השאלה מה פירוש הדבר עבור עסק קטן או אדם שניצב לבדו? ברור שהוא לא יכול לרוץ ולשכור מומחים לעריכת סקרי דעת קהל או חברת מחקר כדי שיספרו לו הכל על השכנים החדשים בשכונה החדשה או מה קולגות חושבים על הפרויקט שלו.
את יכולה לעשות סקרים משלך בקלות רבה.
סקר נעשה כדי למצוא איזה "כפתורים" יש לקבוצה בנושא עריכת סקרים, המילה כפתור פירושה הנושא או הביטוי או המושג שמתקשרים את הממשות של קהל ספציפי. זהו דבר שהוא ממשי לרוב האנשים באותה קבוצה ושניתן להשתמש בו כדי לקבל תגובה ולהשיג הסכמה. המונח בא מהביטוי מראשית המאה העשרים " ללחוץ על כפתור" שפירושו, במובן פיגורטיבי "לבצע פעולה שבאופן אוטומטי תביא למצב העניינים הרצוי".
ביחסי ציבור, מצב העניינים שהאדם מעוניין בו הוא הסכמה ושיתוף פעולה עם פעולותיו.
בסקר עלינו להציג שאלות לאנשים על מנת להשיג את דעתם על משהו. כפתור הוא הנתון העיקרי שאת מקבלת מהפעולה הזו. זו התשובה שניתנה הכי הרבה פעמים לשאלת הסקר שלך והוא יעורר הסכמה ותגובה. כמובן שבאותה מידה ניתן גם לתכנן סקרים כדי לגלות מה אנשים מתעבים.
עם הידע שתשיגי מהסקר לגבי הקהל את בעצם פותחת פתח ליידע את אותו קהל באשר לרעיונות שאת רוצה שהם יקבלו - במילים אחרות, את תוכלי להעביר אליהם את המסר שלך.
המסר הוא התקשורת, המחשבה, המשמעות שאת רוצה להעביר לקהל או לציבור.
הכפתור הוא הדבר שמשמש להשגת הסכמתו של הציבור לשמוע את המסר.
שימי לב, מסר וכפתור אינם אותו הדבר.
על ידי עריכת סקר ומציאת הכפתור הנכון ניתן לאחר מכן להשתמש באותו כפתור כדי לעורר הסכמה ובאמצעותה לקבל תגובה.
סקרים נעשים על מנת להשיג הסכמה. סקרים לא נעשים לשום מטרה אחרת. הם נעשים על מנת לבסס הסכמה עם הקהל.
שואלים עשרה או אלף אנשים מה הם הכי היו רוצים או מצפים מצמיג של מכונית ושבעה או שבע מאות מהם אומרים לך "עמידות". זהו!
כדי לזהות את הצורך של קהל המטרה חשוב לערוך סקר וכך לדעת מה נדרש ורצוי ולא להסתפק בניחושים.
יעל לוטן - מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il
מבוסס על עבודותיו של ל.רון הבארד.
את יכולה לעשות סקרים משלך בקלות רבה.
סקר נעשה כדי למצוא איזה "כפתורים" יש לקבוצה בנושא עריכת סקרים, המילה כפתור פירושה הנושא או הביטוי או המושג שמתקשרים את הממשות של קהל ספציפי. זהו דבר שהוא ממשי לרוב האנשים באותה קבוצה ושניתן להשתמש בו כדי לקבל תגובה ולהשיג הסכמה. המונח בא מהביטוי מראשית המאה העשרים " ללחוץ על כפתור" שפירושו, במובן פיגורטיבי "לבצע פעולה שבאופן אוטומטי תביא למצב העניינים הרצוי".
ביחסי ציבור, מצב העניינים שהאדם מעוניין בו הוא הסכמה ושיתוף פעולה עם פעולותיו.
בסקר עלינו להציג שאלות לאנשים על מנת להשיג את דעתם על משהו. כפתור הוא הנתון העיקרי שאת מקבלת מהפעולה הזו. זו התשובה שניתנה הכי הרבה פעמים לשאלת הסקר שלך והוא יעורר הסכמה ותגובה. כמובן שבאותה מידה ניתן גם לתכנן סקרים כדי לגלות מה אנשים מתעבים.
עם הידע שתשיגי מהסקר לגבי הקהל את בעצם פותחת פתח ליידע את אותו קהל באשר לרעיונות שאת רוצה שהם יקבלו - במילים אחרות, את תוכלי להעביר אליהם את המסר שלך.
המסר הוא התקשורת, המחשבה, המשמעות שאת רוצה להעביר לקהל או לציבור.
הכפתור הוא הדבר שמשמש להשגת הסכמתו של הציבור לשמוע את המסר.
שימי לב, מסר וכפתור אינם אותו הדבר.
על ידי עריכת סקר ומציאת הכפתור הנכון ניתן לאחר מכן להשתמש באותו כפתור כדי לעורר הסכמה ובאמצעותה לקבל תגובה.
סקרים נעשים על מנת להשיג הסכמה. סקרים לא נעשים לשום מטרה אחרת. הם נעשים על מנת לבסס הסכמה עם הקהל.
שואלים עשרה או אלף אנשים מה הם הכי היו רוצים או מצפים מצמיג של מכונית ושבעה או שבע מאות מהם אומרים לך "עמידות". זהו!
כדי לזהות את הצורך של קהל המטרה חשוב לערוך סקר וכך לדעת מה נדרש ורצוי ולא להסתפק בניחושים.
יעל לוטן - מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il
מבוסס על עבודותיו של ל.רון הבארד.
יעל לוטן - מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ
www.lotan.org.il
www.lotan.org.il