דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חומות הקרמלין של מפלגת קדימה: אתר האינטרנט הרשמי שלה 

מאת    [ 17/05/2010 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2080 פעמים ]

חומות הקרמלין של קדימה: אתר האינטרנט הרשמי שלה  /  נמרוד נוי

17/5/2010

אם היה משהו המסמל בצורה הטובה ביותר את הדברים הלא טובים ביותר במפלגת קדימה היה זה אתר האינטרנט הרשמי שלה שלעת עתה נסגר. זו היתה הבמה של חברי הכנסת בלבד ובעיקר של יושבת ראש המפלגה. משהו הדומה במאוד לאוליגרכיה ששלטה בברית המועצות בימי המשטר הקומוניסטי. איש מלבדם לא יכול היה להיכנס למקום הכי שמור הזה: חומות הקרמלין של מפלגת קדימה. כאן מהללים ומשבחים את נבחרינו. כאן לא מתקיימים דיונים פתוחים וחופשיים וכאן אין מקום להחלפת דעות קולחת וזורמת. זהו אותו המשהו הדומה להפליא לעיתון איזבסטיה הרוסי באותם ימי החושך של המשטר הקומוניסטי בבריה"מ.

נכון, אנו חיים במדינת ישראל ולא ברוסיה הקומניסטית אך הכל למראית עין בלבד. המשחק הדמוקרטי הפורמלי אכן מתקיים במפלגה אך הרוח איננה כזו והיא מתאפיינת במרכיבים סטאלינסטיים חזקים. הבולט שבהם הוא השליטה ללא מיצרים במפלגה של אוליגרכיית הפוליטיקאים ובראשה יושבת הראש שלה. הכל מתחיל ונגמר בהם ואין בילתם. כולנו נועדנו לשרתם ולהבטיח את המשך קיומם הפוליטי. מעבר לכך אין לנו כל מעמד ראוי לשמו, איננו שותפים אמיתיים, ואין כל משקל לדעתנו. נגזר עלינו להיות פסיביים וצייתנים ולדקלם אחר חוכמתם האבודה של נציגנו הנבחרים. אנו לא יותר מאשר חמורים כפופי גבות בפלטפורמה הגדולה הזו המזניקה אותם לכנסת ולממשלה. זו תמצית יעודנו וזו גם המהות האמיתית של חיינו הפוליטיים בישראל. מציאות בה לא מתקיימים חיים פוליטייים של אמת.

לא אתייחס כאן למספר הגולשים הזהום שנכנסו אל האתר ולסכומי העתק שהוצאו כדי להקימו ולתחזקו, שזה כשלעצמו שערוריה ומישהו צריך לתת את הדין עליה. את זאת עשו באופן יוצא מן הכלל באתר החברים 'יאללה קדימה'. אני שניסתי להכניס לאתר מאמרים שכתבתי נידחתי כל העת. זה לא המקום שלנו החברים במפלגה. זו הבמה של הפוליטיקאים בלבד.

יש משהו מאוד רע בדבר זה. מה הסיפור כאן. אנו בחרנו באנשים שייצגו אותנו בכנסת באופן ראוי ואיכותי והנה הם תופסים את עצמם כנבחרים במובן של מורמים ונישאים מעם ולא כמשרתי הציבור. רע מכך, אנחנו הסכמנו לקבל את עליונותם עלינו וביטלנו עצמנו מולם. הכל זז ונושם במפלגה סביבם. קחו וראו את סדר היום של המפלגה, את רשימת המפגשים והפעילויות, כולם סובבים סביב הפוליטקאים. כאילו ואין חיים אחרים מלבדם. כאילו ואין אנשים אחרים במפלגה. מן הראוי להדגיש כאן שהאנשים שבחרנו שייצגונו אינם בהכרח הטובים והאיכותיים שהיה ניתן לבחור מקרבנו, אלא מי שהיה במקום ורצה בכך. לעיתים רבות  זו תוצאה של ברירת מחדל. המציאות הפוליטית כשלעצמה יצרה מצב שאנשים טובים ומצליחים אינם רוצים כלל להכנס אליה והיא מדולדלת מאנשים טובים.

והתרבות הפוליטית שפיתחנו בקרבנו במפלגה והטקסים המלווים אותה, המרובים ביסודות חזקים של הערצה וסגידה פרימיטיבית לפוליטיקאים, המאפיינים משטרים לא דמוקרטיים וזרים לחלוטין לרוח 'החברה הפתוחה' וליסודות הדמוקרטיה. אם עלינו ללמוד לקח מהפרשה העגומה הזו של אתר האינטרנט הרשמי של המפלגה עלינו לשנס את מותנינו ולחולל מפנה רב ממדי במפלגת קדימה ובפוליטיקה הישראלית בכללה. ועל כך כתבתי רבות במאמריי שהתפרסמו מעל במת יאללה קדימה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב