דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה - תנו לרגליים ללכת בשבילכם 

מאת    [ 13/05/2010 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3541 פעמים ]

רפלקסולוגיה - תנו לרגליים ללכת בשבילכם

רפלקסולוגיה היא שיטה לאבחון תופעות ובעיות פיזיות-אנרגטיות-מנטאליות ורוחניות, והטיפול בהן. השם רפלקסולוגיה - מגיע מהשפה האנגלית מהמילה Reflection, שפרושה - השתקפות, כלומר הרגליים שלנו משקפות את כל אברי הגוף. טיפול רפלקסולוגיה משלב טכניקות שונות של מגע עיסוי ולחיצה בכפות הרגליים.

חזרה לאיזון

על פי שיטת רפלקסולוגיה כל תא צריך שלושה דברים כדי להתקיים: הזנה, ניקוז ותנועה. על פי  שיטת  רפלקסולוגיה לא מרפאים את הגוף אלא משפרים את שלושת התחומים האלה, וכך בעצם מושג איזון לגוף. כפות הרגליים על פי רפלקסולוגיה מבטאות את חלוקת המשקל של הגוף, את התנוחה, את היציבה ואת האופן בו אנו נעים. אנחנו מייצבים את כף הרגל בהתאם למי שאנחנו- כך אנחנו הולכים את החיים שלנו וכף הרגל מראה זאת.

 

מקורות שיטת רפלקסולוגיה

כבר בציורי קיר בפירמידות ראו ציורים של טיפולי רפלקסולוגיה במצרים העתיקה. טיפולים דומים תוארו גם בהודו. רק בתחילת המאה ה-20 חזרה רפלקסולוגיה לתודעה, לאחר שרופא אף-אוזן-גרון אמריקאי בשם בר פיצג'רלד גילה, שמגע ולחץ באזורים מסוימים בכף הרגל, מאיצים תהליכי החלמה ומקילים כאבים גם באיברים שמרוחקים מכף הרגל.

 

טיפול רפלקסולוגיה

במהלך טיפול רפלקסולוגיה מטפלים בסימני חוסר האיזון בכפות הרגליים (עור קשה יבש, חריצים, קילופים, בצקות, פצעונים, יבלות וכו'). על פי רפלקסולוגיה כדי לאפשר ריפוי אמיתי, יש צורך ב"טיפול שורש", כלומר, יש צורך לזהות לגעת ולשנות את הדפוסים העמוקים שמתחזקים את הסימפטום הגופני. בטיפולי רפלקסולוגיה ניתן לטפל בין השאר בבעיות הבאות: מיגרנה, כאב ראש, סינוסיטיס, דלקות גרון, נזלת, כאבי גב, ראומטיזם, אסטמה, אולקוס, לחץ דם, אלרגיות, דלקת פרקים, כאבי מחזור ועוד.

 

ארבעת האלמנטים

על פי שיטת רפלקסולוגיה בכף הרגל קיימת חלוקה נוספת, בנוסף למיפוי כף הרגל לפי אברי הגוף,  שמאפשרת אבחון מעמיק הנוגע בכל הרבדים של הקיום האנושי. חלוקה זאת היא חלוקה ל ארבעת האלמנטים המרכיבים את היקום.

?·        
אלמנט אדמה.  נמצא בעקב כף הרגל, מייצג בשיטת רפלקסולוגיה את האזור מכפות הרגליים ועד בטן תחתונה, מערכת השלד מבטאת את תכונותיו, ומשקף בחיינו את הרובד פיזי: צרכים בסיסיים, עמידה על הקרקע, מיניות, פוריות, מסגרת.


    • אלמנט מים. נמצא בקשת כף הרגל, מייצג על פי רפלקסולוגיה את האזור מבטן תחתונה עד הסרעפת. מערכת העיכול מבטאת את תכונותיו של האזור ומשקפת בחיינו את הרובד הרגשי.

?·         אלמנט אש . נמצא בכרית כף הרגל מייצג בשיטת רפלקסולוגיה את האזור מסרעפת ועד קו כתפיים. מערכת השרירים מבטאת את תכונותיו, ומשקף בחיינו את הרובד יצירתי, העשייה.


    • אלמנט אוויר. נמצא באצבעות כף הרגל מייצג בגוף על פי רפלקסולוגיה את האזור מקו כתפיים ועד סוף הראש. מערכת העצבים המרכזית מבטאת את תכונותיו, ומשקפת בחיינו את הרובד מנטאלי: חשיבה.

יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית. 052-8705343 www.morclinic.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב