דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות פורחת וקריירה מוצלחת - חלק שלישי ואחרון 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 741   [ נצפה 2759 פעמים ]

האם אתה נמצא עם האדם הנכון?

האם אתה נמצא עם האדם הנכון? האם הזוגיות שלכם יוצרת סינרגיה מועילה לשניכם? יש בכלל דבר כזה אדם נכון? לעניות דעתי, אתה יכול לגרום עם כל אחד שזה יהיה האדם הנכון. זה רק תלוי בסבלנות שלך (עד שדברים ישתפרו) ובבחירה שלך אם להמתין בסבלנות או לא. אבל יש דרכים שיכלו לסייע לך לדעת מראש, האם זאת הולכת להיות הרפתקה מהנה או סרט אימה. מאמר מעניין שנתקלתי בו בנושא מופיע בספר "היבט חדש על החיים" (מאת רון האברד). מצ"ב מבואה ממנו: "ישנן דרכים, עם זאת, לא רק לבחירת שותף לנישואין, אלא אף להבטחת המשכתם של אותם נישואין; ודרכים אלה הינן פשוטות. הן תלויות באופן אחיד בתקשורת. צריך שיהא שוויון-מה של אינטלקט ושפיות בין בעל ואישה, על מנת שיהיו להם נישואין מוצלחים. . . קל לקבוע את הרקע ההשכלתי של שותף פוטנציאלי לנישואין; אין זה קל כל-כך למדוד את יכולתם בנוגע למין, למשפחה או לילדים, או לשפיותם... ישנו מבחן עבור שפיות ועבור שפיות יחסית, שהינו כה פשוט עד כי כל אחד יכול ליישמו. מהי "שהיית התקשורת" של האדם? כאשר הוא נשאל שאלה, כמה זמן לוקח לו לענות? כאשר הערה מופנית אליו, כמה זמן לוקח לו להתרשם ולהשיב? התשובה המהירה מצביעה על המיינד המהיר ועל המיינד השפוי, בתנאי שהתשובה תהא מסקנה העוקבת בהגיון; התשובה האיטית מצביעה על . . . זוגות נשואים, שלהם אותה שהיית תקשורת, יסתדרו זה עם זה; במקום שבו שותף אחד הינו מהיר ואחד הינו איטי, ייעשה המצב בלתי נסבל לשותף המהיר ואומלל לזה האיטי."

מריבות וסכסוכים

מערכות יחסים, בדומה לעסקים, לא מתנהלות תמיד על מי מנוחות. יש בעיות רבות שצצות ועולות. מנהל טוב בעסק, יודע לנווט את הספינה, דרך המשברים והקשיים לעבר חוף מבטחים. אחריות דומה מונחת על כתפיי המנהל בניווט ספינת האהבה.

לעיתים קרובות זוגות נקלעים למריבות, אותן הם פותרים במהרה. אולם לעיתים יש מריבות שלא נפתרות. מדוע?

אם תיזכר בסכסוך שגרם לך לעזוב בטריקת דלת, את החברה הקודמת אותה ניהלת, או להפסקת העבודה עם לקוח אחרי שנים רבות, תוכל לגלות משהו מפתיע. סביר להניח, שהמקור לסכסוך לא נמצא עד עצם היום הזה. במריבות שלא נפתרות על ידי תקשורת בין הצדדים הניצים, ישנו אדם שלישי כלשהו, אשר מזין את אחד או יותר מהצדדים לסכסוך בדברי רעל ונתונים כוזבים אשר מביאים ל"מריבה שלא ניתנת לפתרון". האברד קורא לכך חוק הצד השלישי: "צד שלישי חייב להיות נוכח ובלתי ידוע בכל מריבה, כדי שקונפליקט יתקיים. או על מנת שמריבה תתרחש, חייב צד שלישי בלתי ידוע להיות פעיל ביצירתה בין שני יריבים פוטנציאליים. או בעוד שמקובל בדרך כלל להאמין כי נדרשים שניים על מנת ליצור ריב, חייב להתקיים צד שלישי, והוא חייב לפתחו כדי שיתרחש קונפליקט אמיתי."

ובדיוק כמו הסכסוך העסקי האחרון שלך שנגמר ב"גירושין", ככה מריבות בחיי הזוגיות וגירושין מבן/ת הזוג, מתרחשים פעמים רבות בגלל אותו צד שלישי. לעיתים זאת החותנת, לפעמים איזה "חברה טובה" ולפעמים הגננת של הילד.

 

אם רק תחפש, ותקפיד לתקשר עם בת הזוג אתה תמצא את "הצדיק" שהביא למריבה ומשם הדרך לשלום בית קצרה.

שאיפות ומטרות

אומרים שגבר נשוי צריך לשכוח את הטעויות שלו, אין טעם ששני אנשים יזכרו את אותם דברים.

אולם יש דרך יעילה יותר מאשר להתמקד בטעויות של בן הזוג.

תחילת ההתדרדרות של עסקים מגיעה פעמים רבות כאשר אין לעסק שאיפות ומטרות שמאחדות את כולם.

לפעמים בגלל שהמטרות מעולם לא הוגדרו, ולפעמים בגלל שכל המטרות כבר הושגו.

תהיה הסיבה לכך אשר תהיה - אם אין שאיפות ומטרות ברורות ומוגדרות הידועות לכל העובדים בחברה, במוקדם או במאוחר יתחילו צרות, בעיות ומריבות פנים ארגוניות.

באופן פרדוקסאלי, אפשר לומר שעסק שיש לו בעיות פנים ארגוניות שהוא מתקשה לפתור אותן, הוא עסק שאין לו מספיק בעיות חיצוניות רציניות.

 

לכן בעסק של הזוגיות, מומלץ שנגדיר יעדים ושאיפות ל"עסק" (לתא המשפחתי שלנו) בכל שבוע, חודש, רבעון, שנה ואולי גם בתוכניות חומש אסטרטגיות. ככל שהשאיפות והמטרות יהיו משמעותיות יותר, קשות יותר, ומצריכות עבודת צוות ושיתוף פעולה - באותה במידה יפחתו המריבות, אי ההסכמות ומלחמות ההתשה בבית.

חלק מהשאיפות אותן יש לקבוע הן משותפות לעסק כולו (לכל המשפוחה), כגון קניית בית גדול יותר, תכנון חופשת הסקי הקרובה, בחירת בית הספר לגוזלים, תיאום הבילוי של שישי בערב. . .

יחד עם זאת, מעצם העובדה שאינכם חייכם כקולקטיב קומוניסטי, יש מקום, ואפילו מקום רב ומכובד לשאיפות האישיות של כל אחד מהשותפים - מסע שופינג שלה בלונדון עם חברות, טיול ג'יפים שלך עם חברים, הלימודים שלה, מכון הכושר שלך, הטיפול הקוסמטי שלה, טלוויזיית הפלזמה שלך ועוד.

בדרך לזוגיות מוצלחות, במקום להתנגד לשאיפות של השני, ולנהל פנקס חשבונות, הסוד הוא לעזור אחד לשני להשיג את השאיפות האישיות של כל אחד מבעלי המניות, בדרך להשגת המטרות החשובות של העסק.

נותר לי לאחל לכם זוגיות מוצלחת בדרך למיליון הדולר הבאים שלך. כמאמר הפרסומת: לך תצטיין!

דני וידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר, מומחה בשיטת האברד לניהול, מנכ"ל וידיס ייעוץ אישי ועסקי, יו"ר נציגות וויז בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב