דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארבעה מקומות לוהטים לאירועים והופעות בירושלים 

מאת    [ 12/05/2010 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2273 פעמים ]

ירושלים תמיד הייתה של זהב ושל נחושת ושל אור, אבל בשנתיים האחרונות היא גם הולכת ומקבעת את מקומה כמקום התרחשות רציני ומרכזי לאירועים והופעות. קהל הסטודנטים שחי ומתגורר בעיר כבר שרטט ואפיין לעצמו מספר אזורים בהם רוחשת פעילות של חיי לילה ובילויים ערה למדי המגיעה הרחק אל השעות הקטנות מאוד של הלילה, ואחרי חורף קריר בעיר ירושלים פותחת את ליין האביב והקיץ שלה עם עשרות, בזו הלשון, של מקומות בהם קורים דברים שפונים לצעירים שבינינו או ברוחנו.

בתוך אותם עשרות מקומות ישנם תמיד מספר מקומות בולטים במיוחד, מקומות שעוברים מפה לאוזן על ידי אותו קהל צעיר, ואשר נהפכו עם הזמן למותג בתחום ההופעות בירושלים. חלקם מנוהלים על ידי סטודנטים בעצמם, שמוצאים את חלוקת הזמן הנכונה בין לימודים ובחינות ובין דאגה לחיי התרבות של עמיתהם לספסל האוניברסיטה, וחלקם על ידי בעלי עסקים שכבר אינם סטודנטים אבל מחוברים לקהל הזה ויודעים מה הוא אוהב ומתי.

המקום הראשון הוא הצוללת הצהובה, מקום שהפך לסוג של קאלט בירושלים, בין היתר בשל מיקומו המדליק למדי בלב אזור התעשייה תלפיות בירושלים. בצוללת משלבים בין ליווי והדרכה של הרכבי מוסיקה ולהקות צעירות בירושלים לבין ליין הופעות של זמרים ארציים ומוכרים לצד זמרים מקומיים שעושים הכל כדי לתת לקהל הצעיר שלהם תמורה עבור הכרטיס. הצוללת בונה את הליין שלה כך שבימי רביעי וחמישי יש הופעות על ידי להקות מקומיות והרכבים בתחילת דרכם, ולקראת סוף השבוע מפלס הפופולריות של האמן עולה וניתן למצוא שם אמנים ישראלים מהשורה הראשונה.

המקום השני הוא המיה בר, מקום שמשלב בין בר מצוין ועשיר באלכוהול לאוכלוסיית הסטודנטים עם מקום שגם יודע להפוך לרחבת ריקודים סוערת כשצריך, וגם למקום המאכלס הופעות מקוריות בירושלים. במיה בר מקפידים לצאת אחת למספר שבועות עם אירוע או מופע מקורי ומדליק במיוחד, והוא מופעל על ידי שני חבר'ה צעירים שמכירים את הקהל ומעניקים לו תמורה טובה על הכסף.

המקום השלישי הוא התקליט, מקום שאפשר להבין כבר מהשם שלו שמנוגנת בו מוסיקה טובה הפונה לקהל הצעיר בעיר. אחד הדברים שהפכו את התקליט למקום פופולרי מאוד לקהל צעיר הוא שהם מצליחים להביא הרכבים מוסיקליים ייחודיים ומעניינים את האוזן. לא עוד זמר רגיל שפורט על גיטרה ושר, אלא ממש הרכבים בסגנון צועני, אירי, בלקני ועוד, אשר יחד עם מוסיקה מתאימה ובירה או שתיה חריפה מתאימה הופכים את היציאה אל התקליט למשהו שזוכרים גם למחרת בבוקר.

המקום הרביעי הוא הבאס, שמאכלס אירועים בירושלים בתדירות יותר מצומצמת מחבריו הקודמים לרשימה, אבל מאפשר לסטודנטים בכל ערב להגיע למקום ולשמוע מוסיקה טובה ולהירגע קצת מאורחות היום. בבאס הרוק הוא כבד והמוסיקה בוקעת מרמקולים שיודעים עוצמה מהי, והשמועות אומרות שלא מעט זוגות יצאו מהמקום מחובקים למרות שהגיעו אליו בתחילת הערב בגפם.

אריאל וייס הוא עורך באתר ירושלים ברשת האתר הוא שער הכניסה המרכזי לתרבות, אירועים ומלונות בירושלים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב