דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המגמה העתידית של קניות באינטרנט 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 4107 פעמים ]

שוק הצרכנים העולמי הבוחר לערוך קניות באינטרנט הולך וגדל מדי שנה. קניות מקוונות חוסכות המון זמן בתהליך הקנייה וכתוצאה מכך גם כסף. קניות באינטרנט מציגות לצרכן קנייה פשוטה ומהירה שאינה מצריכה ממנו לקום מהכיסא. באופן זה מטלת קנייה הכרחית הופכת לחוויה חדשה לגמרי אשר מספקת ערך מוסף אמיתי לקונים דרך האינטרנט. אחת מהדוגמאות הבולטות לכך הן קניות לבית מסופרמרקט באינטרנט.

לאור התחזקות הרגלי הצריכה באינטרנט, החלו לפעול בעולם המערבי סופרמרקטים מקוונים. התופעה הגיעה לישראל לפני מספר שנים וכעת ניתן להבחין בהתפשטות שלה. מה מצבו של סופרמרקט באינטרנט בהווה ובעתיד? האם זאת הדרך החדשה לקנות מצרכים לבית?

קניות באינטרנט - לא רק מכשירי חשמל

הרעיון שניתן להחליף את מטלת הקנייה מסופרמרקט שאותה צריך לבצע בתדירות כה גבוהה בקנייה וירטואלית מהמחשב הביתי נתפסת בעיני רבים כמעין משאלה עתידנית. אף אחד מאיתנו אינו נהנה לצאת לקניות בסופרמרקט, בייחוד בימי גשם או בימי יולי-אוגוסט החמים של ישראל. הבעיה היא שאין ממש ברירה, אלא אם כן נבחר לקנות במכולת השכונתית אבל אז נגדיל את הוצאות המחייה שלנו באופן משמעותי.

לפי סקרים שנעשו באמריקה, צרכנים רבים אוהבים את הרעיון של קניות לבית בעזרת טכנולוגיה. עם זאת, רק חלק קטן מהצרכנים בוחר לעשות זאת הלכה למעשה וזאת למרות שרובם מודע לכך כי ניתן לממש זאת בקלות בעזרת סופרמרקט באינטרנט. סופרמרקט אונליין בארה"ב ובישראל מרכז את כל המוצרים מסופר רגיל כולל בשר ופירות טריים וכל זאת במעטפה של דיל אטרקטיבי המציע מחירים נוחים ומשלוח עד הבית. מה עוד אפשר לבקש?

למרות היענות נמוכה יחסית מצד הצרכנים, סקירה לאורך זמן מגלה מגמה של התחזקות מדי שנה: מספר הצרכנים המבצע קניות לבית בסופרמרקט באינטרנט הולך וגדל בהתמדה. התחזיות מנבאות המשך מגמה זאת ובמקביל יותר רשתות מציעות ללקוחות שירות כזה. בארה"ב ולאחרונה גם בישראל מושקעים כספים רבים בפיתוח סופרמרקט מקוון.

מנין הביטחון של המשקיעים כי תופעת הסופרמרקט באינטרנט תלך ותגדל?

לאור המשאבים הרבים המושקעים בסופרמרקט באינטרנט נראה כי המשקיעים צופים שמגמת הקניות בסופרמרקט באינטרנט תתחזק באופן משמעותי בשנים הקרובות. מנין הביטחון הזה?

למעשה, מבט לאחור מוכיח כי כל תופעה חדשה בתחום הצרכנות המערבת טכנולוגיה אינה הופכת ל"דבר הבא" ביום אחד. גם כשהחל השימוש בכרטיס אשראי צרכנים החלו להשתמש בו בהססנות בעוד שהיום קשה לדמיין חיים בלעדיו. תהליך זה קרה גם ביחס לקניות באינטרנט באופן כללי.

צריך לזכור שעד לא מזמן רעיון הרכישה של מחשב נייד באינטרנט נתפס בעיני רבים כמופרך. היום אף אחד אינו מרים גבה כאשר רוכשים מכשירים יקרים דרך האינטרנט. ביחס להתפתחות קניות ברשת, הציבור נזקק לתקופה די ממושכת לבניית אמון עם מספקי השירות באינטרנט. ברגע שצרכנים נתנו לקניות באינטרנט הזדמנות ויצאו מרוצים רק אז הן החלו להתפשט. מיליוני צרכנים ברחבי העולם החלו להבין כי אין באמת צורך לחוש בטיב המוצר בשביל לבצע קנייה משביעת רצון.

שינוי בתפיסת הציבור ובהרגלי צריכה מגיע עם ניסיון חיובי. ברגע שאנשים יתנסו לחיוב בקניות מסופרמרקט באינטרנט, יהיה להם קשה לעמוד בפיתוי של קלות הקנייה המקוונת. זאת בייחוד לאור העובדה כי סופרמרקט און ליין רק ילך וישתכלל ואולי בעתיד הקרוב לעין יציג תמונות בתלת-ממד.

אולי ייקח מעט זמן עד שתופעת סופרמרקט באינטרנט תתפוס תאוצה אך לבסוף קהל הצרכנים בעולם המערבי ובישראל יבין כי בתחום הקניות לבית העתיד כבר פה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב