דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחני את עצמך - איזה גבר יש לך: גבר תומך או גבר מוביל? 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 674   [ נצפה 4918 פעמים ]

בחני את עצמך - איזה גבר יש לך: גבר תומך או גבר מוביל? / מאת יואב ברנזון

 

 

גבר תומך

 

גבר תומך הוא גבר שרואה באישה את הגורם הדומיננטי והמרכזי בחייו ומחשיב אותה כמספר 1. גבר תומך רואה את עצמו כמספר 2 ואין לו בעיה עם זה.

 

הוא מבין שכמספר 2 עליו להבין את צרכי האישה שלו, לגבות אותה, לסייע לה, לעזור לה, להוריד ממנה מטלות מעיקות, לעשות בשבילה דברים שהיא אינה אוהבת להתעסק בהם, לפתור עבורה בעיות, לגרום לה להיות רגועה ולא עמוסה, לשמח אותה ולדאוג לרווחתה.

 

 

 

יתרונות וחסרונות של גבר תומך

 

גבר תומך הוא גבר קשוב ומבין. אכפת לו, הוא אוהב ומשקיע בבת זוגתו ובאמת חשוב לו שהיא תהיה מאושרת, רגועה, מסופקת ושמחה בחיים. הוא עושה הכל כדי שהיא תהיה פנויה לעשות את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב - להוביל.

  

אלא שגבר תומך, במקרים רבים, הוא גבר "סוציאלי" אך לא ממש פרקטי ומעשי. הוא אינו יודע להרוויח די כסף, הוא מתקשה להוביל מהלכים משמעותיים בכוחות עצמו, הוא אינו מסוגל לראות את התמונה כולה, הוא ילדותי ולעיתים מוגבל, הוא נוטה לראש קטן ואינו מסוגל באמת להיות ראש גדול ולצפות תהליכים מראש, הוא אינו מסוג הגברים שאישה יכולה להניח את הראש על כתפיהם ולעצום עיניים.  

 

 

 

גבר מוביל

 

גבר מוביל רואה את עצמו בתוך מספר 1 ואילו את האישה הוא מחשיב כמספר 2. הוא אינו מוכן לתת לה את ההובלה, והוא תמיד שם את עצמו ואת ההעדפות שלו לפניה.

 

הוא רואה באישה גורם תומך ומסייע ובעצמו הוא רואה את הגורם הדומיננטי, הנושא באחריות, המוביל והראש הגדול בזוגיות. בלעדיו לא היה קורה דבר, ובזכותו הכל קורה, האישה צריכה לסייע ולתמוך, או לכל הפחות לא להפריע.

 

  

 

יתרונות וחסרונות של גבר מוביל

 

היתרון הגדול של גבר מוביל הוא שלאישה נותר תפקיד נוח ומפנק יחסית אליו. גבר מוביל הוא גבר אחראי, חושב בגדול, נושא בנטל, מפרנס, מתמודד עם קשיים ויוזם מהלכים. עם גבר מוביל אישה יכולה לעצום עיניים ולדעת שגם בלעדיה הכל מתוקתק כמו שצריך.

 

מצד שני, נשים רבות מרגישות קטנות וחנוקות מדי ליד גברים מובילים, ועם השנים מצטבר בהם הצורך והרצון להוכיח את עצמן, להפסיק להיות מספר 2 ולקחת את ההובלה על הקשר.

 

   

וטיפ לסיום: גבר מוביל הוא גבר טוב לנשים שאינן רוצות להתמודד עם החיים בצורה חזיתית ואינן מעוניינות להתאמץ יותר מדי. גבר תומך הוא גבר קלאסי עבור נשים חזקות ומשפיעות שרוצות "סיוע" בבית, עם הילדים ובכלל - אך חשוב להן לשמר את ההשפעה וההובלה שלהם בחיים ובזוגיות. 

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב