דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא ינצחונו. יום ירושלים בירושלים 

מאת    [ 13/05/2010 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 2141 פעמים ]

 

לא ינצחונו מי לא ינצח אותנו? למי הכוונה? לנצחון יש קונטציה של קרב - אז מדוע לא ינצחונו? אלה הם חלק ממספר שאלות שנשאלתי מרבים שפגשתי ביום ירושלים בשנה שעברה משעה 17:00 - עד 20:00 .

במהלך כ-3 שעות עמדתי עם משפחתי וחברים המום מאושר, קורת רוח מתרגש צוהל ורוקד עם רבים ממנהלי מורי ותלמידי . 3 שעות של מצעד דגלים בנים ובנות משפחות על ילדיהם ופעוטיהם. עם עגלות בחולצות לבנות במכנסים וחצאיות כחולות וכולם כמעט נושאים דגלים דגלי מדינת ישראל מונפים אל על בקומה זקופה בשמחה ובשירה אדירה - עם ישראל חי.

לדעתי - כמאה אלף צועדים מכל הארץ מרמת הגולן והגליל דרך השפלה מישור החוף ועד הנגב והערבה. כלם כאחד עם אחד, פניהם מביעות שמחה בקידומה ואהבתה של עם ישראל על נצחיותה. לראות מנהלים תיכוניים ראשי ישיבות וראשי אולפנות צועדים בסך בראש המחנה, - כאשר תלמידיהם רוקדים שלובי זרועות מניפים דגלים ומאושרים, שמחים וגאים ביהדותם ומתוך כבוד והערכה למורים מנהלים המובילים אותם מעלה מעלה. בתקופה קשה זו, כאשר רבים חוששים לטייל ולסייר בארצנו ראינו מהי עוצמה אומץ חוזק, לא בכדי התברך יהושע טרם כניסתו לארץ 3 פעמים, בחזק ואמץ, הרש"ר הירש מציין בפרושו - חזק - התחזק בלימודיך בהשכלתך בתלמודך. ואמץ - הייה אמיץ להוציא מן הכוח אל הפועל את אמונתך את תלמודך.

היהדות מבוססת בעיקרה על 2 עקרונות: 1. למידה התמדה שקידה בתורה. 2. הנחלה מדור לדור. וכאן הבחנתי בגדולי תורה במנהיגים אמיתיים, מנהלים ראשי ישיבות ואולפנות - גברים ונשים. המובילים ציבור נפלא של תלמידים ותלמידות להישגים לימודיים, התנהגותיים, חברתיים ובעיקר ערכיים.

מתוך מורא דבק כבוד למנהיגים אך גם מתוך תחושת שיתופיות, שייכות וכבוד לתלמידים.

חשתי בהתנהגותם של התלמידים באושרם בערכים במתן ביטוי נפשי וגופני, השידור שכלם הביעו בשירה ובריקודים בהתנהגות ובשמחה היה ברור, חד ומשמעותי - לא ינצחונו. הופגן בחוצות עם צדקת הדרך. שילובה של תורה ומדע, תורה עם דרך ארץ, תורה ואסתטיקה, תורה למידה השכלה בצד אקלים מיטבי אהבה, כבוד ויחס. אהבה בין אדם לחברו, הסיוע לזולת, אהבה בין אדם לארצו לבירתו ירושלים, אהבה בין אדם לתורתו, אהבה בין אדם לעמו לערבות הדדית והכל מתוך: אהבה בין אדם למקום שהכל נובע מלמעלה משמים, יש מסגרת ויש משמעת אך לאדם השותף במעשה בראשית יש מה לעשות לשיפורו של עולם.

חרות מתוך משמעת - כפי שמציין הרש"ר הירש בפירושו להקמת המשכן.

התרגשות נוספת היתה לנו בהמשך הלילה בביקורנו ב"כותל" לראות כל אותם עשרות אלפים שצעדו בסך ברחובה של עיר מביעים התעלות נפשית בתפילה ובריקודים  ברחבת הכותל. קשה קשה להביע במילים את תחושתינו הנעלות ואז                   השכם בבוקר יום המחרת אלפים צועדים בשירה ובריקודים אל ה"כותל" הפעם תלמידי "מרכז הרב" וישיבות גבוהות נוספות שלמדו ושמעו הרצאות במהלך הלילה וסיימו זאת בכותל מנהג הקיים כבר עשרים שנים.

גם תפילת מנחה ביום שישי בכותל               היה מרגש,וכן בשבת אחה"צ מצעד של אלפים אל הכותל לתפילת מנחה משותפת, הפעם ללא דגלים אך עם חולצות לבנות בשמחה ובאושר.

אז שוב מי לא ינצחונו? * מדינות ערב שחלקם רוצים להשמידנו. * הפלשתינאים - המבקשים נפשנו לא ינצחונו. * מדינות אירופה שהצליחה רק לפני 60 שנה לאפשר השמדת 6 מיליון מהעם היהודי.

לאחר הפגנת עוצמה רוחנית כזאת לא ינצחונו. ולדאבוני הרב גם לא ינצחונו אחינו בדם שכנים וחברים ואף פקידי המשרדים לעיתים ששמים לנגד עיניהם משימה לדכא החינוך הדתי, לקצץ כנפיו, למנוע תקציבים המגיעים להם ועוד ועוד.

אין ברצוני לפרט במאמרי זה נושא כואב זה, אך גם עליהם חשבתי באומרי לא ינצחונו.

אך ליבי דואב על כי החילוניים אינם שותפים לשמחת יום ירושלים עיקר הצועדים והשמחים, רוב רובם של נושאי הדגלים הם מקרב הציונות הדתית.

עלינו ליצור כל תשתית ארגונית ופדגוגית שגם הציבור המכונה חילוני יראה את ירושלים כחגו שלו, כחג של כל עם ישראל. עלינו מנהיגי החינוך בארץ - הרואים נכוחה את כל עם ישראל חייבים ליטול אחריות על כתפיהם וליזום כל פעולה חינוכית להצלחה.

יהי רצון שיתן לנו הקב"ה עוד הרבה שנים של כוח ותבונה להמשיך במרץ  ובעוצמה לפקוד את ירושלים מתוך אהבה וזקיפות קומה שהרי אין לנו ארץ אחרת.

       

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב