דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכנות באינטרנט והדרכים להתגונן בפניהן 

מאת    [ 15/05/2010 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 19593 פעמים ]

כיום האינטרנט מהווה את מאגר המידע הגדול ביותר ביקום. ניתן לאתר אינפורמציה בכל תחום ובכל נושא, ניתן לצפות בקליפים וסרטים, להאזין לאינספור שירים, לשלוח הודעות דואר במהירות הברק ובחינם. אפשר אפילו לייצר הכנסה נוספת דרך האינטרנט, ועוד ועוד אפשרויות אינסופיות הגלומות ברשת המתקדמת הנקראת אינטרנט.

 

יחד עם זאת, ועם כל היתרונות הבולטים לעין, האינטרנט עשוי גם להיות מקום מסוכן.

השלב הראשון הוא להיות מודעים לסכנות האורבות לנו ובעיקר לילדנו ברשת האינטרנט.

אם כן, מהן הסכנות באינטרנט? ילדים רבים אוהבים לנהל שיחות בצ'ט, הם נכנסים לחדרי צ'ט ומשוחחים באמצעות הודעות טקסט. פעמים רבות, לא ניתן לדעת מי נמצא בצד השני. האם אותו ילד מהעבר השני של המחשב המצ'וטט עם הילד הוא אכן ילד בן 12, או שמא מדובר באדם בוגר המחפש לצוד ילדים ברשת. דוגמה נוספת היא התכנים שאינם מיועדים למבוגרים, תכני אקסטרים. החל מחשיפה לעירום וסקס, דרך אלימות קשה וכלה באתרים המציעים רעיונות מעוותים כמו כיצד להתאבד.

 

עוד סכנה אורבת באימייל עצמו, ומאימיילים שמגיעים מספאמרים, דואר זבל, ווירוסים שונים ומשונים המוצמדים להודעת האימייל שהגיעה ממקור לא ידוע. אין להקל ראש בסכנות, בעיקר כאשר מחקרים שנערכו מצביעים על כך שכמעט ארבעים אחוזים מהילדים הגולשים באינטרנט  מוסרים פרטים אישיים לאנשים שאין להם מושג מי הם. מסתבר שכחמש-עשרה אחוז מהילדים אף נפגש לפחות פעם אחת עם מישהו שהכיר באמצעות האינטרנט. כ 20% מהילדים נחשפו לגסות כלשהי או הצעה מגונה כלשהי.

עוד סכנה הטמונה באינטרנט היא סכנת ההתמכרות. ישנם ילדים ובני נוער שמהשנייה שהם מגיעים הביתה מבית הספר, מדליקים את המחשב, וגולשים באינטרנט עד לשעות הלילה המאוחרות. הילדים והנערים הללו מתנתקים מהחברה ומהחיים האמיתיים ולמעשה מנהלים חיים וירטואליים.

 

 

מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם התופעה, ולהגן על הילדים הגולשים באינטרנט?

אם מדובר בילד, נחוץ לבצע בדיקה לאיזה אתרים הוא גלש, ואפשר לבצע את זה על ידי לחצן ההיסטוריה שבדפדפן. אם אתם הורים שאין להם מושג ירוק במחשבים, זה הזמן ללמוד ולהבין, אתם לא יכולים להפקיר את ביטחונם של ילדכם מכיוון שאינכם יודעים. מה שלא יודעים – אפשר ללמוד ודי בקלות.

 

צריך לקיים שיחה קצרה עם הילד ולהסביר לו שאין למסור פרטים אישיים, לא שם אמיתי, לא כתובת, לא היכן הוא לומד, לא מספרי טלפון, ובשום אופן לא להיפגש עם מישהו שהכירו באינטרנט.  בשום מקרה לא למסור לאיש פרטי כרטיס אשראי של ההורים. מרבית הילדים אינם שמים לב לסכנות הללו, ואינם מודעים להן, לכן עצם השיחה והגברת המודעות של הילד, תגרום לשינוי. כמו כן, מומלץ להצטייד בתוכנות אנטי-וירוס טובה, ותוכנת חומת אש. 

51 דרכים לעשות כסף הבית  http://makekessef.blogspot.com טיפים רעיונות וטכניקות להרוויח כסף מהבית, לעשות כסף מהבית, הכנסה נוספת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב