דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים וטכניקות להתקנת אריחי עץ ואריחי פלסטיק 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 1146   [ נצפה 2427 פעמים ]

 

טיפים וטכניקות להתקנת אריחי עץ ואריחי פלסטיק

 

למרות שהתקנת אריחי עץ ואריחי עץ- פלסטי הינה פשוטה ולא בעייתית, ישנם מספר טיפים וטכניקות, שיכולים לעזור לכם להתקין את האריחים בצורה פשוטה אף יותר.

 

הנחת האריחים

 

אם אתם לא לגמרי בטוחים לגבי העיצוב שאתם רוצים לאריחי עץ ואריחי פלסטיק שלכם, הניחו מספר אריחים לפי התבנית שאתם חושבים שתאהבו, כשאתם לא מחברים אותם אחד לשני.

זה יכול לחסוך לכם זמן ומאמץ של הפרדת האריחים לאחר מכן, אם תרצו לשנות את העיצוב. ברגע שהחלטתם על העיצוב שאתם מעדיפים, פשוט הקליקו את האריחים האחד לשני במקומם.

 

השאירו מרווח קטן מקירות גבוליים

 

אם אתם מתכננים להניח את האריחים באזור מוגבל על ידי קירות משני צדדים או יותר, מומלץ לא להניח את האריחים צמוד מדי לקירות.

במידה ואתם בטוחים לגמרי שהקירות הינם בדיוק בזוויות ישרות אחד כלפי השני, והזווית בין הקירות היא בדיוק 90 מעלות (מה שלא תמיד קורה), אז ניתן לוותר על המרווחים מכיוון שיהיה צורך במעט מאוד כוונון. בכל מקרה, על ידי תכנון מקדים ניתן להקל אפילו יותר על ההתקנה.

 

הכינו תבנית לחיתוך האריחים

 

אם אתם צריכים להתאים את אריחי העץ מסביב לצינורות, עמודים או כל דבר אחר, ניתן לחתוך בקלות את האריחים עם מסור. הדרך הטובה לעשות זאת היא ליצור תבנית מנייר קשיח בגודל האריח. חיתכו את החלק של התבנית על הנייר, במקום שבו נמצא העמוד או הצינור, ואז השתמשו באותה התבנית בחיתוך האריח באותה הצורה.

בכל האריחים שחתכתם, וודאו שלוחות העץ מהודקים בבטחה לבסיס הפלסטיק עם לפחות שני ברגים, כשאתם מוסיפים ברגים נוספים לפי הצורך במקומות בהם הברגים מופיעים על האריחים.

 

השאירו רווח קטן בפינות של הקירות

 

בהתאמת האריחים כנגד קירות או גבולות, אל תהדקו את האריחים בחזקה כנגד הקיר, אלא השאירו מרווח קטן בין הקיר הגובל לאריחים. זאת על מנת לאפשר התרחבות/ התכווצות קלה של העץ או בסיס הפלסטיק, בשל תנאי מזג האוויר או האקלים.

 

אפשרויות חיפוי מלמטה

 

אם אתם מניחים את אריחי הריצוף על משטח רצפה קיים וחושבים שאולי בעתיד תרצו להוריד את האריחים (מצוין לשוכרי דירות), במקרה שכזה מומלץ להניח גיליון פלסטיק, בד יוטה, או שכבה מגנה אחרת מתחת לאריחים.

 

התחילו להניח מהפינה החיצונית

 

אם אתם מניחים את האריחים בפטיו, מרפסת או גג עם צדדים פתוחים, מומלץ שתתחילו להניח את האריחים מחוץ לאזור הריצוף ותעבדו פנימה לכיוון קירות הבית, בשיטת התרחבות משולשת.

זה יאפשר לכם למדוד ולחתוך את האריחים בצורה יפה לפי הצורך, בהתאם לרווח הנשאר ביניהם לשורה האחרונה של האריחים המושלמים והקירות הגובלים של הבית.

 

מילוי הרווחים הקטנים בין הקירות הגובלים

 

אם בעיצוב הריצוף שלכם נוצר רווח של פחות מרוחב אריח כנגד הקיר הפנימי או מסביב לאובייקט מקובע אחר, אחת האפשרויות יכולה להיות במקום חיתוך האריחים, היא מילוי הרווח עם חלוקי נחל, סלע וולקני או חומר גינון אחר.

אריחי עץ ואריחי פלסטיק מציעים אפשרויות יוצאות דופן לעיצוב יצירתי. אחת האפשרויות הפופולאריות היא להשאיר מספר אריחים ולמלא את הרווח עם חומרי גינון אחרים, כמו חלוקי נחל או אבנים צבעוניות.

 


 

 

טיפול אלטרנטיבי בקצוות

 

בעוד רצועות ההקטנה הופכות את הגימור לקל ומהיר, אפשרות אחרת לגימור היא להבריג אלומיניום בצורה של L (בגודל של 2.5 ס"מ על  2.5 ס"מ בערך) לשורה החיצונית של האריחים.

שימושי ביותר אם רוצים גימור על שורה של אריחים חתוכים, כך שלא ניתן להצמיד את רצועות ההקטנה, או כשאתם מעדיפים גימור מרובע מאשר זוויתי.

 

ניקיון

 

על מנת להסיר לכלוך ופסולת מהשטח, הברישו את משטח האריחים עם מים ומברשת

אתם יכולים גם להשתמש בחומרי ניקוי עדין, אם יש בכך צורך.

עלים או פסולת אחרת, הנופלת בין רווחי האריחים, אפשר להסיר בעזרת שואב אבק.

ניתן להוריד את האריחים ממקומם, לשטוף בלחץ או לפרקם, אם יש צורך לנקות מתחתם.

 

שמירה על מראה ריצוף העץ שלך

 

כמו כל מוצרי עץ חיצוניים, אריחי עץ ידהו עם הזמן לצבע אפור- כסוף. הקצב בו זה יקרה תלוי במידת החשיפה לשמש ישירה, לתנאי מזג האוויר ולתדירות שימוש בחומרים משמרים. על מנת לשמור על מראה הריצוף בצורה אופטימאלית, מומלץ לפעול לפי השלבים הבאים:

 

לפי נוחיותכם, מיד לאחר התקנת אריחי העץ, מרחו בשמן ריצוף איכותי בעזרת מברשת או גלגלת. שמני ריצוף מכילים פיגמנטים טרנס- חומציים ומרכיבים אחרים הסופגים או משקפים UV ומכילים תוכן מוצקים גבוה, ועדיפים לתוצאות ארוכות טווח ולהארכת הזמן בין מריחות שמן או איטום הריצוף.

 

המוצרים המיוחדים הללו יסייעו בשמירה על העמידות, היופי,והערך של אריחי העץ ויסייעו גם בשמירה על צבעם המקורי לזמן רב ככל הניתן.

 

 


 חברת www.novelgreen.co.il   NovelGreen יבואנים של ריצוף מודולארי מסוגים שונים. הריצוף המודולארי כיום תופס מקום של כבוד כריצוף אסטטי פשוט ומהיר להרכבה עמיד ביותר וחסכוני בצורה משמעותית. קלות ההרכבה והפרוק, החומרים העמידים ממנו עשוי הריצוף, רמת הגימור הגבוהה וקלות האחזקה הופכים את הריצוף המודולארי לאחת הברירות המועדפות על רבים מבעלי הבתים הפרטיים, האדריכלים ואף מנהלי פרויקטים ציבוריים ומהנדסי ערים.באתר זה תוכלו למצוא את סוגי הריצוף המודולארי הפופולאריים: אריחי עץ טבעי , לוחות דק פלסטי דמוי עץ ואריחים ל'דקים' מעץ טבעי אסטטי, עמיד וידידותי לסביבה, פולימר PP מעוצב לשימוש בבתים פרטיים ובתי עסק, אריחים מפלסטיק PVC עמיד לשימוש בריצוף ביתי חיצוני ובחניה, במפעלים ומעבדות ושימושים תעשייתיים שונים. כמו כן תמצאו מידע נרחב על אריחים וקורות ריצוף מודולארי ל'דקים' מקומפוזיט עץ פלסטי עמיד ביותר, בעל גימור דמוי עץ, העשוי מפלסטיק ושבבי עץ ממוחזר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב