דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפורים מיתולוגיים- סדרת הגביעים 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 3022   [ נצפה 5090 פעמים ]

הסיפור המייצג את יסוד המים הינו סיפור אהבה, אך אין זה סיפור אהבה פשוט, כי אם מדובר באהבה בלתי אפשרי. אהבה בין אל לבת אנוש, בין קופידון- אל האהבה, לפסיכה היפה וכאילו כדי להקשות על הדברים, אמו של קופידון, אפרודיטי, עומדת כחיץ בינם ומפריעה.

זהו סיפור אהבה יפיפה המראה שגם לפני 2,500 שנה האמהות לא שחררו כל-כך מהר את הבנים שלהן, שגם אז הן לא "אישרו" כל-כך בקלות כל אחת שהבן הביא הביתה. הפולניות, מתברר, הייתה קיימת גם אז, וגם אז האמהות לא ממש רצו שהבנים  יעזבו את הבית כל-כך מהר ולא שחררו אותם כל-כך בקלות.

 

שני גביעים

סיפורנו מתחיל בעיירה שקטה בה נולדה פסיכה, היפה בנשים. כבר שהיא נולדה הבינו כולם שהיא לא תהיה ילדה רגילה ואכן כבר בשנותיה הראשונות יופייה הלך לפניה ורבים עלו לרגל כדי לראות את פסיכה היפיפייה. כשהיא התבגרה והפכה לנערה, יופייה היא כה רב עד כדי שהוא משך רבבות שעלו ברגל כדי לחזות ביופייה.

תושבי הכפר, המשפחה וההורים היו מאד גאים. מלכים הזמינו אותה לארמונם, אצילים ביקשו את ברכתה ואם היא הייתה נולדת היום ברור שהיא הייתה עולה על דרך המלך מהר יותר אפילו מבר רפאלי ומקבלת חוזים ותמונות שער בכל המקומות החשובים.

כולם היו שמחים, אך הייתה אחת שלא הייתה מרוצה מכל זה- אפרודיטה, או בשמה האחר- וונוס שהיא אלת היופי. מעבר לתחרות שאפרודיטה לא אהבה, היא לא הבינה מדוע בני האדם זונחים את מזבחיה ועולים לרגל כדי לחזות בבת אנוש, שיופייה יפוג ממנה בעוד מספר שנים. "היופי שלי הוא נצחי", היא אמרה, "אלוהי. לא אתן לדבר להמשיך!"

מייד קראה לבנה, קופידון, וביקשה ממנו לירות בפסיכה את אחד מחיצי האהבה המפורסמים שלו שאין מהם מפלט, לא בקרב בני האדם ולא בקרב האלים, ולגרום לה להתאהב ביצור מכוער, במפלצת אהבה, שתגרום לה לצאת למסע אחר אהובה, מסע שירחיק אותה מבני האדם ומעולם הזוהר.

קופידון, כמו כל ילד ממושמע, עמד לעשות את אשר אימו ציוותה, חיפש אחרי פסיכה, אולם כשראה את יופייה, לא יכול היה לירות בה את אחד מחיציו. כשהוא ראה את פסיכה נוכח לגלות שהוא מאוהב בה. בלי חיצים, בלי עזרה הוא התאהב, אך מה עושים? כיצד יוכל לממש את אהבתו מצד אחד ומצד שני לגרום לה להיעלם מעל פני האדמה?

"תחילה ארה בה את חיצי, ואגרום לה להתאהב בי", אמר, ולאחר מכן אראה מה אעשה, אמר וכך עשה. לאחר שחיצו פגע הלך קופידון אל האורקל. האורקל זהו המקום בו בני האדם מתייעצים עם האלים, אך הפעם זה פעל הפוך: קופידון ניגש לאורקל, וכאל סיפר לכוהן על צרה איומה. הוא סיפר כי נחש מכונף עומד לעלות מחר מן הים ולהשמיד כל דבר, כל חי. הוא סיפר כי אסון נוראי עומד להגיע וכי יש רק דבר אחד שיכול להציל את העיירה: צריך להקריב את היפה מכולן- את פסיכה. אך אסור לספר לה את הדבר. עליה להאמין כי עלם חמודות מבקש את ידה וכי כל שהוא מבקש הוא שהיא תעמוד על קצה הצוק, מחכה, כשעיניה קשורות.

כיצד הצליחו בני העיר לשכנע אותה לעשות זאת, בוודאי תשאלו? ובכן, זה היה פשוט כיוון שפסיכה סבלה מתסביך מפורסם בשם "תסביך פסיכה". תסביך על-פיו, דווקא בגלל שהיא כה יפה, אף גבר מעולם לא העז להתחיל איתה, והיא מצד שני החלה לפקפק ביכולתה למשוך גברים לחייה. אחיותיה וחברותיה כבר התחתנו והיא מעולם לא חוזרה, ולכן כשהגיעו אליה ואמרו לה שעלם חמודות מבקש את ידה היא הסכימה, וזאת למרות שביקש שתחכה לו על קצה צוק עם עניים קשורות. לכל אחד הרי יש חסרון היא אמרה לעצמה. יש כאלו המקריחים, אחרים משמינים והמחזר שלי אוהב מסתוריות. להיות על קצה צוק עם עיניים קשורות איננה דרישה גדולה סך-הכול, אמרה לעצמה וקיוותה שהכול יהיה בסדר.

וכך היה: למחרת בצהריים עלה קופידון מן הים בדמות אחרת- נחש מכונף ולקח את פסיכה איתו לארמון. למרות אומץ ליבה חששה מאד פסיכה ממה שצופן לה העתיד. היא ישבה מתוחה, חיכתה, ניסתה שלא לחשוב על הרע מכל והופתעה להרגיש פתאום את זפיר, הנעימה ברוחות. הרוח הנעימה נשאה אותה למעלה והביאה אותה אל גן או אחו רך כמיטה, מבושם בריחות נפלאים. כל-כך נעים וטוב היה לה, עד ששכחה מהכול ונרדמה.

הארכיטיפ של הקלף

הארכיטיפ של הקלף עוסק במושג: "אהבה עיוורת". אנו נפגוש את ה"אהבה העיוורת" פעמים רבות, ונגלה שלרוב במערכת יחסים האהבה, בשלבים הראשונים של הקשר, הינה עיוורת ונטולת חסרונות. יש בנו משהו, צורך, המסרב לראות חסרונות, אנו עושים אידיאליזציה ומחפשים את המושלם, למרות שפעמים רבות זה לא כך.

אהבה עיוורת, אגב, איננה נחלתה של הזוגיות בלבד. גם שני שותפים בבניית עסק, מפגש עם רופא, מומחה, יועץ, בכל אלו ועוד אנו שבויים לרוב באותו ארכיטיפ הרוצה למצוא כל-כך את המושלם שמסרב לראות את החסרונות הקיימים.

 

שלושה גביעים

כשמתעוררת פסיכה, היא מגלה שהיא בארמון, אך לא היה זה ארמון רגיל. פסיכה כבר ביקרה בארמונות ויודעת מה זה שפע ועושר, אולם שפע ואושר כאלו היא מעולם לא חלמה שקיימים. כל מה שהיא רק יכלה לדמיין היה שם: כל סוגי המאכלים, כל סוגי התענוגות, מסאז'יסטים, שמנים ריחניים, בגדים- עכשיו הכול שלה ובשבילה. וזה לא הכול. אהובה מתעלה על כל אלו וגבר החלומות שלה נותן לה אהבה, רכות ועונג כפי שמעולם לא חשבה שאפשריים. ואיך לא? הרי הוא אל האהבה.

לשמחתה אין גבול, טוב לה, וישנם רק שתי מגבלות, שני חוקים בבית שעליה לכבדם:

ראשית, אסור לה להציץ ולגלות את פני אהובה. קופידון רצה שפסיכה תאהב אותו בשל מה שהוא ולא בגלל העובדה שהוא אל האהבה.

שנית, מן הארמון אסור לה לצאת. קופידון ידע שאם פסיכה תצא מהארמון ותפגוש את אימו זה לא יגמר בטוב. הוא ידע שבמקרה כזה אימו תהרוג את אהובתו מבלי להניד עפעף. 

פסיכה הסכימה מבלי אפילו לשאול מדוע, ובוודאי תשאלו את עצמכם: כיצד הסכימה פסיכה לכאלו תנאים? ובכן, לפני שתשפטו אותה עלי להגיד שזהו משל, אנלוגיה לחיים וגם אנו כאלו. גם אנו לא תמיד רואים את הפרצוף האמיתי של האהוב שלנו, וכולנו פחות או יותר כלואים בכלוב של זהב, כולנו מוגבלים ולא יכולים באמת לעשות את כל מה שאנו רוצים.

הארכיטיפ של הקלף

פירוש הקלף עוסק אמנם בשמחה וחגיגה, אולם הארכיטיפ שלו מציג את הצד השני של המטבע. מאחורי כל שמחה מסתתר פעמים רבות פחד: "מה אם אני פותח פה לשטן", "אולי אסור לי לספר עדיין על הדייט הנפלא שהיה לי אתמול", "אסור לחגוג לפני שהכול סגור וחתום". ביטויים מוכרים אלו ועוד מייצגים היטב את הארכיטיפ של הקלף ואם נשים את הקלפים על השולחן, נודה שלפעמים אנו מפחדים מעין הרע. אבל כשזה קורה, במיוחד בקלף זה, עלינו לזכור שזהו ארכיטיפ, פחד קדמוני, ופעמים רבות אין לו אחיזה במציאות.

 

ארבעה גביעים

אהבתם של פסיכה וקופידון התעצמה והתחזקה, פסיכה הייתה מאושרת וקופידון שהיה עסוק באהבתו החדשה מיתן את מעשי השובבות שלו והניח לאלים, ובמיוחד לזיאוס. הוא הפסיק לירות את חיציו אשר גרמו להם להתאהב בבנות (או בני) האדם, ובכך מנע מבוכות ומהומות רבות באולימפוס.

אך אהבתם הייתה סודית תחת אפה של אימו. בימים הייתה מחכה פסיכה לאהובה שיחזור ובלילות אהובה היה מופיע ומרעיף עליה אהבה כפי שאף אחד לא יכול. את כל זמנה פסיכה בילתה בארמונו של קופידון, אולם לאחר זמן מה החלה פסיכה להתגעגע למשפחתה. היא ביקשה מאהובה שיאפשר לה לבקר את בית אביה ולראות את אחיותיה והוריה. קופידון ידע כי בקשתה תמית אסון על אהבתם, אך לא יכול לסרב לה וביקש כי תשקול את בקשתה שוב.

פסיכה התעקשה וקופידון הוציא אותה בחשאי מארמונו כשהיא עטופה בבגדים ועיניה קשורות, ונשא אותה אל ביתה. כשראו בני ביתה את פסיכה חיה ושלמה שמחו מאד. אביה כל כך שמח לשמוע שהיא מאושרת ושהכול בסדר עד שבכה מרוב אושר. אך לא כולם שמחו בשמחתה. שתי אחיותיה שקינאו באושרה ובעושרה סיפרו לה שלא עם גבר אהוב היא התחתנה, אלא עם נחש מכונף ושמוטב יהיה אם תסרב לחזור אליו.

"כל אחד יספר לך מה הוא ראה באותו יום מקולל", אמרו, "כיצד כולנו בכינו כשראינו את הנחש המכונף נושא אותך, לוקח אותך מאתנו. מדוע הוא אינו מראה את פניו", הוכיחו לה, "אם לא כדי להסתיר את פני הנחש שלו, וכיצד זה שהוא לא נותן לך לצאת לגנים ולטייל מחוץ לארמונו המפואר", שאלו, "ברור הדבר שבשאול היית וכי ניסה הנחש להסתיר זאת ממך. לא ברור מדוע עד עכשיו ניצלת ממוות ואולי ממתין הנחש שתתעוורי כדי שיוכל לטרוף אותך ואת ילדך", אמרו, "אך אין זה משנה עכשיו, את בטוחה כאן, הישארי אתנו".

וכך, ברגע אחד נעלמה האהבה הגדולה מליבה של פסיכה וליבה נמלא בספק ותהייה. כיצד אוכל לחזור, שאלה את עצמה, מיהו אותו אהוב?

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף עוסק בספק שנכנס אל חיי השואל ופוגם בשמחה והחגיגה שהייתה נחלתו של הקלף הקודם. הארכיטיפ של הקלף משלים פירוש זה ומסביר כי בכולנו יש צד המטיל ספק, בכולנו יש חלק ש"אינו מאמין", לא בוטח. בכולנו יש צד הרואה שחורות בכל הקשור למערכות יחסים ומסרב לבטוח ולהתמסר. כשקלף זה עולה בקריאה, זהו סימן שהארכיטיפ זה מתעורר אצל השואל והשאלה היא האם השואל ייכנע ליצר זה או יתגבר עליו ובכך יוכל להתקדם למקום טוב יותר.

חמישה גביעים

פסיכה החליטה לחזור עם אהובה אל ארמונו, אהבתה גברה על החששות שלה והיא המתינה לו כפי שסיכמו. על קצה הצוק חיכתה שוב, כשעיניה קשורות וחששות כבדים בליבה. שוב זפיר הנעימה שברוחות נשאה אותה אל ארמונו של קופידון, אך הפעם פסיכה הייתה פחות רגועה והתהלכה ימים רבים בארמון חסרת מנוח. דבר לא יכל להרגיעה, שכן בליבה היה ספק.

יום אחד, החליטה פכיסה לעשות מעשה. היא החליטה שהיא חייבת לראות את הפנים של אהובה. "לא אוכל להמשיך", אמרה, "לא משנה מה יהיה המחיר, עליי לראות את פניו, לגלות את האמת, קשה ככל שתהיה".

באישון לילה נגשה פסיכה אל מיטתו של אהובה, הסירה את הרעלה שעל פניו וקרבה את אורו של הנר כדי לראות את פניו. כשראתה את פני אהובה עולמה חשך. לא כי ראתה נחש מכונף, את זה יכלה לשאת, אלא כי ראתה את קופידון, אל האהבה בכבודו ובעצמו. "כיצד יכולתי", חשבה פסיכה לעצמה, "להטיל ספק באהבתי שהייתה ללא דופי, כיצד מעלתי באומונו של אהובי, באהבה שלו, כיצד חשדתי לשווא כי נחש מכונף הינו". פסיכה חשבה לברוח משם, בהלה אחזה בה וכשקפצה לאחור חלב הנר נשפך כל כתפו של קופידון. קופידון התעורר ונכווה: לא רק פיזית כי אם נפשית. קופידון נפגע עמוקות, פניו קפאו והוא קם, אמר את המשפט המפורסם שלו: "במקום בו אין אמון, אין אהבה" ועזב את פסיכה.

לאלו שאינם מכירים את הסיפור ומרגישים את תחושת הייאוש המאפיינת את קלף זה, אומר: אל דאגה! קופידון חוזר ובסופו של דבר קופידון ופסיכה, הנפש והאהבה, מתאחדים.

הארכיטיפ של הקלף

פירוש הקלף עוסק בייאוש שאינו מוצדק, מדגיש את הפסימיות והדיכאון בהם שרוי השואל ומזהיר שאם השואל לא יתגבר על רגשות אלו הם יובילו אותו למקום של אובדן ועצבות. הארכיטיפ של הקלף מצד שני, עוסק בצורך הבסיסי הקיים אצל כולנו להבין את האמת. לגלות מה באמת נמצא שם, מי מסתתר מאחורי המסכה. פעמים רבות אנו מעדיפים להישאר בחשיכה, ונמנעים מלפעול כיוון שאנו מפחדים לגלות דבר שלא נוכל להתמודד איתו. אך לא בקלף זה. כאן הארכיטיפ מתעורר והצורך לדעת, ולא משנה מה המחיר, גובר על החששות שלנו ומניע אותנו לפעול. אנו יודעים שפעמים רבות יש אמת מאחורי החששות שלנו ולא פעם בקלף זה השואל יגלה אמת שאינה נעימה, אולם הייאוש שלו אינו מוצדק, כיוון שעכשיו, כשהכול ידוע, למרות התסכול והכאב, אפשר למצוא פתרון אמיתי לבעיה.

 

שישה גביעים

עצב גדול מילא את ליבה של פסיכה: כל האושר, השפע והאהבה שהיו, כבר לא שלה. היא איבדה את הכול. לחזור הביתה היא לא רצתה אך גם בארמונו של קופידון לא יכלה להישאר, שכן כל דבר הזכיר לה את אהבתה אליו. את רוב זמנה היא בילתה על הסלע ממנה הוא אסף אותה אל ארמונו. כשחלפו הימים וקופידון לא חזר, ליבה אמנם נשבר, אך לא רוחה.

"מה שהיה היה", אמרה יום אחד לעצמה, "לא אתן לאהבה זו להיגמר, את הטעות שעשיתי אתקן, אני אחזיר אליי את אהובי, אוכיח שאני ראויה לאהבתו", גמלה בליבה.

וכך בכוחות מחודשים החלה פסיכה לחפש את הדרך לחזור אל ליבו של אהובה.

הארכיטיפ של הקלף

פירוש הקלף עוסק בעבר החוזר על עצמו ובכך מאפשר לשואל הזדמנות שנייה לתקן ולטפל במה שלא הצליח קודם. יחד עם זאת, הארכיטיפ של הקלף עוסק בצורך שיש לנו לשקוע בזיכרונות ולהתמכר למה שהיה. כשארכיטיפ זה מתעורר אצלנו נמצא את עצמנו לרוב מהרהרים, פסיביים ואפילו דיכאוניים. אך יש לזכור כי זהו אחד מאותם ארכיטיפים שעלינו להיאבק בהם, הם חלק מאתנו, אולם אנו לא חייבים להישאר שם. אנו לא חייבים לשקוע בעבר, אלא ויכולים לבחור ללמוד ממנו כדי להתקדם למקום הנכון בהווה.

 

שבעה גביעים

פסיכה נגשת מייד לפעולה. היא פונה ישירות לאימו של קופידון, אפרודיטה, מספרת לה את סיפורה, ומבקשת להוכיח את אהבתה לקופידון. אימו של קופידון, מופתעת וכועסת כאחד. "מילא לגלות שפסיכה בחיים", חשבה לעצמה, "אבל לגלות שזו אהבתו הסודית של בני?" חמתה בערה בה והיא רצתה להרוג את פסיכה, אך באיפוק אמרה לה: "לא אוכל לעזור לך, ביתי. טרודה אני בטיפולו של בני ובגלל בגידתך סועדת אני את מיטתו של בני יומם ולילה, דואגת לגורלו, שכן פצוע אנוש הוא. הייתי צריכה להמיתך", אמרה, "אך בכל זאת כדי לא להחזיר פניך ריקם, אתן לך 3 משימות. אם תעמדי בהן את תהיי ראויה להיות כלתי. אך דעי כי בלתי אפשריות משימות אלו", הוסיפה, "אלו הן המטלות שלי, אולם יש מן הצדק כי תעשי אותם את, שכן עסוקה אני בדאגה לבני ולא מתפנה לעשותם, וכיוון שאשמתך היא זו, הרי שמין הדין שתעשי אותן את".

לא אלאה אתכם בטיבן של המשימות, אלא אומר שהיו אלו משימות בלתי אפשריות, לא לבני תמותה בכל אופן. בכל אחת מהן פסיכה תחילה נכשלה, אולם לאחר שכמעט והתייאשה הגיעה עזרה ממקור בלתי צפוי שבזכותה הצליחה במשימות. בסיום שלושת המשימות חזרה פסיכה לאפרודיטה המופתעת כדי לבקש ממנה לקיים את הבטחתה.

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף מראה שהגיע הזמן להפוך את החלום למציאות. שזה הזמן להתגבר על הנטייה שלנו לפנטז ולהתחיל לעשות. הארכיטיפ של הקלף, לעומת זאת, מציג את היריבות הקיימות בין חמות לכלה. אולי יש כמה מכן, הנשואות, שלא מבינות על מה אני מדבר, אולם לרוב אנו נגלה כי הכלה נתפסת בעייני החמות, שלא במודע כמובן, כמי שלוקחת את בנה ממנה, כיריבה על ליבו של בנה. כשיוצא הקלף בקריאה (כמובן במקרים הרלוונטיים) הוא מייצג את התעוררות ארכיטיפ זה אצל החמות, את המחסום הרגשי שמתעורר והתוצאה היא שהיא לא רוצה לשחרר את הבן שלה.

 

שמונה גביעים

פסיכה אמנם מצליחה בכל המשימות, אולם אפרודיטה מבקשת ממנה משימה אחת נוספת. "אין ספק כי ראויה את להיות כלתי", היא אומרת, "אך בני הוא זה שמתחתן, ולחתונתו לא אוכל לבוא מכוערת כפי שאני. ימים רבים, בגללך, אני יושבת ליד מיטתו, מודאגת, בוכה. העצב והדאגה נראים על פני וקמטים מופיעים. אלת היופי אני, ולא אוכל לחתן את בני מבלי לטפל ביופיי. לכן אני פונה אלייך כחמה לכלה ואבקש כי תרדי לשאול ותשאילי מפרסיפונה את הפודרה של היופי והנעורים הנצחיים שלה".

פסיכה יודעת שאף אחד לפניה לא הצליח להיכנס לשאול ולצאת ממנו בחיים, היא מבינה שזו משימת התאבדות, אך מבינה שגם להתעמת עם חמותה, הנה "משימת התאבדות" מסוג אחר. לכן מחליטה היא למרות הכול לרדת לשאול. "מה שיהיה, יהיה", אומרת פסיכה לעצמה, "אם זו אהבת אמת, אצליח לחזור". אמרה ונכנסה לשאול.

הארכיטיפ של הקלף

פירוש הקלף עוסק בצורך לוותר על המאבק ומסביר שאין לשואל מה לעשות יותר, פרט ללוותר על המאבק. הארכיטיפ של הקלף דומה והוא בא להסביר שלוותר (to let go) זה לא אומר תבוסה, אלא שינוי גישה, ובמקום בו אין כבר אפשרות להגיב, חוסר תגובה הוא הדבר הנכון.

נכון, ה"אני" מאד רוצה לעשות משהו כאן, אולם אנו צריכים להבין שלא להלחם, לא לפעול, לוותר- זו העשייה הנכונה ביותר.

 

תשעה גביעים

סיפורה של פסיכה מאד נוגע לליבה של פרסיפונה, אלת השאול, והיא לא רק שמאפשרת לה להיכנס ללא פגע, כי אם גם דואגת שתצא שלמה ובריאה ומספקת לה את הפודרה של היופי והנעורים הנצחיים. פסיכה המאושרת הולכת לחמותה כדי לתת לה את הפודרה, אולם ברגע האחרון מהססת. "מה איתי", שואלת פסיכה את עצמה. "מה עם היופי שלי? הרי אני היא זו שמתחתנת וכל המשימות, הדאגות, הבכי, כל אלו בוודאי שלא תרמו ליופיי. אשתמש בפודרה בעצמי", החליטה. אך לא ידעה היא שהפודרה של היופי והנעורים הנצחיים נועדה לשימושם של אלים בלבד, וכששמה את הפודרה על עצמה נרדמה שנת נצח.

אך אל דאגה. כאן התעורר קופידון, הוא נוכח לדעת כמה פסיכה התאמצה, סיכנה ועמלה כדי להוכיח את אהבתה. ארבע פעמים היא עשתה את הבלתי אפשרי ובשם האהבה הצליחה להיכנס ולצאת מהשאול, דבר שהוא עצמו לא יכול לעשות. הוא השתחרר מאחיזתו של אימו, ירד מהאולימפוס וניגש לפסיכה. "הוכחת את עצמך מעל ומעבר", לחש לה, "עכשיו אני כאן איתך ודבר לא יעצור את אהבתנו"

הוא נתן לה נשיקה, בסגנון סינדרלה, שהעירה אותה ויחד נגשו לזאוס. שם דרש קופידון שיחתן אותם, שיתן לו ולאהובתו את ברכתו ושיגן עליהם מפני אימו. "מדוע שאעזור לך", אמר זאוס, "הרי לא פעם בגלל החיצים שלך אני מסתבך בפרשיות אהבים עם בנות האדם". כאן ענה לו קופידון והסביר לו שזהו אינטרס משותף להם שכן כשקופידון יתמסד, לא יהיו עוד תעלולים.

זיאוס הסכים, אמר לשניהם לחזור מחר והבטיח שתיערך חתונה.

הארכיטיפ של הקלף

פירוש הקלף עוסק במשאלה שמתגשמת וזהו קלף נפלא המתאר הצלחות והגשמה אישית. הארכיטיפ של הקלף מצד שני, עוסק בקושי של הגבר לבחור בין אמו לבין אשתו. זו הארכיטיפ המתאר את הפרידה מבית אמו של הגבר והתייצבות לצד האישה. הארכיטיפ מציג את הדילמה הקיימת אצל הגבר, ומראה שקיים מאבק בין שתי הנשים, מאבק שקשה לו להכריע בו, אולם "הניצחון" צריך להיות של האישה, על פני האמא. הניצחון צריך להיות של האישה כיוון שרק כשהגבר באמת יעזוב את בית אימו הוא יתחיל לחיות חיי זוגיות ומשפחה מלאים.

עשרה גביעים

קופידון ופסיכה חזרו ביום המחרת, אך מרחוק ראה כבר קופידון שאימו ממתינה להם לצד זאוס. מייד עמד קופידון מול אימו, תוך שהוא מגן על אשתו, ושאל את זאוס: "מה היא עושה כאן?" על כך השיב זאוס שאין מה לדאוג. "חשבתי רבות עליכם", אמר, "והחלטתי שלא תוכל להתחתן מבלי לקבל את ברכתה של אימך, והיא כאן כדי לתת לך אותה. לא רק היא, כל האלים מסכימים לחתונה זו, אבל יש לנו שני תנאים בלעדיהם לא תהיה חתונה".

"ראשית, אנו דורשים שפסיכה תהפוך לאלה. כך נוכל לחסוך ממך ומאתנו כאב וצער: פסיכה לא תזדקן ולא תמות ואהבתכם תחייה לנצח".

"שנית, אנו רוצים שיהיה לפסיכה תפקיד כאן באולימפוס. אנו רוצים שהיא תשהה באולימפוס ושלא תחייה למטה, מה שימנע את היריבות עם אפרודיטה".

כמובן שקופידון ופסיכה מסכימים, הם מתחתנים, פסיכה הופכת להיות אלת הנפש ומאז ועד היום הנפש והאהבה קשורים יחדיו לנצח.

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף מראה שהשואל הגיע לשלב בחייו בו המשאלות שלו התגשמו, טוב לו והוא נהנה מחייו. הארכיטיפ של הקלף מאד דומה והוא מראה שלכולנו יש נטייה ורצון למצוא את האושר. להיות מאושרים וליהנות מהחיים שלנו. כולנו רוצים הנאות ואושר, זה טבוע בנו, ועלינו לזכור שאפילו בזמן ריב, עימות או מלחמה- גם הצד השני רוצה את זה.

 

הכותב:

© מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של  16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

את שגיא אתם מוזמנים לפגוש באתר שלו: טארוט חלומות וקצת יותר, או בקורס מבוא לקלפי טארוט המחכה לכם כאן ללא תשלום.

 

 

 

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. על הכותב בהרחבה תוכלו לקרוא באתר הבית: טארוט חלומות וקצת יותר. את שגיא והנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה. וכן בקורסי: טארוט ו- חלומות אותם הוא מלמד. אם ברצונכם להעמיק קצת יותר, ולקבל את קורס המבוא לקלפי טארוט של שגיא (חינם) הרשמו כאן, וישלחו אליכם שנים-עשר שיעורים במייל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב