דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזון בריא יותר לחנוכה 

מאת    [ 17/05/2010 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 3132 פעמים ]

חנוכה זה חג מקסים וכולם אוהבים את המור"קים המסופרים, את המעשיות וכמובן את אווירת החג עם הנרות וכו'. האוכל של חנוכה הוא אחד הטעימים מבין חגי ישראל. הבעיה היחידה היא שאף אחד לא אוהב את הקילוגרמים העודפים שמחכים לו לאחר סיום החג: בסופגניה קטנה יש יותר מחמש מאות קלוריות. השיח היום מדבר על מוסר אחר: מוסר אקולוגי ומוסר של אוכל אורגני שיש לו משמעויות חברתיות. לכן, אם אתם רוצים להכין אוכל בריא וטוב שיהיה גם טעים – אבל גם בריא לחנוכה, הגעתם למקום הנכון. מסעדות רבות עושות את המאמץ לשמור על אוכל חנוכה בריא וטוב – בלי להוריד את הטעמים האיכותיים שאנשים כל כך אוהבים לאכול ושהם חלק מהנדבכים החשובים של החג. מסעדת דומו לדוגמה, עושה שימוש באוכל חנוכה שהיא מכינה כדי לחנך את הצרכנים לאכול בריא: היום קל להשיג מצרכים לאוכל בריא, יותר ממה שהיה פעם. אפשר בהחלט לשדרג את מאכלי החג כדי שלא יהיה מזיקים לבריאות.
 
עקרונות מזון בריא יותר לחנוכה:
א. אכלו שמן זית ושמן סויה, אבל לא יותר מכף ליום. השמנים האלו בריאים – אם כי לא לטיגון. למשל בנושא הסופגניות, אפשר לאפות ולא חייבים לטגן. אמנם אנו רגילים – אבל זה גם טעים יותר ככה.


ב. אפשר לבשל היום ללא שמן: אפשר לטגן ולצלות ללא שמן כאשר יש לכם את הציוד המתאים, ולהוסיף מעט שמן רק בשביל הטעם. יותר מזה, אפשר לקנות תרסיס לשמן – ששומר על מדידה מדוייקת של השמן הנכנס לאוכל שלכם.

ג. טגנו את הלביבות שלכם במעט מאד שמן, לא חייבים לתת להם לשחות בשמן. את הלביבות טגנו במחבת אקולוגי ששומר על כך שהאוכל לא נדבק לכלי, וככה לא צריך הרבה שמן כדי להכין את המעדן המוכר של חנוכה. יותר מזה, האוכל גם לא נדבק לכלי וככה לא צוברות לכלוך ועוד דברים שלא בריא לאכול, לא בחנוכה ולא בכלל. בדקו ברשתות המזון הטבעי והאקולוגי – המחבת אמנם יקר, כ-200 שקלים, אבל הוא מחזיק הרבה זמן והוא איכותי מאד אם שומרים עליו.


ד. אם רוצים לטגן, אז קודם כל לא בשמן זית שלא בריא בטיגון אלא באכילה "כמו שהוא". עדיף לטגן בשמן שלא נשרף בחום כמו שמן זית, אלא במשהו אחר כמו שמן סויה או שמן קנולה, ורצוי לא לטגן בחום גבוה מדי.
"חשוב לדעת כי באופן כללי בבישול, השימוש המומלץ על ידי תזונאים  הוא כפית שמן סויה ביום. שמן זית נחשב לבריא אבל לא יותר מכפית ביום. היום ישנה מגמה הולכת וגדלה של בישולעם שמן זית.


ה. רוצים לטגן סופגניות לחנוכה? כל העקרונות שאמרנו כאן עכשיו חשובים והוסיפו את העובדה שהשמן חייב להיות רותח לפני שמכניסים את הסופגניות לתוכו.

רוצים לדעת עוד אודות חנוכה? במרכז המרצים לישראל תמצאו הרצאות בנושא חנוכה ע"י תמי סירקיס

מרכז המרצים לישראל הינו האתר הגדול והוותיק ביותר המספק שירותי הרצאות מרתקות על ידי מגוון רחב של מרצים בכל תחום. היכנסו כעת להתרשם ולהזמין מרצים מרתקים בכל נושא ותחום!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב