דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרתון מסעדות בירושלים לאוכל מהיר וטעים מצפון לדרום 

מאת    [ 12/05/2010 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 3179 פעמים ]

לצורך הכתבה עשיתי בדיקה מהירה שהעלתה שיש בירושלים קרוב לשמונה מאות עסקים שונים של מזון. מסעדות, בתי קפה, ברים, דוכני אוכל מהיר, פיצריות ושוורמות. המשמעות היא שגם אם ניקח שני אנשים ונשלח כל אחד מהם לאכול בכל יום מימות השנה במסעדה אחרת בירושלים, הם עדיין לא ישלימו את כל המסעדות ואת היצע האוכל הזה אחרי שנה שלמה. ובקצב שבו נפתחות מסעדות חדשות בירושלים, נראה שתוך שנה גם שלושה אנשים לא יעמדו במשימה.

לכן הניסיון לכסות את תחום המסעדות בירושלים בכתבה אחת כמעט נדון לכישלון מראש. ממה מתחילים, איפה מסיימים. מרכז העיר? המושבה הגרמנית? רחוב שלומציון? איזה תחום אוכל בוחרים? מסעדות צרפתיות? איטלקיות? קינוחים? אוכל בשוק? בקיצור הרבה מאוד אפשרויות עומדות בפני הבאים לאכול בירושלים, אבל הפעם נתמקד בזווית קצת שונה מהרגיל, והיא הזווית שמצפון לדרום. משכונות ומקומות בצפון העיר ועד לדרומה. אלו מקומות שפחות מוכרים ומתוירים בירושלים, ולכן אינם מתרכזים במרכז העיר כי אם דווקא בקצוותיה. זה בכל אופן מתאים למי שיש לו רכב וזמן להעביר את היום בירושלים, כי צפון לדרום בעיר בגודל כזה לוקח זמן.

אם מתחילים בצפון העיר, אז בצפון הרחוק באמת ישנה שכונת בית חנינא. שכונה ערבית הצמודה לפסגת זאב ולנווה יעקב. על הרחוב הראשי של בית חנינא נמצאים שני מקומות שכדאי לעצור בהם אם אתם בסביבה. הראשון הוא חומוס אבו שוקרי, אין לנו מושג אם מדובר באותו אבו שוקרי מהעיר העתיקה או אבו גוש, נדמה לנו שדווקא לא, אבל החומוס בסדר גמור, ואפשר לשבת ולצפות ברכבים מחוץ לחלון נושאים ילדים ואנשים לעבודה. ממול אבו שוקרי ישנו את היכל הקינוחים המזרחיים של ג'פאר, שיש לו גם חנות מפורסמת בעיר העתיקה. אותה כנאפה נהדרת, אותם מתוקים קטנים ממולאים בפסטוקים קלויים או שקדים טחונים, והכל טרי טרי ובמחירים שלא ידגדגו את הכיס שלכם.

אחרי צפון העיר אנו עושים גיחה קצרה למרכז העיר, ושם, ברחוב יפו, על פינת הרחוב שמוביל למגרש הרוסים, תמצאו מסעדה קטנה, יותר מקום של אוכל מהיר, עם כניסה כחולה וחזות של מסעדה יוונית מסלוניקי. במקום הזה, שנקרא פיניונס, על שם פיני לוי, המפורסם ממסעדת פיני בחצר, מגיעים שם נתחי קבב בתוך פיתה עם פינוקים לקחת. הקבבים שמגיעים בפיניונס הם בסבירות גבוהה הקבבים הטובים ביותר שאכלתם מימיכם. ישנם עם צנוברים, עם עוף, ישנם חריפים ועוד ועוד. את כולם מגישים בתוך פיתה גדולה ומפנקת, עם חמוצים ותוספות תוצרת בית, וזה כל כך טעים בפה שקשה לחזור ולאכול אחר כך קבב מהמנגל בבית. למי שתהה, פיניונס היא כמובן אחת ממיני מסעדות כשרות בירושלים

קפיצה קטנה ממרכז העיר דרומה, ואנחנו מגיעים לאזור התעשייה בתלפיות, מקום שברובו שוקק ביום עם המולת קונים, רכבים והרבה מסחר לסוגיו, ובלילה הופך להיות מקום שקט יותר, עם פחות תנועה של רכבים, ויותר אפשרויות נעימות לשבת ולאכול. אחת מהן היא שיפודי אווזי, מסעדת רשת שעשתה עליה לירושלים והתמקמה ברחוב יד חרוצים בעיר. הסיבה שאווזי היא מקום מומלץ נעוצה בעובדה שמרבית המסעדות באזור עוד לא למדו לפנק כמו שמפנקים באווזי. עשרות צלוחיות קטנות על השולחן, לאפות חמות ישירות מהטאבון, תוספות מפנקות ללא תוספת תשלום, ונכון, יש גם בשר לא רע בכלל שתמיד עוזר לקיבה להרגיש יותר נוח עם עצמה.

עד כאן הסקירה הקטנה שלנו. בירושלים ישנם כאמור עוד מקומות רבים לסקור אותם, אבל במבט ציפור מצפון לדרום נראה שאם תעקבו אחרי ההמלצות צפוי לכם ביקור טעים ונעים בירושלים. תהנו.

אריאל וייס הוא עורך באתר ירושלים ברשת האתר הוא שער הכניסה המרכזי לתרבות, אירועים ומלונות בירושלים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב