דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקי פלאש באינטרנט 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 578   [ נצפה 2582 פעמים ]

משחקי פלאש

משחקי פלאש הם שם כולל לקבוצות משחקים ברשת האינטרנט המשוחקים על גבי הרשת בתוך אתרי משחקים או אתרי אינטרנט מבלי להזדקק להורדת המשחקים והתקנתם על המחשב. כל שצריך על מנת לשחק במשחקי הפלאש הוא תוכנת פלאש עדכנית ודפדפן אינטרנט מהסוגים המוכרים.

 

משחקי הפלאש החלו להיות נפוצים בשנים האחרונות וכיום הם מדורגים באחד המקומות הראשונים אם לא הראשון בפופולאריות של משחקים ברשת האינטרנט. כיום גיימרים נהנים ממשחקי פלאש וקשה לדמיין את עולמם בלעדיהם וזאת הודות למספר יתרונות מובנים ובולטים המוטמעים נפלא בסוגת משחקי הפלאש ומאפשרים להם לצבור פופולאריות כה רבה בעיקר בשל היותם תואמים את מציאות החיים בשנים האחרונות.

 

היתרון הראשון של משחקי הפלאש הוא כאמור היעדר הצורך בהתקנת משחק מוקדמת (מלבד תוכנת הפלאש שהפכה היום נפוצה ומותקנת אוטומאטית כמעט בכל מחשב). היתרון הזה הוא הבולט ואולי המשמעותי ביותר, דבר שהופך את משחקי הפלאש לנגישים כמעט מכל מחשב פרטי או ציבורי המחובר לרשת האינטרנט. בעבר אם רצית לשחק במשחק היה עליך לעבור תהליך של התקנה מפרכת וגזילת מקום מהכונן הקשיח של המחשב (שלא נדבר על הצורך לקנות את המשחק במיטב כספך, או לצרוב אותו ובכך להפוך למפר זכויות יוצרים). משחקי הפלאש הנגישים ברשת האינטרנט מאפשרים לגיימרים לגלוש אליהם מכל מחשב ציבורי- בבית הספר, במקום העבודה, באוניברסיטה, בספריה או בכל מקום שבו אתה נתקע עם מספר דקות או שעות פנויות בהן אתה מחפש כיצד להעביר את הזמן.

 

היתרון השני של מחשקי הפלאש טמון בהיותם חינמיים (לרוב) ומופצים בשלל גרסאות וסוגים בתפוצה רחבה. עד יום מותך לא תצליח כנראה לשחק בכל משחקי הפלאש הקיימים (ואנו מאחלים לקוראינו להאריך ימים!) כיום קיימים אלפי משחקי פלאש שונים מכל הסוגים והמינים המקנים מאות שעות של משחק מהנה אל מול המחשב: משחקי בנות ובנים, משחקי אתגר ומשחקי מחשבה, משחקי פאזל ומשחקי צביעה, משחקי קלפים ומשחקי רטרו ועוד ועוד. השילוב של חוסר הצורך להשקיע בהם כסף על מנת לשחק בהם עם היכולת לשחק בהם ללא הגבלה בנוחות ונגישות מרבית הופך אותם לחגיגה עבור הגיימרים.

 

גם חסרונות ישנם למשחקי הפלאש, הגיימרים המקצועניים יטענו שמדובר במשחקים פשוטים בעלי פונקציות פשוטות ופשטניות מבחינה טכנולוגית. משחקי הפלאש לרוב אינם מתברכים בגרפיקה ממוחשבת מורכבת או משובחת בעלת מאיצים תלת-מימדים וכד' אלא באנימציה מינימאלית ופונקציות פשוטות על מנת לאפשר להם להעלות בקלות בכל המחשבים האישיים ובכל רוחב פס גלישה מבלי שהמשחקים בהם יתקלו בהתקעויות ובעיות גלישה כאלה ואחרות. לפיכך הרצון להפוך את משחקי הפלאש לנגישים ונוחים הוא גם זה שפוגע ב"איכותם" או מורכבותם הממוחשבת דבר שלטענת חלק מהגיימרים פוגם בחוויית המשחק בהם, בייחוד בעולם בו משחקי המחשבים והגרפיקה הממוחשבת רק הולכים, מתפתחים ושוברים שיאים בכל פעם מחדש.

 

בסיכומו של דבר, משחקי הפלאש על אף פשטותם כובשים את לב הגולשים והמונים משחקים בהם במאות אתרי משחקים שעם התפתחות ז'אנר משחקים ברשת המושתתים כולם על משחקי פלאש הפכו להיות נפוצים ממש כפטריות אחרי הגשם. ואולי סודם של משחקי הפלאש הוא בפשטותם. חוסר התחכום הוא הנפלא בהם- ניתן לשחקם לפרקי זמן קצרים, במקביל להרצאה משעממת או ישיבה מרדימה ועדיין לנסות ולהישאר חצי מרוכזים בשביל של "להיתפס" בקלקלתכם...

שמעון בן-דוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב