דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סאונה - סוגים (פינית, אמבט אדים) ויתרונות בריאותיים 

מאת    [ 15/05/2010 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 4105 פעמים ]

סאונה היא חדר קטן או ביתן עם סביבה חמה ולחה, כאשר הטמפרטורות בתוכה עולות על 80 ° השימוש בסאונה כולל ישיבה או שכיבה ללא בגדים, בעוד שהחום מעודד הזעה מוגברת ומשרה אווירת רוגע. האפקט הוא מרגיע, אבל יש לזכור כי קיימת סכנה של מכת חום בעת שהייה ממושכת במתקן סאונה, או אפילו היפותרמיה חמורה יותר (כתוצאה מהתייבשות קיצונית). מקלחות במים קרים לאחר שהייה בסאונה גורמות לעלייה בלחץ הדם ולכן אינן מומלצות לאנשים עם היסטוריה של שבץ לב או כאלה הסובלים מיתר לחץ דם.

איך פועלת סאונה?

סאונה ברוב מרכזי הספא הנו מבנה סגור, הכולל בתוכו גוף חימום כגון תנור לבנים המחומם לטמפרטורה גבוהה מאוד וכאשר הלבנים לוחשות, יוצקים עליהן מים הספוגים בשמנים ארומטיים המעלים את הלחות בתוך המתחם הסגור ופותחים את דרכי הנשימה.

לאורך ההיסטוריה ידוע על שימוש נרחב בסאונת אדים, ואצל תרבויות מסוימות אפילו הפכה סאונת האדים לפולחן של ממש. השבטים האינדיאנים מקיימים עד עצם היום הזה ישיבה פולחנית באוהל סגור עם מדורה וקערת מים גדולה במרכז.

הפרעונים במצרים והסינים השתמשו בסאונות באופן קבוע כאמצעי יעיל לטיפוח העור,ניקוי רעלים והרזיה. גם בתקופות מאוחרות יותר, בזמן הקיסרות הרומית ובתקופת המצביא נפוליאון, השתמשו בסאונות אדים כחלק בלתי נפרד משגרת החיים היום יומית. כיום סאונות אדים נפוצות מאד הן במזרח והן במערב ובמיוחד בארצות סקנדינביה ומערב אירופה וידועות יותר בשם סאונה יבשה . בישראל, הטמפרטורות הגבוהה במרבית חודשי השנה ואחוזי הלחות הגבוהים גרמו לכך שסאונות מצויות בעיקר כחלק ממרכזי ספא ולא כגופים נפרדים. כיום, כמעט בכל ספא ומכון כושר ניתן למצוא סאונה – יבשה או רטובה.

יתרונות בריאותיים של השהייה בסאונה:

הגברת זרימת הדם -אדם הנמצא בסאונת ספא, יחוש בעליית טמפרטורה מיידית של חום הגוף והרחבת כלי הדם המביאה לסיקולציה טובה יותר של מחזור הדם.

ניקוי הגוף מרעלים –בחיי היומיום אנו חשופים לעשרות גורמים מסוכנים ורעילים – קרינת השמש, עישון סיגריות, בשמים וכו' הגורמים להצטברות רעלים בגופינו. החום בתוך סאונה גורם לבלוטות הזעה להפריש טוקסינים ורעלנים הנצברים בגוף ועוזר להתחדשות תאי העור למראה רענן וצעיר יותר.

הרפיה - אדם השוהה בסאונת ספא, יחוש גם בעלייה של הדופק והנשימה דבר שמעודד הפרשה של אנדרופינים המשרים תחושה נעימה על הגוף של פורקן.

הרזיה ומיצוק רקמות - תהליך ההזעה המוגברת מסייע בסילוק עודפי נוזלים ומסת רקמות השומן המיותרות (נפוץ בקרב ספורטאים הרוצים להשיל ממשקלם לפני תחרויות).

שיפור מערכת הנשימה - האדים אשר נוצרים בפעולת הסאונה בשילוב השמנים האתרים, מעודדים פתיחה והרחבה של דרכי הנשימה ועוזרים בשיפור תפקודי הריאות.

הקלה על כאבי שרירים - השהייה בסאונת ספא, תורמת גם להרפיית שרירים וכאבי מפרקים.

ממה יש להיזהר בשימוש במתקן סאונה?

החום הגבוה בסאונה (יבשה) מאלץ את הגוף לקרר את המעטפת החיצונית של העור, דבר המתבטא בהזעה מוגברת כדי להוציא נוזלים החוצה.

לכן, לפני הכניסה לסאונה חשוב למלא את מאגרי הנוזלים בגוף כדי להימנע ממצבים שלהתייבשות, טשטוש, סחרחורת ובחילה. בצורה כזו הגוף לא יאבד את הנוזלים החיוניים לקיום תהליכים גופניים סדירים.

 

 

 

 

קידום אתרים במנועי חיפוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב