דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה לך תכנית שיווקית? 

מאת    [ 16/02/2007 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 4694 פעמים ]

באותה רצינות שאת מכינה תכנית עסקית כך תכיני תכנית תדמיתית שיווקית אשר צריכה להתייחס למספר פרמטרים מהותיים והם:

הגדרות- להיות בשליטה על תדמית העסק כלל לא אומרת שמדובר בתהליך הביצוע. ברור שיש צורך בהעמדת טרמינל אשר יחזיק את הנושא ויבצע . אך ההחלטה לגבי איך ומה חייבת להיות דרכך תמיד. רק את כמנהלת תגדירי את דרישות התפקיד בהתאם למטרותייך. לסמוך על מישהו אחר בנושא הזה תהיה טעות כי מלכתחילה העסק הוקם מתוך חזון שלך ולכן רק את זו שתדעי הכי טוב איך להגדיר. גם במידה ושכרת את שירותיה של חברת יחסי ציבור את היא זו שמלווה את התהליך מתחילתו ועד סופו ומגדירה יעדים ומטרות תוך שימוש בהכוונת המשרד בפן המקצועי.

הגדרת המוצר - לפעמים קשה להגדיר מה המוצר וכאן נכנס בלבול. צייר לא יכול לומר שהוא מוכר אמנות , הוא מוכר ציורים וזה המוצר שלו. להגיד שאת מוכרת אביזרים למחשבים זה לא מספיק חייב להגדיר את המוצרים אחד לאחד ואז הרבה יותר קל למכור לפי מוצר. אני לא יכולה לומר שאני מוכרת יחסי ציבור אני מוכרת אסטרטגיה, פרסומים, הפקת לוגו ועוד. ההתייחסות למוצרים מדייקת את המכירה ועוזרת להגדיר את קהלי המטרה המתאימים לכל מוצר.

מחקר - תהליך בסיסי לפני התחלת כל תכנית הוא מחקר. אשר נועד לבדוק יתרונות, חסרונות, דרישת שוק, קהלי מטרה, חזון ומטרות. המסקנות אשר מתקבלות מתהליך המחקר מהוות את התשתית להכנת תכנית העבודה


סטטיסטיקה - כמו שאני תמיד אומרת אם לא תמדדי לא תדעי . כדי להיות בשליטה על התנודות מעלה או מטה עלייך להציב את הנתונים על גרף ולמדוד סטטיסטית את אספקת המוצר מול התהליך התדמיתי שיווקי וכך תוכלי לגלות אם הוא יעיל ועד כמה. כאשר פעולה מוצלחת של יחסי ציבור או שיווק בשבוע מסוים תכניס מס' גדול של עניין ולקוחות חדשים אז תוכלי לדעת איזה פעולה לחזק ולהיפך במידה ונקטת בפעולה שלא הניבה תוצאות תוכלי לא לחזור עליה שנית ולנסות דרכים אחרות יעילות יותר.


התכנית התדמיתית שיווקית שלך בסוף תהליך המחקר תעלה על הדף נתונים ברורים לגבי:

קהל המטרה - בבחינה של קהל המטרה יש לבדוק הרגלי צריכה שלו, הרגלי מדיה שלו, מחירים אשר יתאימו לו שכן לעשירון עליון ולסטודנטים לא נתמחר אותו הדבר לא?ברגע שיש לנו נתונים על קהל המטרה מתגבשת דרך הפנייה אליו וכך לאט לאט תתגבש התכנית כולה.

סביבת עבודה - ניתוח סביבת העבודה בודק את היתרונות והחולשות שבסביבה הקרובה והרחבה של העסק. מטרת הניתוח היא לאפשר בחינה תדמיתית של המוצר על מנת שתוכלי לבנות תוכנית תדמיתית שיווקית שתקדם את מטרות המוצר גם בטווח הארך וגם בטווח הקצר.

חסרונות- כן, לכל עסק יש גם חסרונות היכולת לזהות אותן מאפשרת להתמודד איתם ולא לתת להם לחסום את הדרך להצלחה.

מטרות - המטרות של התכנית מתחלקות למטרות קצרות טווח וארוכות טווח. הקצרות טווח הן אלה המושגות באופן מיידי ומספקות את הבסיס לבניית תדמית יציבה וחזקה לחברה. מטרות ארוכות טווח מתייחסות לבסיס התדמית והזהות וההכרה הציבורית, ועל כן יש לפעול לאורך זמן על מנת להשיגן.

הקדישי את הרצינות המתבקשת כדי להכין תוכנית תדמיתית שיווקית בכל שלב בו נראה לך שמשהו נתקע תמיד יש הזדמנות לבחון את הדרכים מנקודת זמן חדשה ולכוון להצלחה!

יעל לוטן ?מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ
www.lotan.org.il

יעל לוטן מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ
www.lotan.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב