דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהן החסרונות והיתרונות של הגבריות החדשה? 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 691   [ נצפה 3534 פעמים ]

מהן החסרונות והיתרונות של הגבריות החדשה? / מאת יואב ברנזון

 

 

הגבריות הישנה

 

הגבריות הישנה הייתה מבוססת על ארכיטיפ גברי צר וחד-ממדי. מצופה היה מהגבר להיות "חזק", "גיבור", "קשוח", "יודע כל", "מנהל", "אחראי", "מגונן" ומשרה ביטחון.

 

תפקידו של הגבר התמצה בפרנסת הבית, בהצבת גבולות וחוקים נוקשים, בניהול, בהתמקדות בתפקיד של ראש הפירמידה, במציאת אישה "רכה" ויפה שתהיה ביתית, עדינה ונשית, בביצוע כל המטלות הקשות, הכלכליות והפיזיות של החיים ובהבאת ילדים לאישה באמצעות זרעו.

 

 

 

גבריות חדשה

 

הגבריות החדשה היא תופעה מורכבת יותר, כי היא אינה חד-ממדית אלא היא רב-תחומית ומגוונת. על פי הגבריות החדשה מותר לגבר להיות גם חלש ופחדן, מותר לו לבכות, להסס, לא לדעת ולהיות זקוק לעזרה, להסיר מעצמו אחריות ולהיות רך ועדין.

  

תפקידו המרכזי של הגבר אינו בהכרח לפרנס את הבית, הוא אינו חייב להיות "השוטר הרע", הוא לא חייב לראות את עצמו בראש הפירמידה, הוא אינו חייב להשיג אישה "רכה" ומשפחתית, הוא אינו חייב לשלוט בכל מטלות הפיזיות בבית והוא אינו חייב להיות זה שיביא ילדים לאישה בזרעו שלו.

 

 

חסרונות הגבריות הישנה

 

לגבריות הישנה ישנם חסרונות רבים. לכאורה, גברים שחיים על פי הגבריות הישנה נהנים מעמד נעלה, מרגישים כמו "שיחיים סעודיים", מנהלים את העולם סביבם ומחזיקים בכוח הכלכלי.

 

אבל מצד שני, בגלל שהם עסוקים כל הזמן בטיפוח והגנה על מעמדם השליט ועליהם להוכיח עד כמה הם "גברים" - הם מפתחים קשיחות ונוקשות שקשה להיפטר ממנה, אין להם מספיק זמן חופשי לעצמם, הם מאבדים את הילדותיות שלהם מהר מאוד לטובת אחריות רבה מדי, אין להם זמן אמיתי לאבהות, הם מחוייבים מדי לקריירה, הם בודדים, הם לוקחים על עצמם אחריות יתר מבחינה כלכלית והם אינם יודעים כיצד להתחלק באחריות הזאת עם האישה, הם לא מספיק רכים וגמישים, הם עקשניים ונוקשים מדי והם אינם קשובים לעצמם או לאחרים.

 

 

  

יתרונות הגבריות החדשה

 

בגבריות החדשה יש לגברים הזדמנות ליהנות מעולמות חדשים: מותר להם להיות גם ילדותיים ולעשות שטויות, הם יכולים להינות מגידול הילדים ולהיות איתם יותר, מותר להם להרפות מהצורך להוכיח ולשלוט - ולהרפות, מותר להם להתחבר לעצמם מחדש ולמה שעושה להם טוב.

  

מותר להם לא להשקיע את כל חייהם בעבודה שוחקת ובקריירה, מותר להם להישען על האישה גם מבחינה כלכלית, מותר להם להיות רכים ומשוחררים, מותר להם לעבוד פחות, מותר להם לטפח את עצמם, מותר להם לא לדאוג כל כך לפרנסת הבית, מותר להם גם להתפנק.

 

   

וטיפ לסיום: מצד אחד, גברים רבים מאויימים מכך שבעידן המודרני מעמדו של הגבר נשחק מאוד והוא אינו נתפס עוד כגורם דומיננטי ומוביל בהכרח בחיים בכלל ובזוגיות בפרוט. מצד שני, היתרון הגדול בתקופה שכזאת עבור גברים הוא האפשרות לאמץ דפוסי התנהגות ומחשבה רכים ונשיים יותר שבעידן הישן היו אסורים על גברים ונחשבו "נחותים" או מביישים עבורם.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב