דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצטרפות ישראל לארגון ה- OECD - חילופי מידע בין ישראל למדינות זרות 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 662   [ נצפה 2861 פעמים ]

הצטרפות ישראל לארגון ה- OECD - חילופי מידע בין ישראל למדינות זרות

 

ב- 10 במאי 2010 התקבלה ישראל כחברה בארגון ה- OECD (Organisation for Economic
Co-operation and Development - הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח), זאת לאחר תהליך ארוך של משא ומתן שארך מספר שנים, אשר במהלכו ישראל נדרשה לעמוד במספר מבחנים ולחתום על הסכמים שונים על מנת לעמוד בסטנדרטים של הארגון, כדוגמת החתימה על האמנה בדבר המאבק בשוחד של עובדי ציבור זרים בעסקאות בינלאומיות התחייבות לרפורמות בתחומי הגנת הסביבה וכדומה. בנוסף, הארגון העריך את העובדה שישראל הוכיחה את חוסנה ויציבותה של הכלכלה בישראל נוכח המיתון הכלכלי. הצטרפות זו מהווה צעד חשוב בהשתלבותה של מדינת ישראל בכלכלה הגלובלית ועל כך אנו מברכים.

 

השלכה מעניינת לעניין תחום המיסוי הינה בעניין חילופי המידע בין המדינות בענייני מס. נציין כי קיימת התחייבות הדדית לחילופי מידע בענייני מס בכל אמנות המס בהן התקשרה מדינת ישראל. התחייבות זו מוסדרת באמנות המס שישראל צד להן והיא נקלטת בדין הישראלי מכוח בסעיפים 196 ו- 197 לפקודה.

 

סוגיית חילופי המידע הינה אחת מהחשובות במאבק שמנהלות מדינות כנגד תכנוני מס שאינם ראויים וכנגד משטרי מס מזיקים. ארגון ה- OECD התייחס לסוגיה זו במסגרת מאבקו לריסון תחרות מס מזיקה בין מדינות (הגבלת הטבות של תושבים זרים בהתאם לדין הפנימי של המדינה). דו"ח הארגון במסגרת מאבק זה קבע כי אחד הקריטריונים להגדרת משטרי מס מזיקים הינו היעדר מנגנון של החלפת אינפורמציה ביחס לנישומים פעילים במדינות שונות בעולם.

 

דו"ח נוסף שפרסם ארגון ה- OECD קובע נורמות וסטנדרטים בעניין חילופי מידע בין מדינות. על פי סטנדרטים אלו, מדינה החברה בארגון נדרשת לחשיפת מידע רלוונטי לאכיפת חוקי המדינה האחרת; אי הטלת חסמי סודיות בנקאית וזמינות של המידע. יצוין כי קיים מעקב על יישום סטנדרטים כגון אלו על ידי פורום ה- G-20.

 

בהקשר זה עולה שאלה, האם כעת לאור הצטרפותה של ישראל לארגון היא תהא מחויבת לפעול בהתאם לסטנדרטים אלו או להמשיך ולראות בהם כהמלצות בלבד? כעקרון, רשות המסים בישראל פועלת זה מכבר לקיום סטנדרטים אלו. ספק אם ניתן לראות בסטנדרט המפורש של הארגון כמחייב החלפת מידע אוטומטי, כך לדוגמא, קיימות מדינות שהינן חברות בארגון המוסרות מידע רק על פי דרישת המדינה הגומלת ולא באופן ספונטאני או אוטומטי.

 

 

בהקשר זה, נציין כי באחרונה פורסם שרשות המיסים החלה בעבודת מטה המיועדת לנסח ולחתום על אמנות בילטראליות לחילופי מידע עם מדינות שחלקן נחשבות מקלטי מס כגון ליכטנשטיין, ברמודה ועוד. צעד זה יאפשר העברת מידע בנוגע לחשבונות בנק של ישראלים המנוהלים בבנקים זרים. זאת, בדומה למהלך שמנהיגה ארה"ב בזירה הגלובאלית בכל הקשור לחשיפת עברייני מס אמריקניים

 

 

לאור הצטרפות ישראל לארגון ה- OECD והיוזמה המסתמנת של רשות המסים, טוב יעשו תושבי ישראל אם יקדימו תרופה למכה, ויסדירו הכנסות ונכסים שלא דווחו כנדרש, שמא יהיו צפויים לנטל מס כבד ולהליכים פליליים.

 

 

 לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח ועו"ד גדי אלימי או עו"ד אתי גורלי הלמן

 

 

 

 

עו"ד אתי גורלי - הלמן, אתי נימנת על צוות המחלקה למיסוי בינלאומי, אתי מתמקדת בכל הקשור בהיבטים משפטיים הקשורים במיסוי בינלאומי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב