דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי - הכנה מנטלית לפגישות עסקיות 

מאת    [ 10/05/2010 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 3700 פעמים ]

הכנה לפגישה עסקית-

יש לך פגישה עסקית חשובה, התכוננת הכנת מצגת או ברושור, למדת את כל הפרטים אך הנה מגיע הרגע בו הפגישה מתחילה והדברים לא הולכים כפי שצפית.

האם "תתקפל" שם בפנים, תיקח את זה קשה, תאשים - או אולי תבחר בגישה שונה.

רוצה להצליח בפגישות, הנה כמה כללים חשובים:

הכלל הראשון-

" אם אתה רוצה להגיע להישגים גבוהים בעסקים עליך ללמוד להשיג תוצאות חיוביות גם תחת נסיבות שליליות"

לעיתים אנו נוטים לקחת סרוב באופן קשה, זה משפיע עלינו  לרעה, בולם אותנו ואפילו גורם לנו לעיתים להגיע למסקנה שחבל על הזמן.

הטעות הראשונה  לגבי נסיבות שליליות היא שאנו נוטים להתבלבל ולראות בסרוב – דחיה. ולא  כך הוא , סרוב פרושו שההצעה שלך או הבקשה שלך או הדרך בה הצגת את עצמך אינה מספיק אטרקטיבית , ונדרש ללמוד מה צריך לחזק ולשפר. דחיה היא עניין אישי ,סירוב הוא עניין עסקי.
לבוא ממקום של "לומד" לפגישה ולא ממקום של "מצליח-נכשל" יעזור לנו מאוד בפעמים הבאות.

הטעות השניה הנפוצה שרבים עושים היא להאשים את הצד השני :הוא קשה מדי, הוא לא הקשיב לי – ובכן נחשו מה? הצד השני לעולם חושב רק על עצמו , התפקיד שלנו הוא לגלות מה חשוב לו ולהשתמש בזה על מנת להשיג את ההקשבה שלו!  סיבה נוספת היא שאם הוא לא מקשיב לך זה בגלל שהמוח שלנו מאבד עניין כל כמה דקות וההכרה שלנו נודדת (שם בתוך הראש) למקומות אחרים, על פני השטח הבן אדם "משוחח" איתך , אבל בפועל הוא בכלל לא שם , הסיבה?- לא הייתם מספיק אטרקטיביים במלחמה על תשומת הלב שלו! והמחשבה שלו  פשוט "הלכה לרעות בשדות ירוקים יותר".

פעם ראיתי את השחקן רובין וויליאמס   (מיסיס דאוטפייר) בראיון בבי בי סי הוא לא הפסיק לקפוץ ולאלתר בדיחות על כל הערה של המנחה  (מייקל פרקינסון), כשנגמר התור שלו היה עליו לזוז הצידה ואורח נוסף (סטיבן פריי) הגיע גם הוא קומיקאי ידוע , הבעיה היתה שרובין וויליאמס לא נתן לו בכלל לדבר, על כל שאלה שמייקל  שאל הוא מייד קפץ עם אלתורים ובדיחות, הקהל השתגע היה אחלה שואו אבל האורח (סטיבן) התעצבן לקחו לו את ה"ספוט" שלו מול הזרקורים, עוד רגע והוא היה מרביץ לו, כל נסיון להרגיע את רובין וויליאמס לא עזר ,לבסוף שאל אותו פרקינסון מאיפה יש לו כל כך הרבה חומר  ומרץ? אתם יודעים מה הוא ענה לו – זאת תשובה של "ווינר" : הוא אמר: "אני התחלתי את דרכי במועדונים של הסטנד אפ קומדי, שם כשלא אוהבים אותך זורקים עליך מה שבא ליד, אם אתה לא רוצה לרדת מהבמה פצוע או  מטונף מוטב שתלמד להשתפר. הוא לא אמר "הלקוחות קשים ואלימים" הוא אמר : "אם הלקוח לא איתי סימן שלא נתתי לו מה שהוא רוצה , אז בוא נראה איך להגיע לשם!"

ובנימה מעשית יותר-

לקראת כל פגישה עסקית הכן לך רשימה של כל הדברים העלולים להשתבש.

הכן לך תשובה טובה לכל שאלה ולכל סיטואציה, במיוחד הכן תשובות טובות לשאלות קשות. נכון זה מצריך חשיבה אבל זוהי הדרך. תן ללקוח מה שהוא רוצה ולא מה שאתה רוצה !(כן נכון זה משפט לא פשוט אבל תחשבו איך כן ליישם אותו).

שאל את עצמך מעבר למטרת הפגישה מה הכי חשוב לצד השני , מה אפשר ללמוד  מהתנהגותו ומסדר העדיפויות שלו,האם זו הקריירה, הבריאות, היחסים, הביטחון שלו?

למד את עצמך להקשיב לצרכים שלו , ספור אותם ושנן אותם לעצמך במהלך השיחה, השתמש בזה להשיג את תשומת הלב  שלו בשיחה.

לקבלת דו"ח מה עוצר אותך מלפרוץ דרך בהכנסות שלך הקש כאן http://bizpuzzle.efratklier.com/special-business-breakthrough-report

 

  אפרת קליר, היא עורכת דין,יועצת ארגונית, ומאמנת, מאחוריה שנים רבות בנושאי ניהול,שיווק, שיווק באינטרנט,  התפתחות אישית,  תקשורת מקרבת ,ועוד
בין לקוחותיה נמנים  בעלי עסקים ,עצמאיים, מנהלים שרוצים להזיז את הקריירה, וכן עיריות, חברות הי טק, בתי חולים, חברות סיעוד, אוניברסיטת בר אילן, חברות בתעשייה ועוד.


לקבלת דו"ח מה עוצר אותך מלפרוץ דרך בהכנסות שלך הקש כאן http://bizpuzzle.efratklier.com/special-business-breakthrough-report/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב