דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך המלא לרכישת טבעת אירוסין 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 1230   [ נצפה 2569 פעמים ]

בימים עברו, הצעת הנישואין התבצעה ככה שעל האיש לתת לארוסתו טבעת אירוסין  שבה היה מורכב אבן המזל שלה, עם אבן המזל של אביה ואמה משני צדדיה. זה ייצג את הצטרפותו  למשפחה. מסורת זו עדיין חיה בתרבויות אחרות, אם כי המשמעות של לתת טבעות אירוסין לא משתנה לעולם.

כאשר אתה קונה טבעת אירוסין יוצאת דופן זו יכולה להיות דרך להראות לכלה שלך כמה בדיוק אתה אוהב אותה, וכמה זה חשוב לך ואתה מרגיש מחויבות. זו לא חייבת להיות הטבעת הגדולה והיקרה ביותר, היא נותנת את המשמעות שלכם וזה מה שחשוב. אבל בניגוד ללא מעט קלישאות שתם זמנן, יהלומים יהיו לעולם חבריה הטובים ביותר של האישה. טבעות אירוסין, תאמר כל אישה, מחייבת נוכחות של יהלום במרכזה. רגע לפני כריעת הברך והשאלה הידועה, עולה שאלה חשובה עוד יותר: איך בוחרים טבעת אירוסין, למה צריך לשים לב בבחירת היהלום ומה חשוב לשאול. יצאנו לבדוק עבורך כיצד מבצעים את הרכישה היקרה בחייך, אך הנכונה ביותר.

ולכן הבאנו עבורך את המדריך המלא לרכישת טבעות אירוסין:


א. סגנון: האם בת זוגך מאובזרת ומוחצנת או עדינה ומופנמת הערה? אישה שאינה עונדת תכשיטים כלל למשל תעדיף לרוב טבעת קלאסית המשובצת ביהלום קטן, בעוד שהמקושטת תעדיף כנראה יהלום גדול ונוצץ. אם אינך יודע מהו טעמה האישי, אין חשש. רוב הנשים תדענה להעריך את אותה טבעת קלאסית – דקה, עגולה ומשובצת יהלום, או לחילופין מודרנית - טבעת יהלומים משולבת אבני צד עם טוויסט מעניין בצורתה העגולה והטבעית של הטבעת.
ב. צבע: מומלץ להתאים את הגוון של טבעת אירוסין לצבע העור של המיועדת (לבהירות למשל מחמיא מאוד זהב אדום, בעוד טבעת אירוסין זהובה תעשה חסד עם שחומות).
ג. מבנה: טבעת אירוסין רחבה ועבה יכולה להחמיא מאוד לבעלות אצבעות דקות וארוכות, אך תקצר עוד יותר את ידיהן של נשים בעלות אצבעות עבות וקצרות.

 

 

חיתוך
יהלומים שאינם חתוכים או מלוטשים, אינם זהים כלל לאותם יהלומים זוהרים הטבועים בטבעות אירוסין, מחרוזות וכדומה. חיתוכו של היהלום נעשה בקפידה על פי נוסחה מדויקת אשר פותחה לפני למעלה ממאה שנים. כאשר הנך יוצא לקנות טבעת נישואין, חיתוכה של האבן יהיה אחד הגורמים החשובים אשר יקבעו את מראה הסופי של הטבעת. מבין החיתוכים הנפוצים ניתן למצוא:

חיתוך פרינסס (Princess):
יהלומים בחיתוך פרינסס אינם נחשבים כעגולים. אלו הם יהלומים מועדפים עבור טבעות אירוסין. יהלומים אלו ידועים בצורתם המרובעת ופינותיהם המחודדות. יתכן כי תבחין בעקבות צבע בפינות היהלום, במידה וזהו אינו יהלום מאיכות גבוהה מאד (כגון יהלום בעל דירוג צבע J או נמוך יותר).

חיתוך ברקת (Emerald)
יהלום בחיתוך ברקת מקבל את צורתו מהפאביליון וחיתוכו נעשה בצלעות משולשות לקבלת מראהו הייחודי. יהלומים בחיתוך ברקת מעוצבים כך שבהירותו של היהלום תהיה ברורה לעין, כך שנדרש שימוש באבנים איכותיות ביותר לחיתוך זה (ראה מעל, דירוג SI).

חיתוך אשר (Asscher)
חיתוך זה זהה כמעט לחיתוך ברקת במראהו מלבד היותו מרובע ולא משולש כחיתוך הברקת. ביהלומים בחיתוך אשר יתכנו עקבות צבע בפינות היהלום, במידה ודירוג הצבע של היהלום הוא J ומטה.

חיתוך מרקיז (Marquise)
צורת המרקיז נבחרת לעתים קרובות על מנת למקסם את משקל הקראט, כך שבסופו של דבר מתקבל יהלום גדול יותר מאשר מה שמסתמן על פי משקלו. יהלומים בחיתוך מרקיז מעניקים לאצבע מראה דק-גזרה והם מתאימים ביותר בתוספת אבני-צד עגולים או בצורת אגס.

יהלום קורן (Radiant)
הפינות המקוצצות הנן סימן ההיכר הידוע ביותר של היהלומים הקורנים, ביחד עם צורתם המשולשת. יהלומים קורנים נראים במיטבם על גבי טבעות אירוסין, במיוחד כאשר משלבים אותם עם בגט או יהלומים צדיים מעוגלים.

חיתוך כר (Cushion/Pillow)
ידועים גם כיהלומים ב"חיתוך-כר", וכשמם כן הם - יהלומים הנראים ככרית כאשר נצפים ממעל. סימן ההיכר שלהם כולל פינות מעוגלות ופאות גדולות העוזרות להגביר את ברקם.


בהירות
ידוע שאין יהלום אחד דומה למשנהו, אך פחות ידוע שיהלומים אינם מוצרים מושלמים. אי-השלמויות הקטנות של היהלומים נקראים "Inclusions", או סימני רבב. העין הבלתי מאומנת לא תוכל לאתרם בנקל. ככל שמספר סימני הרבב גדל או שמידת חומרתם עולה, כך יורד ערכו של היהלום במידה וכל שאר מאפייניו נשמרים קבועים. סוגי סימני הרבב כוללים בין השאר: סדקים או חרכים קטנטנים היוצרים 'מראה ערפילי' ההופך את היהלום לפחות קורן; קריסטלים או שריטות. גודלם, מספרם, צבעם, כיוונם ומידת נוכחותם של סימנים אלו ישפיע על הבהירות הכללית של היהלום.

היהלומים היקרים והמבוקשים ביותר הם הבהירים ביותר, אך אפילו אבנים נדירות אלו אינן חפות מאותם סימני רבב (שריטות, שאריות מינרלים ומאפיינים אחרים המורידים ממידת הבהירות הכללית). ה-GIA וה-AGSL הנם שני ארגונים אשר יצרו מערכת דירוג מפורטת המקנה סטנדרטים שונים למספרם, מיקומם וסוגם של סימני הרבב הקיימים ביהלום לקביעת מידת בהירותו הכללית. אלו הם הדירוגים:

FI, IF: ללא רבב, ללא רבב פנימי: לא ניתן להבחין בסימני רבב פנימיים או חיצוניים. עובדה זו הופכת יהלומים אלו לנדירים במיוחד ולפי כך גם נחשקים במיוחד.

VVS1, VVS2: בעלי רבב במידה מועטה מאד מאד: אלו הם יהלומים איכותיים ביותר שאת סימני הרבב שבהם ניתן לראות רק דרך זכוכית מגדלת בעלת יכולת הגדלה פי 10!

VS1, VS2: בעלי רבב במידה מועטה מאד: יהלומים בדירוג זה כוללים סימני רבב אשר בפוטנציה ניתנים לזיהוי בעין בלתי מזוינת על ידי מומחה ליהלומים שיידע מראש אילו סימנים לחפש. אלו הם עדיין יהלומים איכותיים ביותר!

SI1, SI2: בעלי רבב במידה מועטה מאד: אלו הם אבנים אשר עדיין נחשבים בעלי ערך. סימני הרבב ביהלומים אלו ניתנים לזיהוי באם הבודק יודע אילו סימנים לחפש.

I1, I2, I3: בעלי רבב: אלו הם יהלומים שאת סימני הרבב שבהם יוכלו לראות גם אלו שאינם מומחי יהלומים. רוב חנויות היהלומים המכבדות את עצמן לא יחזיקו אבנים השייכות לדירוג SI1, SI2 מפאת סיבה זו.

כאשר אתם יוצאים לקנות טבעת אירוסין, חפשו את היהלומים הנקיים למראה - אלו שאינם מגלים סימני רבב הנראים לעין הבלתי מזוינת ומיומנת. אלו הם בדרך כלל יהלומים מדירוג SI1, SI2 ומעלה. למרות מחירם הגבוה יותר, יהלומים בעלי פחות סימני רבב הנם בעלי איכות גבוהה יותר ויכולתם ללכוד את קרני האור תהיה טובה יותר מאשר יהלומים זולים יותר מדירוגים נמוכים יותר.



בחירת סוג המתכת
האפשרות הכי פחות יקרה היא טבעת אירוסין כסופה, אולם סוג זה של מתכת נוטה לאבד מערכו וזוהרו בהשוואה לאפשרויות האחרות.
טבעות אירוסין מזהב צהוב הנן הנפוצות ביותר אצל דורות ה-תעבר. טבעת הזהב הצהוב קראט אצל יוצרת לרוב ניגוד יפהפה אל מול היהלום הלבן. זוהי בחירה מעולה למי שרוצה שסמל האהבה הנצחית בו בחר ימשוך את תשומת לב הסובבים.

בשנים האחרונות, הבחירה  ב טבעות אירוסין מזהב לבן הפכה ליותר ויותר נפוצה. טבעות אלו עשויות להיראות כטבעות כסף, אולם הזהב הלבן שומר על ערכו וזהרו למשך שנים ארוכות יותר. הפלטינה גם היא מזכירה את הזהב הלבן, אולם זוהי בחירה יקרה יותר.

כדי לקבל מושג טוב יותר בקשר להעדפתה של בחירת לבך, הצץ בתיבת התכשיטים שלה או על ידה - רוב הנשים יעדיפו זהב צהוב או לבן (כסף, פלטינה)!




היכן ניתן למצוא את טבעות האירוסין האיכותיות ביותר במחירים הטובים ביותר?
חנויות התכשיטים המוכרות נחשבו בעבר כמקום בטוח לבצע בו רכישות גדולות כגון בחירת טבעת אירוסין, אך ישנן כמה סיבות שבגינן תרצו אולי לשקול לבצע את רכישתכם בחנויות המקוונות.

אתר מכירות בעל שם הנו אמין לא פחות מאשר חנות תכשיטים ולעתים יוכל להעניק לכם שירות טוב אף יותר מעצם העובדה שהאתר המקוון אינו מהווה חלק מרשת לאומית או בינלאומית של חנויות.

בנוסף, רוב אתרי מכירת התכשיטים הנם בעצם שלוחות של חנויות מוכרות. כאשר אתם ניגשים לרכוש יהלומים באתרי מכירות מוכרים, חפשו את הנתונים הבאים לפני שתבצעו את הרכישה עצמה:

בדקו כי צוות המוכרים כולל יהלומן/גמולוג.

 

 

 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב