דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתבצעת שמאות מקרקעין? 

מאת    [ 10/05/2010 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 4457 פעמים ]

שמאות מקרקעין היא מקצוע העוסק בהערכת נכסי נדל"ן. שמאי מקרקעין מוסמך הוא אדם בעל תואר אקדמי שעבר את בחינות משרד המשפטים, עשה התמחות של שנה בתחום והוסמך על ידי משרד המשפטים לעסוק בשמאות מקרקעין.

למה אנחנו צרכים שמאות מקרקעין?

בין אם אנו לקוחות פרטיים שרוצים לקנות דירה חדשה, ובין אם אנו לקוחות עסקיים גדולים שרוצים לקנות בניין משרדים לטובת החברה ההולכת וצומחת שלנו, רצוי מאוד שניקח בעל מקצוע אשר יוכל לתת לנו הערכת שווי אמיתית לנכס אותו אנו רוצים לקנות.

שוק הנדל"ן בכל העולם מתאפיין בכך שהוא שוק הטרוגני מאוד. אף נכס לא יהיה בדיוק כמו נכס אחר. גם בבניין שבו כל הדירות נבנו על פי אותן תוכניות בדיוק, לכל דירה יש מיקום שונה, אם זה בכיווני האוויר, בקומה או בזווית לרחוב. אז איך נדע בדיוק כמה שווה כל דירה? שמאות מקרקעין באה לעזור לנו לשפוך קצת אור לגבי שוויו האמיתי של הנכס.

איך מתבצעת שמאות מקרקעין?

ברוב המקרים של מבני מגורים, יעבדו השמאים לפי שיטה של חיפוש נכס שווה שוק. הכוונה היא לנכס הדומה ביותר מבחינת המאפיינים לנכס שאתם מתעתדים לקנות. אם אתם מעוניינים לרכוש דירת שלושה חדרים על כביש ראשי בצפון תל אביב, שמאי המקרקעין ינסה לחפש עסקאות רכישה של דירות שלושה חדרים על כבישים ראשיים שנערכו באזור בחודשים האחרונים. כמובן שיש עוד מגוון גורמים נוספים המשפיעים על ההערכה.

מתי נזדקק לשמאות מקרקעין?

שמאות מקרקעין כאמור תהיה צורך עבורנו בעקר כשנרצה לקנות דירה, קודם כל בכדי לדעת את כדאיות העסקה עבורנו. ברוב המקרים בדיקה של שמאי מקרקעין לא תעמוד לבדה כבדיקה היחידה שמומלץ לעשות לנכס הפוטנציאלי: מרבית משרדי השמאות יציעו לכם שירות של בדק בית ושמאות מקרקעין- שירות מומלץ ביותר.

כאשר אנו מזמינים בדק בית, אנו לוקחים מספר מומחים אשר יבצעו עבורנו בדיקות הנדסיות וסביבתיות על הנכס. זאת על מנת לוודא שהוא עומד בכל התקנים, שאין צורך בתיקונים דרמטיים ושאין בעיה סביבתית רצינית כלשהי. כדאי לבצע בדיקה שכזו, כדי שנוכל להכיר את הבעיות – אם יש כאלו - במבנה או בסביבה ולהיכנס לעסקה בעיניים פקוחות.

שמאות מקרקעין- זה בעצם חוסך לנו

מחירה הכספי של בדיקת שמאות מקרקעין מהווה חלק קטן מאוד יחסית מן הסך הכולל של עסקת הקנייה. מחירה של בדיקה כזו נמוך מאוד לעומת המחיר שאתם עלולים לשלם באכזבה, עוגמת נפש וכמובן גם בכסף במקרה של עסקה גרועה.

גופים חיצוניים הדורשים שמאות מקרקעין

הערכת שמאי מוזמנת פעמים רבות גם על ידי גופים חיצוניים כמו בנקים ועיריות. במקרה בו תרצו לקחת הלוואת משכנתא בכדי לקנות נכס מסוים, ידרוש מכם הבנק להזמין שמאי מורשה מטעמו אשר יעריך את שווי הנכס שאתם מעוניינים לקנות. כך הבנק יכול לבטח את עצמו ולוודא שיש לו בטחונות נאותים לכסף שהוא מלווה לכם.

כמו כן, עיריות רבות דורשות מבעלי נכסים בדיקה של שמאי מקרקעין באופן תדיר. בכל פעם שאדם מבקש למכור את הנכס שלו, העירייה צריכה לדעת מה שוויו כיום, עם הזכויות שנוספו לו במהלך השנים, בכדי לקבוע היטל השבחה מתאים. למה שרק אנחנו נהנה מהכסף שלנו? כמו כל דבר בחיים, שמאות מקרקעין יכולה לשרת אותנו וגם את העירייה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב