דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג - איך אנחנו רוצים שהלקוח יראה אותנו? 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 1791 פעמים ]

כאשר אנו ניגשים למתג את העסק ומוצריו אנו מנסים למקם אותו במיקום הנכון עבורו. האם אנו רוצים לשדר אווירת הי-טק או משהו יותר עממי? מהם הסימנים (לוגו) הנכונים שיש להשתמש בהם כדי להשיג הזדהות חיובית אצל הלקוח.

"המונח מותג מתייחס לסך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לאובייקט. עמדות ורגשות אלה מכונים לעתים גם "נכסי המותג". מטרתו של המשווק היא לייחס למותג ערכים חיוביים, כמו איכות, יוקרה, הנאה או תמורה טובה לכסף." - ויקיפדיה

עם השנים גילינו כי עסקים רבים מפספסים הרבה בגלל מיתוג חלש: לוגו ערכאי ולא רלוונטי, סיסמאות ריקות מתוכן בסיגנון "אנחנו הטובים ביותר" וניראות כללית לא מעודכנת אשר לא יוצרים אצל הלקוח את ההזדהות המתאימה, את התחושה שכאן יקבל את התמורה הטובה ביותר לכספו, וגורמות לו לחפש עסק יותר "מודרני", וחבל. מאחר ולפעמים כל מה שיש לך זאת שניה אחת לפני שידפדפו אותך הלאה, למיתוג נכון יהיה ערך גבוה, ולפעמים קריטי, במשיכת תשומת הלב של הלקוח אליך, ולגרום לו להתעניין במה שיש לך להציע לו.

בתהליך נכון של מיתוג  הדבר הראשון שיש לעשות הוא קודם כל להחליט מאיזה מקום אנו רוצים לבוא ללקוח - לא נמוך מידי ולא גבוה מידי. למרות שהיום כולם רוצים להיראות מאוד ממוקצעים ומדליקים, זה לא תמיד המקום הנכון להיות בו מבחינת הלקוחות שלנו, ולפעמים אפילו נפסיד לקוח אם לא נתאים לתדמית. לדוגמא, לאינסטלטור שיהיה ממותג גבוה מידי תיווצר תדמית שלילית של "יקר מידי" ולא יקבל פניות...

לאחר שמצאנו איפה אנחנו רוצים להיות אנו מוצאים את הסמלים החיוביים שמשדרים את זה. ישנם מוטיבים מסויימים שנותנים תחושות שונות. לדוגמא: אותיות לוגו עם רגליים יציבות נותן תחושת ביטחון, קווים קלילים וזורמים נותנים תחושת מהירות וגמישות, עיגולים מסמנים דיוק או אינסופיות.

גם לצבעים יש חשיבות עצומה: כתום זהו אנרגיה, יצירתיות והתלהבות, ירוק נחשב כיום כידידותי לסביבה אך הוא גם נתפס כרציני ומסודר, אדום קשור ללוחמנות וגבורה.

לאחר ש"שיחקנו" עם הסמלים והצבעים מומלץ לבנות 3 סקיצות ולסקור אותן על קהלי היעד שלנו, ולבחור כמובן בזה שזכה למספר הקולות הרב ביותר.

את הלוגו הסופי שלנו אנו מכניסים כעת לכל פרסום, כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים, רכבים, חולצות עובדים ומוצרי קד"ם כך שאף לקוח לא יפספס אותנו. בדרך זאת אנו משדרגים את התחושה שאנו יוצרים אצל הלקוח וגורמים לרצון ולפתיחות רבה יותר אלינו ולמוצרים שלנו.

לפרטים נוספים

שמי רועי קיש ואני המייסד של חברת שיווק פשוט. שיווק פשוט הוקמה לפני כשנתיים מתוך הצורך לחלוק את הידע השיווקי הרב שצברתי במהלך השנים כמנהל שיווק ומזכ"ל ארגון. ראיתי שההכשרה שלי בתחום, והנסיון הרב, נותנים לי הבנה נרחבת ויחודית של האלמנטיים השיווקיים בעסק ואני החלטתי שאני רוצה "להעביר את זה הלאה" ולעזור לאנשים אחרים להצליח בעסקים שלהם, להביא יותר לקוחות ולעשות יותר כסף.



השם שיווק פשוט לא נבחר במקרה. אני מאמין בכך שכל הדברים הם פשוטים מאוד, ברגע שאתה מבין אותם, ואני בעד לפשט את נושא השיווק לרמת המילים הפשוטות, שלאחר הבנתן, יבואו מעשים פשוטים ויעילים, שיביאו להצלחה גדולה. לצערי גילתי עם השנים שהרבה אנשים טובים, עם רעיונות טובים ומוצרים טובים, לא הצליחו "להמריא" כלכלית מהסיבה הפשוטה שהם לא ידעו איך למתג, לקדם, לשווק, ליחצן ולמכור את המוצר שלהם או את עצמם.



אני בא לומר שזה אפשרי. תמיד. רק צריך להיות מוכנים להקשיב ולהבין שבזכות מס' פעולות שיווקיות שנעשות נכון, אתה יכול להגיע לרמה גבוהה יותר וטובה יותר של מכירות. אני אעשה הכל כדי להביא אותך לשם.



נייד: 052-8991046  |  אתר: www.simplem.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב