, ולהתחיל להפעיל חשיבה יצירתית, להיות המנצח על התזמורת שלכם – שאתם בעצמכם יצרתם את הטבלטורה שלה.

הורה טוב, כמו כל מנהל, מפקד, נשיא ארה"ב ממוצע, צריך להזיז את העניינים תוך חשיבה יצירתית. צריך לחשוב מחוץ לקופסה. לא מדובר בקלישאה: חשבו היטב איך אתם מנהלים את השגרה של הילדים שלכם, עוד לפני שחזרו מבית הספר, איך אתם מחלקים את הקשב שלכם למשפחה ולשגרה. אתם הרי שולטים בהכל: אולי לא ניסיתם הכל, אולי בחרתם אופציות פחות מרגשות.


רוב הזמן אנחנו עסוקים בטרדות: כמה כסף יש לנו, האם העבודה שלנו טובה, האם הילדים אכלו ומה נעשה בסוף השבוע. זה לא נקרא לחיות זה נקרא להיות מוטרד – וכאן בשגרה הזאת, צריך להפעיל חשיבה יצירתית על מנת לצאת מהלופ הזה. צריך לנסות ולמצוא שיטה לעשות את זה – כי דברים לא יקרו סתם, צריך לשנות את המציאות בצורה אקטיבית, צריך פעילות.

לדוגמה, נסו להתרכז דווקא במשהו שולי בעיניכם בהורות שלכם – ולתת לו מענה חדש שלא חשבתם עליו אף פעם. לדוגמה, איך מעירים את הילדים בבוקר: משהו שעושים באופן קבוע באותה צורה, נסו לרענן את הנושא הזה, זו כבר התחלה מרגשת. במקום לטלטל בבוקר – נסו לעשות תאטרון בובות שיעיר אותה בבוקר. אפשר לקבוע משחק של חמש דקות לפני המקלחת בלילה. נסו למשל לתחום את גזרת המשחק – סתם לדוגמה, למטבח בלבד.


החיים שלכם בשגרה כפויה ואתם רוצים לרענן? המרצים שבאתר שלנו הם הטובים ביותר בארץ בכל הקשור להרצאות על חשיבה יצירתית. גם בנושא הורות – אבל בכלל: איך לפתור קונפליקטים, איך להתקדם בחיים ואיך להזיז תהליכים. אם אתם רוצים הרצאה בנושא חשיבה יצירתית הגעתם למקום הנכון: פנו אלינו ואנחנו נסדר לכם הכל.

מרכז המרצים לישראל הינו האתר הגדול והוותיק ביותר המספק שירותי הרצאות מרתקות על ידי מגוון רחב של מרצים בכל תחום. היכנסו כעת להתרשם ולהזמין מרצים מרתקים בכל נושא ותחום!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב