דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות התינוק - השפעות 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 3100 פעמים ]

 

כשתינוק בא לעולם, החיים מסתערים עליו עם כל הכלים האפשריים. המושג "לוח חלק" תופש אצל מוחם של התינוקות ביתר שאת. הוא מותקף על ידי ריחות, מראות, תחושות ונתונים הזורמים אל מוחו הצעיר. היכולת שלו לרשום את הדברים במוחו היא מופלאה. רשמים אלה ימשיכו, יופיעו ויעלו במהלך שנות התפתחותו.

מצד שני, לא ניתן לבודד את התינוק מהשפעות חיצוניות. תינוק לא גדל על אי בודד אלא בתוך סביבה משפחתית וחברתית. כשהוא הולך לפעוטון, למשל, התינוקות האחרים והמראות החדשים משאירים בו את חותמם. חותם זה לא ניתן למחות במטלית, הם נשארים לנצח.

חשיבות ההורים בהתפתחות התינוק היא קריטית. סביבה תומכת ויצירתית תשפיע על ההתפתחות בצורה מודעת ולא מודעת כאחת. ישנם כמה דברים הניתן לעשות על מנת לעזור לילד להתפתח כראוי:

עיצוב חדרי ילדים ותינוקות

טעות לחשוב כי עיצוב חדרי ילדים ותינוקות צריך להגיע רק בשלב יותר מאוחר. התינוק, כשהוא מגיע לחדרו, מושפע מתוכנו אף יותר מילד רגיל. למשל, סדינים ומיטה לתינוק. התחושה הנעימה, המגע הרך והציורים על הסדינים, נחרטים במוחו של התינוק ומשפיעים באופן ישיר על התנהגותו.

גם תמונות לחדרי ילדים משפיעות על מוחו של התינוק המתפתח. בניגוד למה שחושבים, תינוקות מפתחים טעם ורצון בשלבים מוקדמים מאוד. התבוננות נכונה במהלך התפתחותו של התינוק תגלה העדפות ברורות. העניקו לו את המרחב החושי למן ההתחלה.

צעצועי התפתחות

בשלב מאוחר יותר, רצוי לרכוש לתינוק צעצועי התפתחות. צעצועים אלה עוזרים בפיתוח יכולות קוגנטיביות ופיזיות. חשוב לשלב בין המימד המנטלי לבין המימד הפיזי. כדורים בכל מיני צבעים, משחקי זיהוי וקוביות בנייה משלבות בין אפשרויות זיהוי צבעים, שיפור יכולות פיזיות ושיפור יכולת יצירתית ביחד.

מלבד צעצועי התפתחות רצוי לדבר אל הילד כל הזמן. להסביר לו מה עושים, איך קוראים לזה ולזה, לתת לו לגעת, למשש ולהתבונן. גם אם נראה כי הוא לא מגיב, הרושם נשאר אצלו. ככל שתחדירו לתינוק יותר מסרים ודימויים חיוביים, כך הוא יתפתח להיות ילד מאושר ובטוח בעצמו.

טיולים

אוקיי, אז נכון שלא צריך לטפס על הר החרמון רק כדי להראות לילד את יופי הטבע, אך בהחלט רצוי לטייל איתו כמה שיותר כדי שיספוג את כל הרשמים שהעולם בחוץ נותן לו. זה לא אומר שחייבים לטלטל אותו בשיא החום, אך הליכה קצרה בחוף הים, בערב לפני השקיעה לא יכולה להזיק.

הורים רבים מתמקדים במימד הבסיסי של ביטחון הילד. יחד עם זאת, המימד החינוכי וההתפתחותי חייב להיות חלק מסדר היום למן ההתחלה. חברה טובה, חיוכים ומילים טובות עוזרות להתפתחות הילד כמו כל החלפת טיטול והתלבשות נכונה. אל תחששו, עטפו את הילד באהבה וגירויים חושיים וטובים.

 


GreenWeb כותבים גם על תיקי החתלה ועל מדבקות קיר. אם תרצו לקרוא על  בגדי ילדים ועוד מגוון נושאים מרתקים אתר תינוקות הוא בשבילכם.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב