דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר הטלפוני 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2297 פעמים ]

נתקלתי יותר מפעם אחת בתופעה ה"מעניינת" של אנשי מכירות אשר יושבים בתוך רכבם ומדברים (במקרה הטוב) דרך דיבורית עם לקוחות ומנסים לקבוע פגישה או לסגור עסקה שנותרה פתוחה, אם תרימו את הראש ותסתכלו מסביבכם ברמזור תיראו אותם שם, בתוך רכב החברה,  מדברים, לפעמים צועקים, מסבירים את עצמם "לדעת" תוך כדי נהיגה, עקיפה, פניה ושאר עיסוקי הנהיגה.לפעמים אני רואה אותם ברחוב תוך כדי הליכה או בפינה במסעדה עם הבלוטות' באוזן מפעילים את כל הכלים במטרה עסקית כזו או אחרת, אם  גם אתם נוהגים כך לפעמים, מאמר זה מיועד לעזור גם לכם.

הקשבה נכונה לאיש העסקים של ימינו היא אחד הכלים  ההכרחיים  להצלחתו בניסיון להעביר מסר מסוים אשר עשוי לקדם את ענייניו. חשוב להבין שבשיחת טלפון אנו חושפים בפני אוזנו של בן שיחנו רק חלק קטן של האינפורמציה הדרושה לו בכדי להביננו, מוח האדם איננו "מסתדר" עם העדר המימד הוויזואלי בזמן שיחת הטלפון, במהירות רבה מוחנו "משלים" את התמונה הבלתי שלמה עם החומרים שנשלפים ממאגרים  אישיים שזמינים בראשו של המאזין וכך קורה שלמרות שבכוונתנו להעביר מסר מסוים, המאזין "הרכיב" (מתוך סה"כ הדברים שהוא שמע או חשב שהוא שמע) מסר אחר, לא מדויק או אפילו סותר לחלוטין את הכוונה המקורית.

אני מניח שקרה לכם שהגעתם לפגישה עם אדם שאינכם מכירים וויזואלית אך שוחחתם איתו מספר פעמים בטלפון ובפגישה אתם מגלים ש"הקלסטרון" שבניתם לפניו ומבנה גופו שונה לחלוטין מהמציאות.  מכוון שחוויה זו היא הדדית, רמות הסטייה במישור ההבנה וההקשבה שהולכת ומתקבלת מקשה מאוד על השיחה העניינית ובטח לא מומלצת לניהול משא ומתן עסקי או מתן שירות.מכוון שאני חי בימינו אלה ומבין שהטלפון הנייד הוא כורך המציאות, בפניכם כמה עצות מועילות שנתנו תוצאות יוצאת מן הכלל לכל מתאמני בניהול התקשורת הטלפונית שלהם:


    • ברוב המקרים אני ממליץ כמובן על פגישה פנים מול פנים במידת האפשר (עניין של סדר עדיפויות).
    • אם זה חייב להיות בטלפון העדיפו שיחה מתוך מבנה שקט בטלפון קווי על פני שיחות בנייד תוך כדי תנועה. בזמן השיחה מומלץ למקד את העיניים באובייקט שקשור לנושא השיחה ולא להתפזר.
    • אם פונים אליכם "תוך כדי" באמצע היום, נסו לקבוע מועד מאוחר יותר וחיזרו ללקוח לפי התאום מתוך המשרד, כאשר אתם מוכנים לשיחה.
    • אם אין ברירה ואתם חייבים לענות מייד או חייבים ליזום שיחה מהדרך, מצאו לכם מקום בצד (להימנע בכל מקרה מלנהל שיחה חשובה תוך כדי תנועה), השתדלו שיהיה שקט ככל האפשר, מקדו את מבטכם במסמך המדובר או בחומר הרלוונטי והשתדלו לקצר, היו קשובים לתגובותיו של הלקוח , ודאו שאתם נותנים לו להתבטא, שאלו שאלות ממקדות והאזינו לתשובה בשקט, אל תכנסו לדברי הלקוח וכמובן אפשרו לו לסיים את דבריו.זכרו: בכל הזדמנות של תקשורת עם לקוחות אנו יכולים באותה המידה לקרב את הלקוח אלינו או להרחיקו מאתנו, ביכולתכם לבחור בהתנהגות שתשרת את מטרתכם.

חשוב להבין שבכל מקרה חלק מהמסרים שלנו יושפעו ממה שאנחנו רואים בזמן השיחה, לכן יש להצטייד בפלנוגרמה אישית המשפרת את יכולת התקשורת הטלפונית שלנו.

מיומנויות השיחה הטלפונית היא חשובה מאוד לעצמאים המשווקים את עצמם ומנסים לקבוע פגישות עם גורמים אסטרטגים שונים, לכן אני מייחד שיעור שלם לנושא במסגרת קורס מיומנויות שיווק ומכירה המועבר בצפון.

מאמן שיווק ומכירות עסקי, מלווה עסקים להצלחה עם הוכחות בשטח.
info@reubeni.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב