דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקום קשישים 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 3173 פעמים ]

דיור מוגן איננו מרכז שיקום, אולם במרבית בתי הדיור המוגן ישנם מרכזים שיקומיים. בתי הדיור המוגן הינם הפיתרון האידיאלי עבור אנשים מבוגרים, עצמאיים ולא עצמאיים. חשוב לדעת בכל שלב בחיים מהו מרכזי שיקום, מהו דיור מוגן ואיך הם משתלבים יחדיו על מנת לתת את התנאים האידיאליים להחזרת האנשים היקרים לנו, לעצמאיות מקסימלית.

שיקום הוא החזרת אדם שעבר טראומה, למצב הדומה ביותר למי שהיה לפני האירוע. טראומה שכזו יכולה להיות תאונה, שבץ, התקף לב ועוד מגוון רב של אסונות. בני הגיל השלישי רגישים לטראומות שכאלה הרבה יותר מן הקהל הרחב בשל היותם חלשים יותר פיזית. כמו כן, במקרים רבים תהליך השיקום שלהם ארוך ומסובך יותר.

מחלקות שיקומיות בדיור המוגן

מכיוון שתהליך השיקום של הקשישים הוא תהליך ארוך, מסובך ורגיש יותר ובשל העובדה שפעמים רבות לוקח לאוכלוסיה זו זמן רב מאוד להשתקם אם בכלל, בתי דיור מוגן אשר יש בהם מרכז שיקום, הם סביבה אידיאלית להחלמה.

בתי הדיור המוגן מעניקים לדיירים השגחה רפואית מלאה, פעילויות חברתיות, אוכל וחשוב מכל- חברה. בבתי הדיור המוגן ישנו עושר חברתי רב. כל הדיירים הם פחות או יותר בני אותו הגיל והם משתתפים בחוגים ובפעילויות השונות יחדיו.

בתי דיור מוגן שונים עם התמחויות שונות

בתי דיור מוגן שונים מחזיקים מחלקות שונות. ישנם המחזיקים מחלקות סיעודיות בלבד וישנם כאלו המחזיקים גם מחלקות שיקומיות. אם האדם אותו אנו רוצים לשכן בבית דיור מוגן הוא חולה שיקומי, חשוב לוודא כי אנו משכנים אותו במקום אשר יש בו מחלקה שיקומית ולא רק טיפול סיעודי.

גם בתוך המחלקות השיקומיות ישנן התמחויות בתחומים שונים. ישנם רופאים ומרפאים המתמחים בשיקום פסיכיאטרי, ישנם המתמחים בקטועי גפיים, טיפול במוגבלי תנועה ועוד נושאים רבים. חשוב לוודא שהמקום בו אנו חושבים לשכן את האדם הזקוק לשיקום, מתמחה או לפחות מטפל בתחום השיקומי הרלוונטי.

הטיפול שנקבל חשוב יותר מצבע הוילונות

בשל כך, ניאלץ לפעמים לבחור בבית דיור מוגן מסוים אך ורק בגלל תחומי ההתמחות שלו. חשוב לזכור בסיטואציה כזו, כי בסופו של דבר צבע הקירות ופאר חדר האוכל לא שווים כלום, אם האדם היקר לנו לא מקבל את הטיפול הטוב ביותר. הבתים שמחזיקים מחלקות שיקומיות, בדרך כלל מחזיקים גם מחלקות סיעודיות.

במקרים רבים, הקשישים אשר עברו טראומה כזו או אחרת, גם אם עברו שיקום, לא יכולים לשוב לתפקוד נורמלי מלא והם צרכים עזרה. ישנם בתי דיור מוגן המפעילים מחלקה המטפלת בחולים הנמצאים במצב המוגדר סיעודי מורכב. אנשים אלה נמצאים במצב בו הם צרכים עזרה כמעט בכל אחד מתחומי החיים ולרוב יצטרכו טיפול והשגחה צמודה.

לבחור בית דיור מוגן תוך הסתכלות מפוקחת על המצב

חשוב שנסתכל בעיניים מפוקחות על המצב בבואנו לבחור את הדיור המוגן המתאים ביותר. עלינו להסתכל כמה שנים קדימה ולבחון על פי המצב בעתיד, מהו המקום האידיאלי עבורנו בהתאם למצב הבריאותי הנוכחי ולמה שצפוי להיות המצב העתידי שלנו.

ישנם אינספור בתים לדיור מוגן בצפון, בדרום ובמרכז. ישנן רשתות המפעילות בתים כאלה וישנם מקומות פרטיים. חשוב מאוד להגיע ולהתרשם מן המקום ומן הצוות לפני שמקבלים החלטה סופית. בית דיור מוגן הוא פתרון מצוין עבור בני הגיל המבוגר. השתמשו והיעזרו בו.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב