דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתר אינטרנט נגיש 

מאת    [ 13/05/2010 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2277 פעמים ]

השימוש באינטרנט הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. כל שאלה, כל מידע שאנו צריכים מחכה לנו ברשת. האדם הממוצע משתמש באינטרנט באופן יומיומי. גם חוויות והנאות יש ברשת. אך בדיוק כמו כל דבר בעולם, שנהיה נפוץ, יש חלק לא קטן באוכלוסיה שמתקשה להשתמש בו.

החלק הזה הוא אוכלוסיית המבוגרים ובעלי המוגבלויות. אנשים אלו מתקשים בפעולות שלאדם הממוצע נראות פשוטות ביותר. כך נוצר פער בין החשיפה של אוכלוסיה זו למידע הקיים ברשת, לבין החשיפה לה זוכה האדם הממוצע.

בתחום זה ישנה בשורה למבוגרים ולבעלי המוגבלויות. באמצעות בניית אתר אינטרנט נגיש, יכולים אתרי האינטרנט להתאים את עצמם, לצרכים של אוכלוסיה זו ובכך לסייע להם להחשף למידע הרב הקיים ברשת ולהנות מחווית הגלישה ככל אדם.

בניית אתר באינטרנט נגיש מישמת מספר עקרונות המתאימים לאנשים מבוגרים או בעלי מוגבלות.

יתרונותיו של אתר נגיש הם במתן אפשרות להשתלב בחווית הגלישה באופן שיוויוני בעבור כלל הגולשים, דבר המקנה ערך מוסרי- חברתי גבוה ביותר וכניסות רבות יותר של גולשים אל האתר.

בעת בניית אתר נגיש ישנה תשומת לב מרבית לצרכי הגולשים, בעלי המוגבלויות, הכוללת מספר עקרונות היוצרים יחדיו אתר נח לגלישה, כגון: גודל גופן, שילוב תמונות ומלל וכד'.

אחד מעקרונות אלו הוא עקרון העיצוב האוניברסאלי.

עיצוב אוניברסאלי קובע שתבנית העיצוב באתר צריכה להיות קבועה ונגזרת מעקרונות עיצוב קבועים ואוניברסליים. עיצוב זה מקנה נוחות לכל באי האתר ובמיוחד לבעלי צרכים מיוחדים. אפשרות למתן תיקונים וחזרה אחורה בכל שלב מבלי לאבד מידע, הינה חלק מעקרון העיצוב האוניברסלי, כך אנשים עם בעיות קוגנטיביות ובעיות זיכרון או אנשים עם מגבלות הגורמות לקושי בהקלד יכולים תמיד לחזור אחורה ולבצע שינויים .

בניית אתרי אינטרנט נגישים תכלול טכנולוגיה מסייעת ומתחשבת במוגבלויות שונות.

הפעלת האתר תהיה קלה ונוחה ותכלול עבור כבדי הראיה אפשרות לכפתורי לחיצה גדולים במיוחד. עבור אנשים הסובלים מהאטה ביכולת הקוגנטיבית יוכלו להיעזר לדוגמה באפשרות שליטה בזמנים מוגדרים באתר כגון בעת צפייה בסרטון, או בקובץ "פלאש" אשר ניתן לעצור אותו, לחזור אחורה ולצפות בו שוב.

בבניית אתר נגיש נתחשב בצורך בכותרות קצרות וברורות ובהגשת מידע ברור וקל להבנה ולהעברת המסר, אשר יעניק נוחות שימוש והבנה מרבית לגולשי האתר על רובדיהם השונים. לצורך כך במקרים רבים יכלל באתר הסבר קולי, המאפשר לכבדי ראיה להחליף את הקריאה הנמנעת מהם, בשמיעה.

אתר נגיש יותאם לתוכנות התמיכה לבעלי מוגבלויות הקיימות בשוק, כך שכל מבקר באתר יוכל להנות מהגלישה באתר, במידה שווה.

בניית אתר נגיש מוסיפה לעסק נדבך חברתי מוסרי, ומעבר לכך היא מאפשרת לגולשים נוספים לבקר באתר בנוחות. בעל עסק הדואג שאתרו יהיה נגיש, מקנה לעסקו יתרון משמעותי הן מבחינה עיסקית והן מבחינה חברתית.

חברת מייקרוסופט ביצעה מחקר בו עלה כי 62% מכלל אוכלוסיית הגולשים באינטנרט זקוקה לאתרים נגישים ברמה כזו או אחרת. נתון זה מבהיר את הפוטנציאל הגלום בבניית אתר נגיש למען בית העסק.

יתרון משמעותי נוסף בבניית האתר היא בכתיבת הקוד שלו. בכתיבת הקוד של אתר נגיש ישנה הקפדה מירבית על תקניות של הקוד, דבר המאפשר גישה נוחה, ברורה וקלה גם ממכשירי טלפון ניידים בעלי גלישה סלולארית וגם ממחשבי כף יד, כך שגולשים מסוגלים לגלוש באתר בקלות, ולהיחשף אליו ממקורות שונים נוספים במהלך כל שעות היום ומכל מקום בו הם שוהים.

חברת WSD- בניית אתרים הקימה לאחרונה מערך מיוחד, לבניית אתרים נגישים. באמצעות מערך זה מציעה חברת WSD ללקוחותיה, שירות וליווי אישי בשילוב עם יכולות מקצועיות גבוהות בתחום הנגשת אתרים ובניית אתרים נגישים, לטובת אוכלוסיות הזקוקות לכך, וכמובן לטובת בעל העסק שיהנה מאתר איכותי הפונה באופן שווה לכלל הגולשים.


בעת בניית אתר נגיש, צוות המומחים של WSD יציג בפני בעל העסק את מירב הפתרונות שבאמצעותם ניתן לענות על הצרכים של מירב הגולשים, ויסביר כיצד ניתן לשלבם בתוך האתר הנבנה.


אנו בWSD מכירים ברגישות הנושא, ונותנים לו חשיבות עליונה מתוך רצון לבנות עולם אינטרנט נגיש יותר ויפה יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב